Carloz

Hallo piepels!

Ik ben van plan om binnenkort rijlessen te nemen. Hiervoor ben ik naar 2 dingen opzoek:
1: de beste rijschool
2: goede theorieboekjes om een 10 op mijn theorie te krijgen

ad1: Met beste bedoel ik: goede lessen (dus leuk maar vooral ook leerzaam en een beetje tempo erin) en dat alles voor een schappelijke prijs.

ad2: heb ik al iets gezien over theorieboekjes, maar ik heb me laatst ook laten vertellen dat ze tegenwoordig ook vragen stellen over mobiel bellen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar voldoende recente boekjes voor theorie. Wie heeft er iets geschikts liggen dat ik zou kunnen lenen?

Graag ontvang ik tips van u, dus als u ervaringen heeft (slecht of goed) meld het dan hier, dan heb ik straks in no-time mijn roze papiertje...

Het volste vertrouwen in die vent, in 1 keer aanvragen dus. Op het land heeft hij al menig landbouwvoertuig behoed voor een duik in de sloot. Elegant stuurt hij met twee wagens achter zich de trekker over de smalste landweggetjes Zelfs een Mercedes vertrouwde de baas hem wel toe....

Ik heb tweeëneenhalve week geleden mijn rijbewijs in één keer gehaald bij Spits '92. Zij schijnen de hoogste slagingspercentages in Groningen te halen. Voor studenten kosten de lessen €35,50 per uur. Verder heb ik wel het idee dat ze je niet erg snel naar een examen sturen, waardoor je uiteindelijk toch flink wat geld kwijt bent. Maar na bij hen les te hebben gehad, ben je wel een geweldig goede en betrouwbare chauffeur.
Ik heb mij theoriecertificaat destijds in één keer gehaald met hulp van een boekje en een cd-rom die ik van Marloes Kelder heb mogen lenen. Misschien als je het haar heel netjes vraagt...

Ik heb ook lessen, maar dan bij van Ingen!
2 van mijn 3 broers zijn daar in 1x geslaagd!
En daarkomt bij dat hij de goedkoopste is van Groningen, je hebt een pakket van 800 euro, dan heb je 25 lessen en 1 examen incluis. Als iemand van jullie lessen gaat nemen bij van Ingen krijg ik er waarschijnlijk ook nog wat voor, dus als jullie in een net diesel VW goedkoop willen lessen, ga dan bij van Ingen, maar vertel het mij ook ff!

van Ingen 050 5731327

vet schreef: ... €35,50 per uur...

ik vind dit dus echt niet goedkoop!
maar zal overal wel zo zijn waarschijnlijk, of nog duurder...
als je het omrekent zit je bijna op 80 gulden maar misschien moet je dat maar niet doen...

Aangezien een examen een dikke € 150,- kost, kost 1 rijles bij van Ingen maar € 26,-! Dat scheelt dus ivm Spits al bijna €10,- per les!
En prima vent die instructeur!

Kijk eens aan, dat zijn nog eens tips waar je wat mee kunt...

Heb je ook iets van slagings percentages, zmith?

BTW: mooi om te zien hoeveel vertrouwen iedereen in me heeft :) (poll)

Heerlijk... vroeger was het 57 per uur, maar dan in guldens! Ik was in totaal 1700 gulden kwijt (all-in), da's ongeveer 800 eurie. Net zo'n pakket als die van Smith dus.
Maar in Amersfoort zeker aan te raden: Moerkerk. Je kunt me mailen voor zijn telefoonnummer.

vet schreef: Maar na bij hen les te hebben gehad, ben je wel een geweldig goede en betrouwbare chauffeur.

Gaat het daar om dan? Het gaat er toch om het briefje zo snel mogelijk te hebben, niet of je dan goed kunt rijden, dat leer je gewoon door veel te doen. (Niet dat ik een rijbewijs heb)

Wat betreft theorie: zo min mogelijk geld aan spenderen, op internet is veel te vinden en verder zijn er ook boeken/cd-roms e.d. beschikbaar in bibliotheken.

Voor de beste rij-instructeur moet je in Terschuur wezen: George van Moolenbroek... 8)

Er is een rijschool die, als een GSV-er daar lest geld betaald aan de GSV, dus die beveel ik van harte aan!!!
Namens de commercie!! Ik weet zo niet welke...... :oops:

trouwens waarom bevat de poll geen 45-50 lessen?

Omdat ik niet voornemens ben bij die rijschool te gaan rijden. 40-45 lessen lijkt me wat aan de hoge kant... :)

Bij die rijschool krijgt de GSV zeker een percentage van de lesgelden ;).

En 16-20/21-25 dan? Beter wat meer rijlessen en dan in 1 keer slagen toch?

Ik heb bij Oosterpoort gelest, maar weet niet meer hoe duur het was. Prima rijschool, nette Opel Astraatjes. Ik weet wel dat ze budgetlessen hebben. Ben je goedkoper uit, moet je wel in- en uitstappen op het Noorderstation, Hoofdstation of bij de rijschool (naast het CBR). Hun filosofie is dat je dan direct in het 'examengebied' zit, waardoor je in 45 minuten net zoveel leert als in een uur. Dat is een beetje bullshit, maar volgens mij is het alsnog niet heel duur.

Ik heb gelest bij Jos Smit, ik had een garantiepakket. Voor 1500 euro net zo lang les en net zo vaak examen tot ik er was.

En aangezien ik kolosaal veel lessen nodig had, en drie examens, was dat zeer voordelig...

mensenvriend

Yep, ik heb ook bij Oosterpoort gelest. De gewone reguliere lessen zijn daar 36 euro voor vijftig minuten geloof ik. Dus niet echt supergoedkoop.

Ik heb bij meneer Dussel gelest uit Haren. Hij is ontzettend goed. Hij heeft een eenmansbedrijfje, en een hoog slagingspercentage, zo niet de hoogste. Ik heb hem ook in 1x gehaald met zo n 30 lessen, en ik ken meer mensen die hem in 1x hebben gehaald. Ik was zo n 34 euro kwijt per uur, zal nu dus ietsje hoger liggen. Hij is streng, maar dat werkt het beste :wink: .

joanne p schreef: Hij is streng, maar dat werkt het beste.

Mee eens.
Slagingspercentages vind ik overigens onzin. Je kunt rijden of je kunt het niet.

Jean schreef: [..] Mee eens. Slagingspercentages vind ik overigens onzin. Je kunt rijden of je kunt het niet.

Maar je zegt dus wel dat het uitmaakt wat voor instructeur je hebt...

Zeker. Maar een slagingspercentage heeft volgens mij meer te maken met het humeur van de examinator en aanleg voor autorijden.
Een goede manier van lessen betekent niet automatisch een hoog slagingspercentage.
Als je een school met een laag slagingspercentage hebt maar je hebt wel aanleg en je treft het met de examinator kun je net zo goed (en waarschijnlijk voor minder geld) slagen.