Bij deze. Als u dan naar de lezing komt.

Fleur schreef: Het stuk 'die' je hebt geschreven ben ik niet tegengekomen in het ND van heden. Waarschijnlijk is de redactie inmiddels knettergek van jouw ingezondens! ;) Over die Stemwijzer: die is m.i. volsterkt nutteloos. Je kunt er alle kanten mee op. Neem nu de stelling "Nederland moet een ruimhartiger asielbeleid kunnen voeren dan andere EU-landen." Ik ben tegen een ruimhartiger asielbeleid, maar ik vind wél dat Nederland ruimhartiger moet kunnen zijn dan andere EU-landen, als het dat wil (met andere woorden: niet één verplicht asielbeleid voor alle EU-leden). Als je echter 'eens' invult, word je direct geassocieerd met GroenLinks, en dat kan de bedoeling natuurlijk niet zijn. Of deze stelling: "In alle lidstaten moet een huwelijk tussen homoseksuele paren mogelijk zijn." Wat nu als je vóór het homohuwelijk bent (ik noem maar een volstrekt willekeurige hypothetische situatie) maar tégen de situatie dat ieder land dat homohuwelijk verplicht moet invoeren? Anyways, bij komt er VVD en LPF uit, maar nu die Stemwijzer toch niets waard blijkt te zijn, kan ik zijn advies straffeloos negeren en ga ik toch maar voor vriend Camiel (die trouwens een goede derde is). Zijn foto op de CDA-verkiezingsposters kan trouwens zó gebruikt worden voor een tandpastareclame.

Ik vertrouw de stemwijzer ook niet genoeg om mijn stem daarop te baseren. Op krijg je geen ja/nee vragen maar wordt iets dieper op de zaken ingegaan. Ik kan u deze site aanbevelen. Dat doe ik dan ook, bij deze.

kheb em ook gedaan!
't kost wel even wat meer tijd dan de stemwijzer, maar je krijgt wel een redelijk beeld van de relevante onderwerpen en je eigen standpunt ten opzichte daarvan.

Vriend Niels

Stemtest.nl heeft idd een veel betere stemwijzer, al kost het je wel wat tijd. Dit was mijn uitslag:

CDA: 34
VVD: 24
D66: 4
PvdA: -2
GroenLinks: -10
ChristenUnie/SGP: -10

Ik had de SP en de LPF uitgesloten van deelname. Je kan de uitslag met verklaringen naar je toe laten mailen. Ik zou al CDA gaan stemmen (nr. 9 Bartho Pronk), dus dit bevestigd mijn voornemen alleen maar.

misschien had ik de LPF ook uit moeten sluiten van deelname, die kwam bij mij namelijk uit op -20... CDA en D'66 stonden bovenaan.

Vergeet niet te stemmen!! Europa, best belangrijk!

Nou wij waren er weer als eerste bij vandaag, vanochtend om half acht in de badjas naar het stembureau... ik geloof dat ChristenUnie (dan wel CDA...)op dat moment op 100% stond.

Stieneke schreef: Vergeet niet te stemmen!! Europa, best belangrijk!

:wink: :D

Vriend Niels

Ik wil graag Antuma feliciteren met het verkrijgen van een zeter meer door zijn partij.

Erg verheugd ben ik persoonlijk met de twee zetels van Paul van Buitenen. Eerst moet de fraude in Europa maar eens worden aangepakt.

Nylez schreef: Ik wil graag Antuma feliciteren met het verkrijgen van een zeter meer door zijn partij.

Sinds 11 maanden is Antuma geen lid meer van zijn partij en heeft hij ook niet meer op de SP gestemd... Ze vonden het jammer :wink: