Balen dat het klassement van Mayo is verpest. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Phonak en T-mobile met US Postal meerijden om Mayo op achterstand te houden. Mayo is toch iemand die Armstrong kan aanvallen, en daar kan bijvoorbeeld Ullrich van profiteren. Dit lijkt er toch een beetje op dat ze voor een tweede of derde plaats rijden. Laat die US Postal's zich maar afmatten en pak ze morgen in de ploegentijdrit, zou ik zeggen. Wel een spectaculaire etappe trouwens.

RC schreef: Balen dat het klassement van Mayo is verpest. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Phonak en T-mobile met US Postal meerijden om Mayo op achterstand te houden. Mayo is toch iemand die Armstrong kan aanvallen, en daar kan bijvoorbeeld Ullrich van profiteren. Dit lijkt er toch een beetje op dat ze voor een tweede of derde plaats rijden. Laat die US Postal's zich maar afmatten en pak ze morgen in de ploegentijdrit, zou ik zeggen. Wel een spectaculaire etappe trouwens.

T-mobile rijdt natuurlijk ook voor Zabel, en die is er ook bij gebaat als er geen mensen ontsnappen in de laatste kilometers... En als Ullrich voor de winst gaat, dan is het toch logisch dat z'n ploeg elke kans aangrijpt om iemand als Mayo op achterstand te rijden?

De ploegentijdrit van morgen, telt die trouwens helemaal niet mee in het klassement (van Rondemaster)? En de etappe daarna, is die weer een prooi voor de sprinters?

Spits schreef: "We wilden uit de problemen blijven, het was gewoon zaak voorin te rijden," was Bruyneels verklaring. Vroeger werd er nog wel eens gewacht op een renner die tegen het asfalt was gedenderd. Onder ander omstandigheden was het tempo misschien ook teruggedraaid, maar Mayo had de pecht te zijn gevallen kort door de gevreesde kassieenstroken, die de derde tourrit een Hel van het Noorden in miniatuur maakten. "Het was dringen voor de beste plaatsen, het was gewoon onmogelijk om niet mee te doen", gaf Hincapie naderhand aan.

Dat vind ik dan hypocriet! Ze waren duidelijk tot vlak voor de meet aan 't koersen om die Mayo eruit te rijden. Geef dat dan gewoon toe. En volgens mij was het trouwens meneer Armstrong zelf die zich in het verleden een keer gigantisch opgewonden heeft toen er gekoerst werd nadat hij gevallen was.

Toen Armstrong vorig jaar viel (en daarmee Mayo in zijn val meenam) werd er wel op hem gewacht. Het was netjes geweest als hij dat nu op zijn beurt ook had gedaan.

Gerard schreef:

T-mobile rijdt natuurlijk ook voor Zabel, en die is er ook bij gebaat als er geen mensen ontsnappen in de laatste kilometers... En als Ullrich voor de winst gaat, dan is het toch logisch dat z'n ploeg elke kans aangrijpt om iemand als Mayo op achterstand te rijden?
Onzin. T-mobile doet geen trap voor Zabel, maar rijdt voor het algemeen klassement van Ullrich (en terecht, laat die Zabel voortaan thuis, US Postal rijdt toch ook niet met Van Heeswijk). Daarbij komt dat in het wielrennen geldt: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Hoe korter Mayo in het klassement staat, hoe gunstiger het voor Ullrich is. Armstrong moet dan elke aanval van Mayo afslaan en Ullrich kan profiteren.
Klasse gereden van US Postal trouwens. Wat een gat tussen de nummer 1 en de nummers 2-6. Opvallend dat er bij US Postal ook eigenlijk niets mis ging, in tegenstelling tot Phonak en CSC. Ik vrees met grote vreze voor de zesde toerzege van Lance.

@ Gerard: etappe 4 telt inderdaad helemaal niet mee voor rondemaster en etappe 5 is weer vlak, dus een sprint of ... wellicht ene E. D.

Dankzij die prutssprinter van een O'Grady weer flink gezakt op mijn laatste dag. Toch knap om het af te maken na zo'n etappe.
Vanaf etappe 6 zie ik geen kans meer mijn team aan te passen en heb ik een vast rittenkapersteam vastgesteld, in de hoop op een dagprijs. De Groot, Kroon en Dekker zullen het namens Rabo moeten gaan doen. Succes met de GSV-leage.

En wat een valpartijen zeg!!! Dat maakt het extra interresant!! Wat een finale donderdag zeg, werkelijk fenomenaal.
Maar straks komen de heuvels, en dan de bergen, reken maar dat ik ga kijken!!

@ Reinier:

Ik denk niet dat Ullrich denkt, laat die Mayo maar terugkomen, dan strijden we samen teg Armstrong. Ullrich ziet ook in Mayo een gevaarlijke tegenstander!! Bovendien moeten wielrenners altijd van hun eigen kracht uitgaan.

Toch leuk voor Jan van Helden die gele trui... :)