Misschien moet de Novcie een vinger in de pap krijgen. Die hebben naast een goede smaak vaak een goed beoordelingsvermogen wie er cabaret zouden moeten doen. Ook zijn zij in staat de 'gezonde stimulans' (Nylez) te leveren.

erpeebee schreef: Is het niet beter om het verplichtte karakter van het novietencabaret ter discussie te stellen? Als de novieten het leuk vinden doen ze het en als ze het niet leuk vinden doen ze het niet. Waarom zou je mensen dwingen om cabaret te doen en waarom de GSV zo lang op hun feest te laten wachten?

Om hier maar eens op in te gaan: ik ben het echt niet met je eens. In een compleet jaarverband zit altijd wel een beetje talent en dan is het goed dat te stimuleren met een verplicht stukje cabaret. Dat het dit jaar niet goed verlopen is, jammer dan. Dat is geen jaarlijks terugkerend iets volgens mij. Er is al het een en ander gezegd over betere communicatie e.d. Dat lijkt me inderdaad een goede basis, laat de novcie zich er maar mee bemoeien of zo. Dan komt het wel goed komend jaar!
En 'waarom de GSV zo lang op hun feest te laten wachten': dat heeft niets met novietencabaret te maken. Dat cabaret is er ieder jaar en dat duurt dan ongeveer 15/20 minuten (dit jaar dus het dubbele). Maar het feest dat jij bedoelt (vrolijke stampmuziek waar je flink van gaat zweten) was dit jaar zo laat omdat die ene bus zo laat was en omdat er eerst een bandje was. Dus je slaat de plank een beetje mis volgens mij.

minileeuwtje

Ik vind eigenlijk ook dat al het zinnige dat men hierover kan zeggen gezegd is (zelfs al wel meerdere malen), ik vraag me alleen af hoe de senaat hierover denkt, en wie uiteindelijk een beslissing neemt over hoe verder te gaan met het novietencabaret: de diescie of de senaat?

Vriend Niels
minileeuwtje schreef: Ik vind eigenlijk ook dat al het zinnige dat men hierover kan zeggen gezegd is (zelfs al wel meerdere malen), ik vraag me alleen af hoe de senaat hierover denkt, en wie uiteindelijk een beslissing neemt over hoe verder te gaan met het novietencabaret: de diescie of de senaat?

Weet je wat, nemen we mee naar de overdracht van de diescie... :D

zal ik nog even reageren en dan mag ie wat mij betreft ook wel dicht. was niet mijn bedoeling om te gaan klagen over het cabaret. Kwam misschien niet helemaal over,maar idee was een beetje dat je mensen die niet willen niet moet gaan dwingen om iets te laten zien. als achteraf dan ook blijkt dat het niet leuk is verspil je wat mij betreft kostbare tijd en is zonde van de tijd die de mensen erin stoppen. Stel het gewoon semi verplicht maar als blijkt dat het niet haalbaar is om mensen ervoor te vinden of er komt niks uit gebeurd het niet. Prima heb je en die druk om creativiteit te laten zien en de uitgang om dit soort dingen te voorkomen.

zou het niet makkelijk zijn wanneer de starter van een topic deze ook weer zou kunnen sluiten?

Martijn schreef: zou het niet makkelijk zijn wanneer de starter van een topic deze ook weer zou kunnen sluiten?

Lijkt me niet nodig. Soms kunnen er nog zeer zinvolle dingen gezegd worden wanneer de starte van een topic meent dat alles al gezegd is. Laat de mogelijkheid tot sluiten maar gewoon bij de Webcie.

Het wordt allemaal een beetje te veel opgeblazen. OK, er is eens een keer dat het cabaret wat minder gaat. Het is ook vele malen goed gegaan. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo weinig mensen het aandurven om iets aan cabaret te gaan doen. Ik vind het ook vernederend dat er op zo'n Dies maar twee acts zijn. En daarom ben ik er zeker voor het novietencabaret verplicht te houden. Juist dat biedt een mogelijkheid om interesse te krijgen voor cabaret. Als het in de smaak valt geeft dat een stimulans om door te gaan.
Maar ook de rest van de GSV moet eens wat vaker op het podium gaan staan. Trek de stoute schoenen eens aan!

Vriend Niels
Bastiaan schreef: Het wordt allemaal een beetje te veel opgeblazen. OK, er is eens een keer dat het cabaret wat minder gaat. Het is ook vele malen goed gegaan. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo weinig mensen het aandurven om iets aan cabaret te gaan doen. Ik vind het ook vernederend dat er op zo'n Dies maar twee acts zijn. En daarom ben ik er zeker voor het novietencabaret verplicht te houden. Juist dat biedt een mogelijkheid om interesse te krijgen voor cabaret. Als het in de smaak valt geeft dat een stimulans om door te gaan. Maar ook de rest van de GSV moet eens wat vaker op het podium gaan staan. Trek de stoute schoenen eens aan!

Vent doe niet zo wijs.

Bastiaan schreef: Maar ook de rest van de GSV moet eens wat vaker op het podium gaan staan. Trek de stoute schoenen eens aan!

Daar heb je een goed puntje Bastiaan!!

Bastiaan schreef: Maar ook de rest van de GSV moet eens wat vaker op het podium gaan staan. Trek de stoute schoenen eens aan!

Maar laten we wel even voorop stellen dat die schoenen niet al te stout mogen zijn.

TuttieRuthie

Die van jou tijdens de dies konden maar net :wink:

Hee maar serieus, ik heb wel eens gehoord dat op een dies van de VGSW zes stukjes cabaret worden gedaan!! :shock: Met eenzelfde inzet van GSVers Zou dat neerkomen op 30 stukjes.., maar goed dat zou weer ten koste gaan van een tof swingfeest!!

Ha, ja, heb je opzich een puntje; maar die stoute schoenen zijn nooit maat 47.... Ik denk dat de schoen daar toch echt wringt...