Koning David

Hoi hoi hoi. We mogen weer gebruik maken van ons democratisch recht!

http://www.stemwijzer.nl/europa2004/sw/app.html
Koning David

GroenLinks
D66
PvdA
SP
VVD
CDA
LPF
ChristenUnie/SGP

GroenLinks is mij te erg met milieu bezig. D66 is leuk maar PvdA zit tussen beide in en sinds Wouter Bos gaat het heel goed met de PvdA en verdient deze partij onze steun. Mijn afkeer van de Eurofractie van CU/SP was terecht. Ze eindigen helemaal onderaan.

Robespierre

Gekopieerd van Ebate:

  1. GroenLinks
  2. SP
  3. PvdA
  4. CDA
  5. CU/SGP
  6. D66
  7. LPF
  8. VVD

Ik ben ontzettend voorspelbaar...

En supertevreden over de uitslag.

Vraag aan Klei: wat heeft Wouter Bos ooit voor geweldigs gedaan, dat hij dit soort lovende kritieke verdient? Ik heb nog nooit enige zinnige actie van hem gezien, sinds hij de PvdA-fractie leidt.

Koning David

Charisma = verkleinen van kloof tussen politiek en burger.

Robespierre

Geen boodschap = vergroten van kloof tussen politiek en burger.

vooruit, laat ik dan maar een ander lijstje presenteren: 1. CDA 2. CU/SGP 3. PvdA 4. VVD 5. LPF 6. D66 7. SP 8. GL.

Weer es wat anders dan mijn voortgangers....

BTW, ik vond dat ik ook over veel stelling weinig mening had (neutraal) of heen en weer geslingerd werd tussen uitersten. Dus over een paar weken kan het precies andersom zijn. :twisted:

Vriend Niels

Ik kreeg een onverwacht stemadvies:

  1. D66
  2. PvdA
  3. VVD
  4. LPF
  5. Groen Links
  6. CDA
  7. CU/SGP
  8. SP

Ik weet niet hoeveel waarde ik aan zo'n stemwijzer moet hechten, al vond ik de stellingen over het algemeen best interessant.

Een soortgelijk lijstje:
CDA
CU/SGP
VVD
D66
PvdA
LPF
GL
SP

Ik had trouwens tot en met de PVDA best veel overeenkomst, ik kan dus nog alle kanten op 8)

PvdA
CU/SGP
Groenlinks
D66
CDA
LPF
SP
VVD

CDA
LPF
VVD
D66
CU/SGP
PVDA
Groen Links
SP

Ik had

CDA
D66
CU/SGP

en verder weet ik het niet meer

Bij mij kwam dit eruit:

  1. ChristenUnie/SGP
  2. SP
  3. LPF
  4. D66
  5. GroenLinks
  6. VVD
  7. CDA
  8. PvdA

Bij mij was de bovenste een overtuigende groene balk, de 2e een kleintje en de rest allemaal rood....

Of er is duidelijk wat veranderd in mijn denkpatronen en denkbeelden of die stemwijzers zijn Te rechtstreeks geformuleerd, maar bij vorige (landelijke) verkiezingen kwam er altijd sgp en cu uit. Nu met de europese verkiezingen (vandaar ook die verandering waarschijnlijk) is de lijst alsvolgt:

  1. VVD
  2. CDA
  3. LPF
  4. CU/SGP
  5. SP
  6. D66
  7. PVDA
  8. GroenLinks

misschien ben je beinvloedt door klei?? zou kunnen toch... ik had:

  1. PvdA
  2. CDA
  3. VVD
  4. CU/SGP
  5. D66
  6. GL
  7. LPF
  8. SP
krakrak schreef: misschien ben je beinvloedt door klei??

Nou dan lijkt het erop dat die beinvloeding niet de kant op is gegaan die hij waarschijnlijk beoogde. Als je dan ook nog kijkt naar de partijen (bijna omgekeerde volgorde), dan zie je dat er een groot verschil in denken zit tussen Klei en mij!!

klopt, maar ik bedoelde zijn 'afkeer van de cu/sgp'... die is bij jou namelijk 4 plaatsten gezakt.

Het advies dat mij gegeven wordt:

Vriend Niels

Jij bent zeker voor het geloof en tegen het homohuwelijk..

  1. D66
  2. VVD
  3. CDA
  4. PvdA
  5. LPF
  6. Groenlinks
  7. CU
  8. SP
Nylez schreef: Jij bent zeker voor het geloof en tegen het homohuwelijk..

Dat is nou het vreemde. Juist in die vragen heb ik een uitgesproken anti-CU standpunt ingevuld

vet schreef: Het advies dat mij gegeven wordt:

Bijzonder, het mijne is precies andersom, ik mag alleen SP stemmen van dat ding...