Een slagingspercentage dat 10% hoger ligt bij een rijschool heeft wel degelijk met de kwaliteit van de rijschool te maken. Dat het er van af hangt welke examinator je hebt geloof ik wel. Maar iedere rijschool die in Groningen zit heeft met de zelfde de mensen te maken. Dus wat dat betreft zou er tussen de rijscholen weer geen verschil mogen zitten.

Behalve dat sommige instructeurs ruzie lopen te maken met een bepaalde examinator en dan ben je wel de sjaak.

Wat vooral scheelt is als je een rij-instructeur hebt die jou kan inschatten, die weet wanneer jij aan je examen toe bent, en niet je sowieso examen laat doen als je 20 lessen op zijn...

Of een rij-instructeur goed is of niet heeft idd vaak weinig met je examen van doen, meer met de tijd ná je examen, of je dan binnen no-time alles weer kwijt bent of niet. :)

Jean schreef: [..] Slagingspercentages vind ik overigens onzin. Je kunt rijden of je kunt het niet.

Onzin is een groot woord denk ik, maar ik ben het er zeker mee eens dat ze niet heel veel zeggen. Als een rijschool ervoor kiest om hun leerlingen heel, heel, heel goed aan het examen te laten verschijnen, kost dat ook altijd meer lessen. Je hebt rijscholen die hier volgens mij in uitblinken en op die manier gewoon hun leerlingen veel meer lessen geven. Logisch dat hun slagingspercentage dan hoger wordt.
Heb zelf trouwens gelest bij Oosterpoort. Een prima rijschool, 3 lessen van 3 kwartier per week, ging wel lekker snel dus. Mijn instructrice was trouwens een vrouwtje van 30 die de hele tijd zat te roken, trance CD's zat te draaien, zat te sms'en en me 1 keer op de 6 lessen naar haar vriend, een man werkend in de parkeergarage bij de mediamarkt, leidde zodat ze peuken kon halen. Verder wel gezellig hoor, het jaar ervoor was ze de beste van Oosterpoort (hoogste slagingspercentage) en daarmee had ze een erg mooie autoradio gewonnen.

Postma, succes he!

Joke schreef: Ik heb gelest bij Jos Smit, ik had een garantiepakket. Voor 1500 euro net zo lang les en net zo vaak examen tot ik er was. En aangezien ik kolosaal veel lessen nodig had, en drie examens, was dat zeer voordelig...

In zo'n klein rood autootje toch? Daar past Roberto noooit in! :wink:
Maar met drie exames heb jij het nog goed gedaan, ik heb er vijf nodig gehad :oops:
Maar door al die rijlessen en examens doe je veel gigantisch veel ervaring op. :wink:

Martijn schreef: Maar door al die rijlessen en examens doe je veel gigantisch veel ervaring op. :wink:

Vent, ik ben nog steeds blij dat ik heel uit Frankrijk ben gekomen... :wink:. Maar ja, dat zegt iemand die nog niet eens de bus in zijn achteruit krijgt...

Carloz schreef: Kijk eens aan, dat zijn nog eens tips waar je wat mee kunt... Heb je ook iets van slagings percentages, zmith? BTW: mooi om te zien hoeveel vertrouwen iedereen in me heeft :) (poll)

Hm, weet ik zo niet... Maar kvraag me af of je veel op die slagingspercentages moet letten! Tkan altijd zijn dat jij pas na 3x slaagt terwijl het slagingspercentage 80% (in de 1e keer) is. En als ik weer naar Spits kijk dan ben jij bij van Ingen net zo duur uit als je in 3x slaagt (30 lessen x €10,- = 2 examens) dan dat je bij Spits in 1x slaagt! Maar ik geloof dat het bij van Ingen wel goed zit hoor, je moet meestal wel gewoon vragen om feedback, maar dat geeft ie af en toe onder het rijden ook wel! Zoals vandaag: 'zie je nou wel, dat als je rustig rijdt het veel beter gaat?'!

Hebben ze hier in Groningen ook paketten? Ik had in Emmeloord een paket van 20 lessen en examen voor 835 eurie......ideaal toch??

Ideaal ja. Je vergeet er alleen bij te zeggen dat je daarna nog wat lessen en een examen nodig had... :roll:

Jean schreef: Ideaal ja. Je vergeet er alleen bij te zeggen dat je daarna nog wat lessen en een examen nodig had... :roll:

Dat klopt, maar als Postma dat niet heeft, dan is het lekker goedkoop. Nadeel is wel, dat als je na 16 lessen het prima kunt, betaal je extra

K%S schreef: Maar in Amersfoort zeker aan te raden: Moerkerk.

Ik heb een hoop geld verspeeld aan moerkerk, dus ik kan het niet aanraden, of je moet mazzel hebben met de instructeur...

Ik zat bij Herman Weessies. Een stinkende sjaggerijn, met zo nu en dan wat handtastelijkheden bij dames. Verder had zijn radio alleen maar Arrow Classic Rock en rookte hij shag met de ramen dicht. Toch heb ik dankzij oom Herman mijn rijbewijs na 23 lessen binnengehaald.
Herman bedankt! (En naar die fles Jägermeister kun je fluiten! Hahaha!)

Ik bij Keizer uit ik dacht Hoogezand. Prima rijschool. Klein en niet al te prijzig.

K%S schreef: Verder had zijn radio alleen maar Arrow Classic Rock en rookte hij shag met de ramen dicht.

ik zou direct een andere rijschool opzoeken

zmith schreef: 2 van mijn 3 broers zijn daar in 1x geslaagd!

Betekend dat daar het slagingspercentage 66,66 procent is???

Geen aanrader in dat geval!

WMB kan dit topic gesloten worden. Ik heb mijn tracktorijbewijs net gehaald, en ze zeiden dat die met bijbetaling ook geldig is voor een gewone auto

Daar geloof ik niks van!

:lol:

van der Jagt schreef: [..] Betekend dat daar het slagingspercentage 66,66 procent is??? Geen aanrader in dat geval!

hoe lang was de andere bezig dan?

L1Rn4urAyA7aTEe
Carloz schreef: WMB kan dit topic gesloten worden. Ik heb mijn tracktorijbewijs net gehaald, en ze zeiden dat die met bijbetaling ook geldig is voor een gewone auto

Matthijs, je bent onbetaalbaar :lol:

Martijn schreef: [..] hoe lang was de andere bezig dan?

Die andere zit op ATV, vandaar...

zmith schreef: Ik heb ook lessen, maar dan bij van Ingen! 2 van mijn 3 broers zijn daar in 1x geslaagd! En daarkomt bij dat hij de goedkoopste is van Groningen, je hebt een pakket van 800 euro, dan heb je 25 lessen en 1 examen incluis. Als iemand van jullie lessen gaat nemen bij van Ingen krijg ik er waarschijnlijk ook nog wat voor, dus als jullie in een net diesel VW goedkoop willen lessen, ga dan bij van Ingen, maar vertel het mij ook ff! van Ingen 050 5731327

k denk dat ik hiervoor ga....

en ach, die slagingspercentages...

Ben niet zo goed in statistiek, maar volgens mij is je slagingskans 50%. Je slaagt wel, of je slaagt niet...