Rustig maar fredkroket :lol: , er is me niets opgedrongen. En inderdaad, informeren zou ik zelfs moeten kunnen. 8)

Cees schreef: Am. Molenhuis: kunt u uw tevredenheid met de huidige HV's wellicht beschrijven? Zijn er volgens u nog punten ter verbetering? Is er op de GSV wel/niet sprake van een probleem t.a.v. de HV?

Aangenomen dat deze vraag niet in persoon aan Am. Molenhuis gericht is, maar in het algemeen aan de HV der GSV: De huidige HV's zijn over het algemeen interessant. Toch een aantal aandachtspuntjes van mij uit:

  • De post/notulen, duurt altijd lang en zorgt er al een aantal keren voor dat het quroum niet op tijd aanwezig is om de agenda vast te stellen. wat zijn de mogelijkheden op dit punt?
  • De HV's duren mi nu al te lang. Aan het eind van de HV lig ik op mijn standaardplekje in het hoekje van de zaal weg te dutten, waardoor ik soms interessante onderdelen mis.
  • Er mag meer afwisseling in de HV komen, wat dit betreft een puntje van aanmoediging voor de Senaat voor het realiseren van hun beleid dienaangaande.
  • Het voordeel van de huidige locatie is de wederzijdse genegenheid die er tussen dhr. Noppes en de GSV bestaat (die ik persoonlijk heb mogen ervaren in een gesprek met hem, hij zou het erg jammer vinden als we weg moeten).
  • Het voordeel van een evt. andere locatie zou mi kunnen zijn dat er een bar met evt. tap aanwezig zou kunnen zijn. Dit maakt de HV's voor bierliefhebbers zoals ik aangenamer.
  • Het nadeel van een locatie waar je wat minder tijdgebonden bent is mi dat het hek dan van de dam is. Ik heb geen zin in perikelen zoals op andere verenigingen, waar HV de hele nacht duren. Het moet wel leuk blijven.
L1Rn4urAyA7aTEe

Ik vind het wel een charmant idee om HV's in ons SOOSPAND te beleggen, de nietsvermoedende GSV'er die het pand betreedt telt automatisch mee voor het quorum. Goedkoop bier en geen huurprijs. Geweldig!

En opdringen: vraag maar aan een minister. De altijd aanwezige glimlach op de hoofden van de amicae Battjes, Van der Graaf en Timmermans en de amici Hielko Bos en René Jongsma doen toch echt anders vermoeden...[/quote]

Er is toch hoop ik niemand die beweren wil, dat wanneer ik met mijn altijd aanwezige glimlach (trouwens nog nooit eerder gehoord deze opmerking, gaaf!), een van u tegenkom, dat wil betekenen dat ik er dan aan denk hoe blij ik ben met mijn taak als minister en het feit dat een van mijn taken is; het inventariseren over de mogelijkheden van een ander pand voor de HV's? Ik hoop trouwens ook niet dat er iemand onder u is die deze, o zo belangrijke taak onderschat?

deboer schreef: Ik heb, rondneuzend in de archieven van de GSV, ondervonden dat er vroeger in de jaren zeventig gepoogd is een woonboot te kapen en deze in het geheel om te bouwen tot een grandioos soospand. Het zal misschien wat extra glazen kosten die pardoes op de grond vallen vanwege kabbelende golfjes op het water, maar verder lijkt het mij een geweldig plan om es te kijken naar de diverse opties omtrent een woonboot!!

Woonboten kosten heel duur hoor! Maar dan kan ik als gefrustreerde 2ejaars wel lekker novieten overboord gooien!

Rossatron schreef: Misschien de Euroborg...? ;)

Ja een skaaiboks dan maar! Ik heb nog wel wat aandelen van Euroborg gekregen, misschien dat we daar eentje mee kunnen versieren! THOF!!

Terecht worden er vraagtekens gezet bij de wenselijkheid van langere HV's. Allereerst: noodzakelijk is dat de vereniging hierover gehoord wordt en van zich laat horen. Immers, vanzelfsprekend moet het quorum-probleem opgelost worden op zo'n manier, dat GSV'ers door die oplossing wel komen. Langere HV's tegen der leden zin in, is dus zinloos.

Ons doel is dan ook niet langere HV's. Ons doel is aantrekkelijke en effectieve HV's. HV's waar ruimte is voor studentikoziteit, ludieke moties en zeker ook serieuze discussies. Dit (b)lijkt niet mogelijk te zijn onder de continue tijdsdruk waaronder we nu vergaderen, welke bovendien nog verhoogt zou moeten worden indien we in de Noorderkerk willen blijven vergaderen (eindtijd wordt dan 00.30!!). Om de leden weer op HV's te doen komen, moeten HV's aantrekkelijker worden. Een vraag hierbij blijft nog wel: Vindt men HV's te lang omdat ze niet leuk zijn, of zijn ze niet leuk vanwege de tijdsdruk? Ik denk dat van een zekere wisselwerking sprake is, waardoor het 'niet-leuk-zijn' alleen maar sterker speelt. En dus gaan wij voor een soort 'herstart'. Voldoende tijdsruimte is hierbij een voorwaarde. Als de leden er anders over denken, horen we dat graag, maar volgens ons is een herstart de beste manier om de HV nieuw leven in te blazen. Als Senaat willen we ons dan ook actief inzetten voor aantrekkelijke HV's waar studentikoziteit hoogtij kan vieren. En dat op een andere locatie waar daar ruimte voor is en bovendien een biertje erbij genuttigd kan worden... Dat, in combinatie met het elkaar aansporen een bijdrage te leveren aan HV's in opkomst en deelname biedt volgens ons wel ter dege mogelijkheden.

Joost

L1Rn4urAyA7aTEe
Joost schreef: Een vraag hierbij blijft nog wel: Vindt men HV's te lang omdat ze niet leuk zijn, of zijn ze niet leuk vanwege de tijdsdruk?

Is het niet een beter idee om eerst een enquête te houden onder de GSV'ers en dan naar aanleiding van de uitkomst een bijpassende locatie uit te zoeken?

Daarvoor hebben we toch ook o.a. de HV: laat daar maar horen wat uw gedachten zijn. Een enquete bestrijkt veel te veel tijd en is hiervoor denk ik niet nodig.

Joost schreef: Een vraag hierbij blijft nog wel: Vindt men HV's te lang omdat ze niet leuk zijn, of zijn ze niet leuk vanwege de tijdsdruk?

De argumenten die ik rondom mij hoor en die ik zelf overigens ook vaak beaam is dat de HV's te lang duren.
ps. als de HV's wat korter worden dan wordt het tijdens HV-avonden ook drukker op soos.

Joost schreef: Daarvoor hebben we toch ook o.a. de HV: laat daar maar horen wat uw gedachten zijn. Een enquete bestrijkt veel te veel tijd en is hiervoor denk ik niet nodig.

Valt mee, formuleer een juiste poll question and mogelijke antwoorden en het is mogelijk via het forum een "redelijke indicatie" te krijgen en vrij snel ook nog eens.

Beejee schreef: De argumenten die ik rondom mij hoor en die ik zelf overigens ook vaak beaam is dat de HV's te lang duren.

Waar Joost op doelt is wat de oorzaak daarvan is. Dus dat ze te lang duren is vanuit senaatsoogpunt niet een argument. De vraag is waarom ervaart men ze als té lang. Een ervaring die ik overigens deel.

Pieter schreef:
Joost schreef: Daarvoor hebben we toch ook o.a. de HV: laat daar maar horen wat uw gedachten zijn. Een enquete bestrijkt veel te veel tijd en is hiervoor denk ik niet nodig.

Valt mee, formuleer een juiste poll question and mogelijke antwoorden en het is mogelijk via het forum een "redelijke indicatie" te krijgen en vrij snel ook nog eens.

Laat het nu zijn dat een forumpoll wel antwoorden oplevert maar wel van een beperkte groep: "de forumgangsters". Daarom zal een gewone enquete een beter overzicht geven.

Pieter schreef:
Beejee schreef: De argumenten die ik rondom mij hoor en die ik zelf overigens ook vaak beaam is dat de HV's te lang duren.

Waar Joost op doelt is wat de oorzaak daarvan is. Dus dat ze te lang duren is vanuit senaatsoogpunt niet een argument. De vraag is waarom ervaart men ze als té lang. Een ervaring die ik overigens deel.

Omdat er soms ongelooflijke saaie dingen tussen zitten. Zo vind ik het een uitstekende stap vooruit dat de zedenpreken weer zijn ingesteld. Bij mij ligt het ook wat anders dan bij anderen misschien, maar als ik naar de HV ga dan wil ik ook altijd ff naar soos. Normaal gesproken ben je dan pas rond 2 uur op soos. Voor je het weet is het 5 uur en eigenlijk wil je dan nog niet weg. Maar tot 2 weken geleden werkte ik nog op vrijdagmiddag in Zwolle en dan moest ik er vrijdags voor 11 uur uit. Dat is dan echt geen pretje hoor :wink: [/quote]

L1Rn4urAyA7aTEe

Als de Senaat geen tijd heeft voor zo'n enquête en er is wel behoefte aan, dan wil ik wel helpen hoor. Ik ben nu toch door m'n tentamens heen :idea: :wink:. En ik heb nu thuis SPSS.

The Master schreef: Omdat er soms ongelooflijke saaie dingen tussen zitten. Zo vind ik het een uitstekende stap vooruit dat de zedenpreken weer zijn ingesteld.

Helemaal mee eens. Eeen betere afwisseling tussen de serieuze en minder serieuze onderwerpen zal al heel wat verbeteren. Verder is een belangrijke randvoorwaarde de ventilatie van een eventuele nieuwe locatie. In het achterzaaltje kun je tegen 1 uur alle mogelijke verschillende zweetluchtjes onderscheiden van mannen en vrouwen, van voeten, oksels enzovoort. Zorg aub voor een goede ventilatie.

The Master schreef: Bij mij ligt het ook wat anders dan bij anderen misschien, maar als ik naar de HV ga dan wil ik ook altijd ff naar soos. Normaal gesproken ben je dan pas rond 2 uur op soos. Voor je het weet is het 5 uur en eigenlijk wil je dan nog niet weg. Maar tot 2 weken geleden werkte ik nog op vrijdagmiddag in Zwolle en dan moest ik er vrijdags voor 11 uur uit. Dat is dan echt geen pretje hoor :wink:

Mietje, half 6 op bed en half elf eruit, da's vijf uur slaap. Lijkt me genoeg. Durft zich Master of Life te noemen... :wink:

HaJee schreef:
The Master schreef: Bij mij ligt het ook wat anders dan bij anderen misschien, maar als ik naar de HV ga dan wil ik ook altijd ff naar soos. Normaal gesproken ben je dan pas rond 2 uur op soos. Voor je het weet is het 5 uur en eigenlijk wil je dan nog niet weg. Maar tot 2 weken geleden werkte ik nog op vrijdagmiddag in Zwolle en dan moest ik er vrijdags voor 11 uur uit. Dat is dan echt geen pretje hoor :wink:

Mietje, half 6 op bed en half elf eruit, da's vijf uur slaap. Lijkt me genoeg. Durft zich Master of Life te noemen... :wink:

Hoho, laat dit ff duidelijk zijn. Ik vind het persoonlijk niet zo erg hoor 5 uur slaap, alleen mijn baas vind dat wat minder prettig. Er moet wel wat gepresteerd worden op het werk. Daarnaast is het meer regelmaat dan uitzondering 5 uurtjes slaap dus vandaar Master of Life :wink:

@ Mol

Ga dan bij Matchcare werken; inclusief aantrekkelijke bonusregeling :roll:.

Diehard schreef: @ Mol Ga dan bij Matchcare werken; inclusief aantrekkelijke bonusregeling :roll:.

Ik zal erover nadenken, misschien gaat dat hem wel worden :wink:

Om weer on-topic te gaan, het lijkt mij dat velen niet gediend zijn bij een langere vergadertijd. Ik zie al vrij vroeg op de avond mensen vertrekken, omat er de volgende dag andere verplichtingen zijn. Sommige mensen hebben college (wie verzint het) of gaan werken (dat doe je toch niet).

Slechts een paar maal per jaar bestaat de vraag om langer te vergaderen en voor deze avonden moet wel een alternatief gezocht worden, maar voor de avonden dat er niet superveel besproken hoeft te worden, kan volstaan worden met de Noorderkerk, ook al kan dan slechts vergaderd worden tot 00:30 uur

deboer schreef: Slechts een paar maal per jaar bestaat de vraag om langer te vergaderen en voor deze avonden moet wel een alternatief gezocht worden, maar voor de avonden dat er niet superveel besproken hoeft te worden, kan volstaan worden met de Noorderkerk, ook al kan dan slechts vergaderd worden tot 00:30 uur

Het zoeken naar een andere locatie heeft toch niet alleen te maken met de vergaderduur?!
Het lijkt me de sfeer ten goede komen als je een wat leukere ruimte hebt waar ook wat gedronken kan worden. De sfeer wordt dan direct een stuk relaxeter, wat de vergadering alleen maar ten goede komt. Dus beste Senaat De Snoo ga door en zoek een leuke locatie.

Volgens mij kan een tafel in de zaal achter de Noorderkerk waar bier, wijn en fris geschonken wordt een heleboel gezelligheid veroorzaken. Gezelligheid die dus wel te creëren is in de huidige locatie

Zarathustra

Ik vind het een goed idee dat we op zoek gaan naar een nieuwe HV-locatie. Met name om de reden dat nu veel agendapunten blijven liggen en het vaak haastwerk wordt.

Misschien is het handig, omdat niet elke GSV'er op HV's komt, hen op hun verantwoordelijkheid te wijzen en de HV's langer te laten doorgaan of toch maar de HV's korter maken.
Hoewel de assesor ii dit niet leuk zal vinden mogen wat mij betreft dan de notulen wel geschrapt worden en moeten mieren**kers, zij die zich altijd druk maken om kleine dingetjes, zich inhouden op HV's.

Als we notulen belangrijk vinden en mieren**kerij koesteren dan moeten HV's toch maar langer doorgaan, mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen of, en dat is een derde optie, het quorum afschaffen. Dat laatste zal denk weer onmogelijk zijn volgens de Statuten. :(