BHoerma

Is het niet beter om het verplichtte karakter van het novietencabaret ter discussie te stellen? Als de novieten het leuk vinden doen ze het en als ze het niet leuk vinden doen ze het niet. Waarom zou je mensen dwingen om cabaret te doen en waarom de GSV zo lang op hun feest te laten wachten?

ik vindt cabaret wel leuk, als het leuk is en het niveau van slechte seksistische grappen een beetje meer ontstijgt dan afgelopen keer.. dus alleen cabaret als er van te voren ff naar gekeken wordt door iemand anders dan de makers..

(die optie had er i.m.o nog bij moeten staan, was ook de bedoeling aldus ErPee, webcie, kand at geregeld worden?)

minileeuwtje

Als diescie hebben we gezegd dat het novietencabaret niet langer dan een kwartier mocht duren. Dat het langer duurde, ligt in de handen van de novieten. (Hierbij kun je je afvragen in hoeverre een try=out van te voren dit probleem van ondervangen, omdat een try-out ook vele problemen met zich meebrengt). Maar volgens mij praat je niet zozeer over de duur van het cabaret als wel over de inhoud ervan. Misschien zou het beter zijn als het hele jaarverband aan de productie ervan werkt, of dat de novieten het cabaret eerst opvoeren voor hun jaargenootjes, zodat die goede feedback kunnen geven. Naar mijn idee zullen hierdoor zowel de duur als de inhoud van het novietencabaret beter worden.
Ik persoonlijk zou het jammer vinden om het cabaret van de novieten af te schaffen. Het is traditie en mensen worden op deze manier 'gedwongen' om iets met hun originaliteit en creativiteit te doen (iets waar de GSV volgens mij ook deels voor staat, of waar in elk geval novieten altijd toe worden opgeroepen). Hier kunnen hele leuke dingen uit komen en zo niet dan zijn ze weer een ervaring rijker en hebben ze tenminste hun inzet getoond richting de GSV.

Van mij mag het afgeschaft worden. Wist trouwens niks van die kwartier-limiet. Natuurlijk stimuleert het creativiteit, maar door het verplichte karakter zit je gewoon een kwartier of meer je tijd te verdoen omdat het cabaret toevallig suckt, maar je moet... Van mij had het swingfeest wel eerder mogen beginnen.

Is het niet een idee als novieten (ik haat het dit woord te gebruiken voor toekomstigen, terwijl ik zelf nog maar net -af ben) gewoon een kwartier van de avond moeten invullen op een zelf te verkiezen manier?? Het dwingt nogsteeds tot creativiteit, maar je kunt iets meer rekening houden met talenten binnen het jaarverband.

Hannah, amen

Toen wij ooit begonnen met novietencabaret, moesten we een try out doen, lijkt me een prima maatregel, maar dat was dit jaar niet meer haalbaar geloof ik. Op zich heeft Hannah een goed puntje, maar ik vindt ook dat novieten hun hand in eigen boezem moeten kunnen steken als het echt niks gaat worden...

@Hans, jammer dat je generaliseerd wat betreft de grappen, hoewel ik waardeer dat je je kritiek uit...

ARD schreef: @Hans, jammer dat je generaliseerd wat betreft de grappen, hoewel ik waardeer dat je je kritiek uit...

jammer dat je het zo opvat, ik bedoel ermee te zeggen dat ik cabaret wel leuk vindt maar niet ALS het zulke grappen bevat, bijvoorbeeld jullie cabaret vondt ik gewoon goed, de Unestra-act gingen mijns inziens soms iets te ver..

Sluit me volledig aan bij Hans, vond sommige grappen echt te ver gaan bij het novietencabaret, en niet grappig, dat laatste is daarbij minder van belang, aangezien niet iedereen het daarover eens is

Koning David

Het probleem was dat er gewoon veel te veel mensen aan het novietencabaret meededen en dat het verschrikkelijk slecht was voorbereid. Veel beter is dat maximaal drie personen iets voorbereiden. Dan komt de creativiteit echt op gang, ben je kritischer in de voorbereiding, is het overzichtelijker en wisselen de grappen zich sneller af.

Okee Hans, sorry voor mijn snelle oordeel.,Ik ben blij dat je het leuk vond.

ik schaam me er nu ook nog steeds voor...

zmith schreef: ik schaam me er nu ook nog steeds voor...

Don't be Zwier,... voor een noviet van het jaar stond je er schattig bij ;)

Mag je ook een veto uitspreken over de poll?

Bedoel je nou dat ik novietencabaret moet gaan doen? Op zich is dat wel het enige cabaret dat ik nooit heb gedaan... :)

Snoopy schreef: Hannah, amen

[offtopic]Snoep nog intern? :shock: [/offtopic]

beter kijken jm, dit topic staat helemaal niet intern

Vriend Klei schreef: Het probleem was dat [...] het verschrikkelijk slecht was voorbereid.

Niet zo gek in amper één maand de tijd....

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het ook de bedoeling was dat er geen lijn in zou zitten, dat is dus een gehaald doel. Verder is het jammer dat het cabaret niet aansloot op de ideeen van GSV betreft humor... Maar aangezien ze er zelf ook van balen, wil dat nog niet zeggen dat er uit novietencabaret met een verplicht karakter nooit iets goeds kan voortkomen, denk aan de Klufters van de ronde tafel... ze hebben het wel geprobeerd

Tsjonge, dat novietencabaret moet echt een ramp zijn geweest. Er wordt gewoon een topic aan gewijd! Extern nog wel...

één troost voor degene die het 'voorbereid' hebben: de avonden van voorbereiding waren echt supergezellig en retelachen en tevens vloeide de bier rijkelijk maar dat terzijde...
En voor Ruben Andringa in het bijzonder heb ik veel respect hij heeft er namelijk zo veel tijd in gestoken (tervergeefs) en oooh: "Waaaaat ben je een boer!"*

*citaat van: Christiaan vd Weerd!

heee, goed van jou zwier: alles van de positieve kant bekijken. t was gezellig :D

Met dit probleem wordt eigenlijk tegelijkertijd ook een al langer spelend probleem binnen de GSV blootgelegd, namelijk de animo om uberhaupt cabaret te doen. Ik steek vooral de hand in eigen boezem hoor!! Maar er zijn elke keer veel te weinig opgaven en dat is gewoon heel erg jammer. Dus wordt de drempel steeds lager gelegd, om maar in elk geval mensen op het podium te hebben. Dit gaat weer ten koste van de kwaliteit.
Kijk het is heel erg goed als mensen iets doen. Maar ik denk dat het wel zaak is om goed te kijken wat er gaat gebeuren. Het is moeilijk om iets te doen wat echt grappig is. Tenminste, dat vind ik. Maar met cabaret, hoeft het echt niet perse grappig te zijn. Je kunt ook iets met een boodschap of weet ik veel doen. Zingen o.i.d. en dat vergeten volgens mij wel eens mensen.
Maar ik kan niet te veel zeggen, want ik doe zelf ook geen ruk!