349 maar niet allemaal afgereden

Jessetennapel

Ja dat klopt! Dit komt neer op 33,9% van alle f1 races ooit.

Verder over Kimi Räikkönen; hoe oud was hij toen hij zijn laatste race won?

jelgerbijma

39

RutgerStam98

63 miljard

41

boristerbeek

43

Hij was 39 en 4 dagen. Jelger had het goed

jelgerbijma

Nice. Het was een pure gok, omdat ik dacht dat voetballers ook ongeveer op die leeftijd aftaaiden en ik vermoedde dat hetzelfde zou gelden voor F1-coureurs.

Noem drie van de negen rechters van het Amerikaanse Hooggerechtshof.

Hint: tegen één van de rechters speelde tijdens zijn benoeming een MeToo-geval.

Edit: er is nu trouwens een vacante positie. Ik zal zowel de beoogd opvolger als diens voorganger goed rekenen.

Brett Kavanaugh, iets met Alito, iets met Roberts (zal wel niet Julia zijn)

jelgerbijma

Haha, triviale feitjes is net een beetje boomerang vandaag.

Jij bent!

Wie is de enige persoon die zowel president van de VS is geweest als een rechter in het hooggerechtshof?

John Quincy Adams

Andrew lock

Jessetennapel

Abraham Lincoln

Janvantende

George W Bush

William Howard Taft

SikkeG schreef:

William Howard Taft

Juist! De beste man was vanaf 1909 tot 1913 president van de Verenigde Staten. Hij won geen herverkiezing, omdat de oude president Theodore Roosevelt besloot om toch maar weer te proberen president te worden. Teddy was vrij populair onder de Republikeinen en splitte hun kiezers. Woodrow Wilson, een democraat, werd daarom verkozen, omdat de Democraten nou eenmaal wel eensgezind waren. Woodrow Wilson was toen president gedurende de Eerste Wereldoorlog. In 1919 kreeg Wilson een beroerte, maar hij bleef president tot 1921 omdat ze dit op de één of andere manier binnen de muren hadden laten blijven. Maargoed, dat is helemaal niet relevant.

William Howard Taft heeft overigens zes rechters benoemd in het Hooggerechtshof tijdens zijn presidentschap; meer dan elke andere president behalve Washington (de eerste president, die dus alle eerste rechters heeft benoemd) en Franklin D. Roosevelt (die gewoon belachelijk lang president is geweest). Grappig dus, dat Taft zelf vervolgens ook nog is verheven naar het Hooggerechtshof in 1921.

Sikke mag!

Janvantende

3 dagen regel

Wat is de snelste drift ooit (met de auto)?

Maartenvanderes

190 km/u