amberwemekamp

2412

jonathanjonker schreef:

2345

Aangezien een foutmarge van 25 met deze aantallen mij wel redelijk lijkt keur ik dit goed.

Het record is 2370 BPM, dit is gemiddeld dus 39,5 slagen per seconde.

Dit is gemeten met een drukgevoelige microfoon en een drumometer.

Ter vergelijking, het gemiddelde achterzaalnummer heeft een BPM tussen de 95 en 135.

Jonathan mag

jonathanjonker

Poah, dat is veel.

Even een heel ander soort vraag. Keepers worden vaak gezien als mensen die alleen maar zijn gaan keepen omdat ze niet kunnen voetballen. Toch zijn er ook keepers die zelf ook aardig goed zijn in scoren. Rogério Ceno was zo'n keeper. Hij speelde zijn gehele carrière (23 jaar) voor Sao Paolo. Hoeveel doelpunten heeft hij in die tijd gemaakt?

jelgerbijma

115

Janvantende

146

Tim_coolheid

92

Léon Maarse

34

237

Alliewallie

111

Jessetennapel

5

30

105

boristerbeek

132

jonathanjonker

Okee, ik was al bang dat ik mijn rekenmachine erbij moest gaan pakken, maar Boris zit er welgeteld 1 doelpunt naast en dat vind ik goed genoeg. Het juiste antwoord is namelijk: 131 doelpunten. In 2005 wist hij hierdoor in de top 10 topscores van dat jaar te komen. Zoiets ga ik ook proberen bij Gruno. In ieder geval mag Boris de volgende vraag bedenken.

boristerbeek

Laat ons weer juichen, Jona!

'Het schip van Theseus' is de gangbare benaming van een zeker filosofisch vraagstuk. Dit vraagstuk wordt ook wel met een andere soortgelijke naam aangeduid, die eveneens uit de oud-Griekse mythologie stamt. Van welke mythe precies?

Alliewallie

Paard van Troje

Janvantende

Held van Athene

TomSchoemaker

Panta rei

Het bootje van Ariadne

RutgerStam98

Titanic