Er is iets bijzonders gevonden in een kerkje in het Friese Wiuwert. Wat is daar gevonden?

Een zwaard

jelgerbijma

Een of ander lijk

Het lijk van de vader van Floris V

De waardigheid van Amice Post

Janvantende

Een condoom

Mummies! In 1765 vonden timmerlieden tijdens houtsnijwerkzaamheden in de kerk bij toeval gave lichamen in de grafkelder. Men weet niet hoe de lichamen sinds 1609 zo goed intact zijn gebleven of wie het zijn. Er zijn vermoedens voor een adellijke familie of sekteleden. Voorouder van amica Stellingwerf? Wie weet!

"Een of ander lijk" is dus technisch gezien goed. Jelger, jij mag!

beschrijving

jelgerbijma

Na de Tweede Wereldoorlog was er een papegaai genaamd Charlie die altijd te pas en te onpas de nazi's verrot schold.

Aan wie behoorde deze papegaai vermoedelijk toe?

Rommel

Janvantende

Churchill

President Roosevelt

jelgerbijma

Amice Van 't Ende heeft het goed!

Janvantende

Waarom dragen mensen hun trouwring eigenlijk aan hun linkerhand?

Grietje_Eva

Trouwring draag je toch juist rechts?

AnnekeStokman

Katholieken dragen ‘m links omdat dat dan in verbinding staat met je hart ofzoiets

Janvantende

AnnekeStokman schreef:

Katholieken dragen ‘m links omdat dat dan in verbinding staat met je hart ofzoiets

Yes dit is het antwoord wat ik zocht
Volgens mij niet alleen katholieken(maar daar kan ik me in vergissen)
Maar de vierde vinger van de linkerhand zou inderdaad in verbinding staan met het hart via een ader

Jij bent Anneke!

AnnekeStokman

De provincie Flevoland bestaat uit de Flevopolder en uit de Noordoostpolder, ook wel de NOP genoemd. In WO2 werd de afkorting NOP ook ergens anders voor gebruikt. Waarvoor?

Janvantende

Volgens mij had dat wat met Joegoslavië te maken
Dus een voorzetje voor een ander..?

jelgerbijma

Noord-Oost Pruisen

Het was een term die verzetsstrijders gebruikten voor elkaar. Nederlandse Ontzets Partij?