Geert

Amicae amicique,

Dat Senaat De Snoo een Senaat is van mooie woorden, heeft u hopelijk mogen ondervinden in het aanhoren van onze troonrede en het bestuderen van ons beleid. Daar willen we het echter niet bij laten. Daadkracht is onlosmakelijk verbonden met Senaat De Snoo.

In ons beleid geven we aan de mogelijkheden van een andere HV-locatie te willen inventariseren. Onze ministers hebben zich, in al hun dienstbaarheid, bereid verklaard hierin een actieve rol te spelen en zijn reeds van start gegaan. Wij en zij kunnen uw hulp hierbij goed gebruiken. Tezamen kennen we de stad goed. Vandaar de vraag aan u: Weet u nog locaties in de stad, waar de HV hoogtij zou kunnen vieren?

Zou u zich hierover willen beraden en uw resultaten hieronder kunnen posten of e-mailen naar één der ministers?

Misschien kunnen we een soort van hagepreken gaan houden! Buiten dus op het terras ofzo!! 8)

Goed ideetje Ard, maar dan wel graag als het droog is...voor de keren dat het dan wel regent/sneeuwt/hagelt kunnen we vast wel 'het feest' in, is de opkomst ook meteen iets groter en niemand die meer zeurt over het hoge zaaaai gehalte.. :dance:

simplon aan het boterdiep. is ook vlak bij de noorderkerk.
zomaar een idee hoor, maar ze hebben daar vast wel een zaal, stoelen en plaats voor een vaandel.

L1Rn4urAyA7aTEe

Kun je daar ook de hele nacht door vergaderen, als dat moet? En kun je daar ook drinken krijgen tijdens de HV?

in ieder geval een tap. en vaak genoeg 'snachts schreeuwende mensen.

He ik vind dat Vinkhuizen een zekere prioriteit verdient als het gaat om het zoeken naar een goed bereikbare lokatie. Nadeel is in dat geval wel dat de combinatie HV-soos voor mensen die niet uit Vinkhuizen komt reis-technisch wat minder elegant is. Lastig punt: weegt het op tegen de vergrootte toegankelijkheid voor Vinkhuizers?
De enige optie alhier die ik zou gauw ken is 't Vinkhuys: heeft meerdere zalen (volgens mij is de grootste ervan wel groot genoeg - vorig jaar was er een PerspectieF-avond) en er is een bar. Kosten, tijden e.d. weet ik niet:

Zarathustra

Geweldig idee. Maar dat oerlelijke gebouw aan de Hereweg moeten we dan wel kwijt want die is veel te ver weg. Misschien kan de gemeente Groningen een nieuw soospand voor ons bouwen in Vinkhuizen, nu toch alles tegen de grond gaat en er iets nieuws voor in de plaats komt.

ro schreef: He ik vind dat Vinkhuizen een zekere prioriteit verdient als het gaat om het zoeken naar een goed bereikbare lokatie. De enige optie alhier die ik zou gauw ken is 't Vinkhuys

Wat dacht je van Sammy of Café-Bar Vinkhuizen?

Is Huis de Beurs trouwens geen optie of is ie allang binnen?

In 't Vinckhuys krijg je het niet voor elkaar om zolang te blijven. Daarbij komt dat ze de strikte eis hebben dat het geen troep wordt. Daarnaast hebben ze geen ruimte die groot genoeg is, voor bijvoorbeeld een verkiezings-HV. Lijkt me dus geen optie. Misschien de Euroborg...? ;)

Zarathustra schreef: ...dat oerlelijke gebouw aan de Hereweg ...

Hosternokke... ik flip zelden maar deze keer... Hereweg forever! Vinkhuizen stinkt!
Klei, ik eis dat je je onbezonnen opmerking weghaalt en zo niet, dan zal ik mij m'n GSV-leven lang expres onzedig gedragen.
Hoera voor het soospand, zeldzaam prachtig, o zo!

Zarathustra schreef: ...dat oerlelijke gebouw aan de Hereweg...

Lang geleden dat ik iemand een dergelijk gebazel te berde heb horen brengen... :?
Ik neem aan dat er, of een excuus komt aan de VGSE, of dat amice Zarathustra de VGSE ter zijde zal staan om van bovengenoemde gedrocht weer een soos te maken :wink:

Ps. goezo Koosmanager!

Ongelooflijk, noem je eigen soospand nooit een oerlelijk gebouw. Dat kan alleen maar tegen je gebruikt worden.

Ik heb, rondneuzend in de archieven van de GSV, ondervonden dat er vroeger in de jaren zeventig gepoogd is een woonboot te kapen en deze in het geheel om te bouwen tot een grandioos soospand. Het zal misschien wat extra glazen kosten die pardoes op de grond vallen vanwege kabbelende golfjes op het water, maar verder lijkt het mij een geweldig plan om es te kijken naar de diverse opties omtrent een woonboot!!

Enne, we gaan al helemaal niet naar Vinkhuizen, dat motiveert mensen alleen maar meer om in dat getto te gaan wonen. Lijkt me zeer onverstandig.

Zarathustra

Dit zei ik als profeet, niet als GSV-lid.

Allereerst een punt betreffende het vocabulaire van de meeste personen op dit forum. Ik zie het vreselijke woord 'soospand' meerdere keren voorbij komen, gebruikt u alstublieft dit lelijke woord nooit en te nimmer weer. Onze sociëteit verdiend m.i. beter.

Verder vind ik het plan om de ALV's in het vervolg in Vinkhuizen te houden een erg slecht plan. Je verruilt dan het oudbollige gereformeerde kerkzaaltje voor een burgerlijk bingohok.
Huis de Beurs is wat mij betreft een prima optie, ik hoorde dat dit 40 euro per uur kost. Van 20:00-2:00 is 6 uur en is dus 240 euro, dat is ongeveer 1 euro per ALV per lid, dat kost in ieder geval niet duur en je hebt een prima locatie. Binnen de huidige begroting is dit niet mogelijk, maar maak de HO wat hoger en/of zeg het IFES-lidmaatschap op en het is allemaal prima te betalen.

Zarathustra schreef: Dit zei ik als profeet, niet als GSV-lid.

Klei ik word bijna woest!

  1. Jij bent geen profeet, ammenooit niet... (Stel je voor, wat een belachelijk idee.)
  2. Als je als iemand anders dan jezelf spreekt, geef dat dan aan.
  3. Je hebt je excuses nog niet aangeboden.
Rik Torn schreef: Allereerst een punt betreffende het vocabulaire van de meeste personen op dit forum. Ik zie het vreselijke woord 'soospand' meerdere keren voorbij komen, gebruikt u alstublieft dit lelijke woord nooit en te nimmer weer. Onze sociëteit verdiend m.i. beter. Verder vind ik het plan om de ALV's in het vervolg in Vinkhuizen te houden een erg slecht plan. Je verruilt dan het oudbollige gereformeerde kerkzaaltje voor een burgerlijk bingohok. Huis de Beurs is wat mij betreft een prima optie, ik hoorde dat dit 40 euro per uur kost. Van 20:00-2:00 is 6 uur en is dus 240 euro, dat is ongeveer 1 euro per ALV per lid, dat kost in ieder geval niet duur en je hebt een prima locatie. Binnen de huidige begroting is dit niet mogelijk, maar maak de HO wat hoger en/of zeg het IFES-lidmaatschap op en het is allemaal prima te betalen.

Ik vind het prima dat jij je opwind over het woordgebruik van enige forumgebruikers; wat mij stoort is dat jij wel erg gemakkelijk doet over de manier om aan de nodige financiele middelen te komen en daarmee een zaaltje in een etablishement voor bruiloftenen samenkomsten van Ratelbandadepten te kunnen bekostigen. Het is toch volslagen onzin om voor te stellen ten behoeve van een andere HV-zaal het IFES-lidmaatschap op te zeggen.

Daarnaast, en dat is meer in het algemeen iets over dit onderwerp, in hoeverre is het volstrekt noodzakelijk dat er naar een andere zaal wordt gezocht? Is er wel enig draagvlak onder de leden van de GSV om HV's te houden die langer duren dan de HV's zoals we gewend zijn die nu houden? Ik denk dat de meeste GSV'ers al lang blij zijn dat we in de Noorderkerk niet meer tot half twee door kunnen gaan. Niet dat ik nog (veel) HV's zal gaan bezoeken, maar ik - en ik kan toch wel zeggen dat ik altijd met veel plezier HV's heb bezocht - zou er in ieder geval geen voorstander van zijn.

Tevens bevreemd het mij dat de Senaat heeft besloten om de ministers op te laten draaien voor het zoeken en vinden van een geschikte HV-lokatie. Ten eerste betreft het een taak waaraan vrij grote financiele consequenties zijn verbonden. Daarnaast is is het de vraag of het niet verstandiger is om contacten met uitbaters van vergaderlokaties vanaf het begin te laten onderhouden door de Senaat zelf. Ook zijn de ministers allemaal eerstejaars en hebben weinig zicht op de mogelijkheden die er zijn. Verder heb ik niet het idee dat de ministers zelf echt blij zijn met de taak die hen is opgedrongen, het is dan ook een taak die veel verder strekt dan datgene wat ministers normaliter hebben te doen.
Ik vind het een beetje jammer en vooral ook erg gemakkelijk dat een idee dat de Senaat lanceert, zonder dat de GSV zich daar officieel over heeft uitgesproken, voor een groot deel moet worden gerealiseerd door de ministers.

Rik Torn schreef: Allereerst een punt betreffende het vocabulaire van de meeste personen op dit forum. Ik zie het vreselijke woord 'soospand' meerdere keren voorbij komen, gebruikt u alstublieft dit lelijke woord nooit en te nimmer weer. Onze sociëteit verdiend m.i. beter.

Allemachtig Torn, dus vanavond zeg jij tegen je huisgenoten: "Ik ben voornemens de sociëteit een bezoekje te brengen"? Laat me niet lachen, als we het over het pand van de sociëteit hebben mag iedereen van mij over soospand spreken, dan schort er werkelijk helemaal niets aan je vocabulaire.

Verder vind ik het plan om de ALV's in het vervolg in Vinkhuizen te houden een erg slecht plan. Je verruilt dan het oudbollige gereformeerde kerkzaaltje voor een burgerlijk bingohok.

Als je toch zo op de letter bent: het zijn HV's. Verder vraag ik me af wat oudbollig is. Als je oubollig bedoelt kun je het toch niet over het zaaltje in de Noorderkerk hebben. Dat is echt niets beter dan een bingo-toko.

Huis de Beurs is wat mij betreft een prima optie, ik hoorde dat dit 40 euro per uur kost. Van 20:00-2:00 is 6 uur en is dus 240 euro, dat is ongeveer 1 euro per ALV per lid, dat kost in ieder geval niet duur en je hebt een prima locatie. Binnen de huidige begroting is dit niet mogelijk, maar maak de HO wat hoger en/of zeg het IFES-lidmaatschap op en het is allemaal prima te betalen.
Naast de prijs per HV, die ik erg hoog vind voor zo'n avond, krijg je ook nog de kosten van drinken erboven op en da's niet goedkoop. De HO kun je niet zomaar verhogen voor zoiets eenvoudigs en bovendien: je blijft zitten met de tijdsgrens.
K%S schreef:
Zarathustra schreef: Dit zei ik als profeet, niet als GSV-lid.

Klei ik word bijna woest!


Kaas, dit is een serieuze discussie/vraag. Graag on-topic blijven!

Huis de Beurs is best een leuke lokatie, maar 40 euro per uur vind ik wél best veel. Vooral op de manier hoe jij dat wilt bekostigen! En dan moeten daar ook nog de 'dure' drankjes bij opgeteld worden. Kunnen we niet beter op zoek gaan naar een "societeit" waar we ook HVs kunnen houden? ;)

Terwijl ik dit aan het posten was lees zie ik ook dat Fredkroket een interessante post heeft geplaatst. Ik sluit me daar bij aan.
Ik vraag me af in hoeverre men echt wel een veel langere HV wilt hebben ook al kan je nu wel "bier" tijdens de HV drinken en een soort van soos/HV combi creert.

Verder heb ik niet het idee dat de ministers zelf echt blij zijn met de taak die hen is opgedrongen, het is dan ook een taak die veel verder strekt dan datgene wat ministers normaliter hebben te doen. Ik vind het een beetje jammer en vooral ook erg gemakkelijk dat een idee dat de Senaat lanceert, zonder dat de GSV zich daar officieel over heeft uitgesproken, voor een groot deel moet worden gerealiseerd door de ministers.

Voorzover ik begrepen heb was de reden om dit topic te openen de inventarisatie naar mogelijke alternatieven voor de HV-locatie te stroomlijnen. De opdracht die de ministers die hierop gezet zijn hebben gekregen was dan - naar ik begrijp - ook niet meer dan inventariserend bedoeld. Natuurlijk zal uiteindelijk een afweging gemaakt moeten worden tussen prijs / capaciteit / kwaliteit / openingstijden / bereikbaarheid / faciliteiten enz. De Senaat heeft beloofd de mogelijkheid van een alternatieve HV-locatie te onderzoeken en hiervoor lijkt me een inventarisatie een essentieel onderdeel.
Je kunt wel heel abstract gaan discussiëren over randvoorwaarden voor een dergelijke locatie, maar als er uiteindelijk maar 2 of 3 serieuze opties zijn binnen de Stad, lijkt het me verstandig die eerst eens duidelijk op een rijtje te zetten.
Tip: Gouden Gids - Zalenverhuur.

fredkroket schreef: Daarnaast, en dat is meer in het algemeen iets over dit onderwerp, in hoeverre is het volstrekt noodzakelijk dat er naar een andere zaal wordt gezocht? Is er wel enig draagvlak onder de leden van de GSV om HV's te houden die langer duren dan de HV's zoals we gewend zijn die nu houden? Ik denk dat de meeste GSV'ers al lang blij zijn dat we in de Noorderkerk niet meer tot half twee door kunnen gaan. Niet dat ik nog (veel) HV's zal gaan bezoeken, maar ik - en ik kan toch wel zeggen dat ik altijd met veel plezier HV's heb bezocht - zou er in ieder geval geen voorstander van zijn.

Volstrékt... volstrekt noodzakelijk... Nee, dat hebt u, amice Molenhuis, uw Senaat niet horen zeggen. De redenen om mogelijkheden te onderzoeken voor een andere HV-locatie lijken mij duidelijk:

  1. De HV's in de Noorderkerk moeten vanaf september om 00.30 uur afgelopen zijn.
  2. Het aantal GSV'ers dat een HV bezoekt, is in de afgelopen maanden/jaren meer en meer gedaald. Het quorum werd bijv. in februari pas na heel wat gebel en gesmeek gehaald... In hoeverre een andere locatie een hogere opkomst garandeert, nee, daarover kun je natuurlijk van tevoren geen uitspraak doen. Mijn verwachting is dat een andere locatie de opkomst wel weer wat kan doen stijgen.

Tenslotte, de Senaat heeft toegezegd over de HV met de GSV van gedachten te willen wisselen. Het gaat dan om eindtijd, locatie, invulling, agendapunten, besluitvormingsprocedures etc: alles wat met de HV te maken heeft. De HV zal dus een uitspraak moeten doen over een andere locatie. Am. Roelof Oosterhuis merkt dientengevolge terecht op dat het slechts gaat om een inventarisatieronde, niet al om concrete afspraken...
Am. Molenhuis: kunt u uw tevredenheid met de huidige HV's wellicht beschrijven? Zijn er volgens u nog punten ter verbetering? Is er op de GSV wel/niet sprake van een probleem t.a.v. de HV?

fredkroket schreef: Tevens bevreemd het mij dat de Senaat heeft besloten om de ministers op te laten draaien voor het zoeken en vinden van een geschikte HV-lokatie. Ten eerste betreft het een taak waaraan vrij grote financiele consequenties zijn verbonden. Daarnaast is is het de vraag of het niet verstandiger is om contacten met uitbaters van vergaderlokaties vanaf het begin te laten onderhouden door de Senaat zelf. Ook zijn de ministers allemaal eerstejaars en hebben weinig zicht op de mogelijkheden die er zijn. Verder heb ik niet het idee dat de ministers zelf echt blij zijn met de taak die hen is opgedrongen, het is dan ook een taak die veel verder strekt dan datgene wat ministers normaliter hebben te doen. Ik vind het een beetje jammer en vooral ook erg gemakkelijk dat een idee dat de Senaat lanceert, zonder dat de GSV zich daar officieel over heeft uitgesproken, voor een groot deel moet worden gerealiseerd door de ministers.

Gezien het feit dat het om inventarisatie gaat, zijn er nog gans geen financiële consequenties in zicht. Informeren kan iedereen...
Meerdere ministers kennen de stad Groningen goed en zowel middels dit forum als rechtstreeks hebben de ministers vele tips gekregen over mogelijke HV-locaties. En: een taakomschrijving is deze ministers natuurlijk niet onthouden, zodat zij goed instaat zijn mogelijkheden te zien en te zoeken.
En opdringen: vraag maar aan een minister. De altijd aanwezige glimlach op de hoofden van de amicae Battjes, Van der Graaf en Timmermans en de amici Hielko Bos en René Jongsma doen toch echt anders vermoeden...