Janvantende

Het juiste antwoord wat ik zocht was de 'machineel tree' ofwel de manzanillaboom.

Niemand had het goed, dus voel je vrij het op te pakken.

Harryapperloo

Waarom is de Trojan Room coffee pot beroemd geworden?

Janvantende

Eerste koffiezetapparaat op beeld

Harryapperloo

Janvantende schreef:

Eerste koffiezetapparaat op beeld

Dit was niet helemaal wat ik zocht, kan desalniettemin wel kloppen maar dat kon ik niet verifiëren. Kan je iets verder toelichten?

Janvantende

Verder rijkt mijn kennis niet, helaas.
Deze is voor een ander :)

Door de verschillende soorten koffiebonen in de blend?

Dit was zichtbaar op de eerste webcam, zo wisten ze dat de koffie klaar was zonder dat ze er naar toe moesten lopen

Het stond op een of ander illegaal filmpje waardoor ze iemand konden identificeren

Harryapperloo

Erwin schreef:

Dit was zichtbaar op de eerste webcam, zo wisten ze dat de koffie klaar was zonder dat ze er naar toe moesten lopen

Bingo, de Cambridge studenten waren het zat om steeds een lege koffie pot te vinden en besloten er een camera op te richten. Deze beelden werden eerst alleen verzonden naar computers op de campus, maar werd later ook aangesloten op het internet. Kom er maar in Erwin.

Nice,

Wat is de naam van de ontdekkingsreiziger die een maand na Roald Amundsen de zuidpool bereikte en stierf op de terugreis?

Niet echt een tip hiervoor, het was Robert Falcon Scott.

Andere vraag:
Wat is een cultivar?

Tijd voorbij, dus ik neem hem over

Gezien de cultivar een bloemengerelateerd iets is (zoek nog maar op), blijf ik graag in de bloemensfeer hangen :)

In NL zijn we namelijk zeer ontwikkeld in de bloemensector. Ruim 1500 telers produceren allerlei bloembollen, voor tulpen, dahlia's, noem maar op. Op hun 22000 hectare weten ze naar schatting ook nogal wat bloembollen te produceren op jaarbasis.

De vraag: hoeveel?

Mwoa, zo'n 20 cm2 per bloembol?

110.000.000.000 stuks dan?

Rekenen is moeilijk dus ik zeg 15 cm2 per bloembol, uitkomend op 165.000.000.000

60 miljard bloembollen

300.000.000.000 bloembollen

boristerbeek

150 miljard

200.000.000.000 bloembollen

10 miljard

63 miljard