Vandekamp schreef: Iemand al het nieuwe album van Radiohead geluisterd??

Heb kort een paar nummertjes geluisterd, klinkt prima, maar met radiohead moet je het toch altijd meerdere keren luisteren om het briljante ervan te horen. Trouwens voor de mensen die niet willen downloaden, hier kun je gratis het hele album luisteren: http://nerdotv.webs.com/apps/videos/vid ... he-king-of

Trouwens van hun vorige album vond ik dit een fantastisch nummer: http://www.youtube.com/watch?v=8nTFjVm9sTQ

Hopen dat ze nu gaan touren en ook even naar Nederland gaan....

dubbelpost: voor de liefhebber die zich

Vandekamp schreef: dubbelpost: voor de liefhebber die zich

Je kan gewoon je eerste bericht wijzigen, dan hoef je niet te dubbelposten.
Puntje over je onderschrift, volgens mij heeft Dylan dat geleend van een iets ouder nummertje (uit 1927, bedankt google) The Lonesome Road, meer dan tweehonderd keer gecoverd, o.a. door Frank Sinatra, Joan Baez, Van Morrisson en zelfs Stevie Wonder. Tot zover dit Leo Blokhuis momentje.

Vandekamp schreef: Iemand al het nieuwe album van Radiohead geluisterd??

Nieuwe Album Radiohead is super verfijnd, tot in de details geniaal, zoals altijd. Heeft mij al een paar uur van nuttige dingen doen bespaart..

Een paar nummers waar ik kortgeleden achter ben gekomen, die ik de moeite waard vind:

Tot slot nog een mooi optreden van , waar trouwens vorige week ook gespeeld hebben.

Dankzij een fantastische documentaire over het album The Joshua Tree van U2 kwam ik gister dit meesterwerkje van hen weer tegen. Het is volgens mij niet een erg bekend nummer, maar prachtige muziek en de tekst poëzie:

Running to standstill: http://www.youtube.com/watch?v=kioyUGaA ... re=related

Hier de link naar de uitzending in kwestie:

imhotep schreef: Dankzij een fantastische documentaire over het album The Joshua Tree van U2 kwam ik gister dit meesterwerkje van hen weer tegen. Het is volgens mij niet een erg bekend nummer, maar prachtige muziek en de tekst poëzie: Running to standstill: http://www.youtube.com/watch?v=kioyUGaA ... re=related

Wat te denken van (1982, 5 jaar voor Joshua Tree!!)
Hier op een uitvoering tijdens hun ´under the blood red sky´ tour (1983).

Bono´s stem klinkt hier in ieder geval een stuk beter dan op , op de B-Side van de Single A Celebration.

Onwijs lekker gitaarspel wel...

Leuke instrumental ook van U2, eerst verschenen op het album The Unforgettable Fire uit 1985.

Als we het dan toch over U2 hebben met klassiekers... U2 met bob dylan:

Als we het dan toch over U2 hebben met klassiekers... versie, van de EP Wide Awake in America.

Of voor hen die One alleen kennen van die sneue versie met Mary J. Blige hier een @ Live8.

En verder alles behalve van Pop of Zooropa, relatief gedrochten van albums als je het mij vraagt (enkele nummers uitgezonderd).

Edit: Door mijn linkje van Live8 heb ik weer wat filmpjes van die dag bekeken. Kijktips: U2, Pink Floyd (dûh), The Who, Paul McCartney etc. Wat een dag was dat, fantastisch. Mijn Woodstock achter de TV :D

Thierry schreef: En verder alles behalve van Pop of Zooropa,

Ook behalve denk ik? Echt non-U2-muziek.

haha, alleen maar goede muziek, ik ben het trouwens niet eens dat pop en zooropa slechte albums waren. Als geheel waren ze minder maar ze bevatten prachtige nummers vooral het album pop met bijv 'staring at the sun' en 'wake up dead man'. Daarnaast toont het aan dat U2 durft te experimenteren en niet altijd main stream wil zijn.

imhotep schreef: haha, alleen maar goede muziek, ik ben het trouwens niet eens dat pop en zooropa slechte albums waren. Als geheel waren ze minder maar ze bevatten prachtige nummers vooral het album pop met bijv 'staring at the sun' en 'wake up dead man'. Daarnaast toont het aan dat U2 durft te experimenteren en niet altijd main stream wil zijn.

Ach, experimenteren om het experimenteren hoeft van mij niet zo nodig twee albums lang. Dat laat onverlet dat ik het eens ben met de nummers die je noemt, vooral Wake Up Dead Man, maar daarom zei ik ook enkele nummers uitgezonderd ;).

@ C.A. True, ik had de moeite niet eens genomen om die te vermelden alhoewel Miss Sarajevo en Your Blue Room er prima mee door kunnen.

Om lekker wakker te worden:

Mmmmn mnnn mmmmmmmn..

Ik verplaats deze even richting dit topic.

Rolv schreef: lolz dit Meme party!

Ik vind m stiekem heel leuk haha. .

Rolv schreef: Om lekker wakker te worden: Mmmmn mnnn mmmmmmmn..

Heb je toevallig ook de film gezien? Dan heb je misschien wat andere gedachten als je dit hoort :P

@Rolf, Laura, wat een rotnummer en dan blijft ie ook nog is zo lang hangen :(

@Dijkio: Toevallig heb ik inderdaad de film ook gezien, en hij slaapt daar toch ook lekker ;)?

En het nummer blijft iid lang hangen. Wacht maar tot je straks ..friday friday.. zit te zingen op de fiets.

@laura: forever alone.. De remix is iid best prima :D

Ik begin wel een beetje te voelen wat ze in de comments op youtube zetten.

randomdudefromyoutube schreef: SO F*CKING EXCITED FOR TOMORROW (FRIDAY) F*CK YES YES. FUN FUN FUN FUN.

Om de volledige geloofwaardigheid van je muziekkeuze kapot te maken, moet je vooral even het profiel van die 'Trizzy66' bekijken.

O.a. , en nog een paar van dergelijke wannabe-sterretjes die onder dat profiel gepromoot worden...

http://www.youtube.com/watch?v=naAWX6OsHVI

Lindsey Buckingham van Fleetwood Mac met het nummer Big Love, echt ziek hoe goed die gast gitaar kan spelen en daarnaast ook nog de focus kan hebben te zingen. Vooral bij 1:25 dat hij gewoon de lead en de solo tegelijk speelt op één gitaar...