Ik moet dus volgens die stemwijzer VVD stemmen en absoluut niet ChristenUnie....... Zegt dat iets over mij????

Vast wel...

Ik zou LPF moeten stemmen. :?

Die mag ik ook al niet stemmen van dat ding....... het wordt echt VVD dus....

Sabine schreef: Die mag ik ook al niet stemmen van dat ding....... het wordt echt VVD dus....

Heel goed!!!
Ik zou LPF moeten stemmen, gevolgd door VVD. Ik weet nog niet wat het gaat worden.

VVD
LPF
CDA
CU/SGP
D66
PVDA
SP
GL

Een rechte lijn: VVD is het helemaal en GL is het helemaal niet bij mij. De rest ging van schuin rechtsboven naar linksonder

stemmen, op europa, ik ga lekker op martin gaus stemmen, weet ik zeker dat het een dolle boel blijft
he af, kom eens onder dat bureau vandaan... foei,

lig dood!

in je mand,

wil je een koekje???

Lekker degelijk.. een hele geruststelling zo'n stemwijzer :D

  1. CU
  2. GL
  3. CDA

De VVD en SP hebben het nakijken..

LPF
CDA
CU/SGP
SP
PVDA
VVD
D66
Groenlinks

Eerst kwam partij voor de dieren eruit. Ik dacht: dat moeten we niet hebben. Bij de tweede keer kwam het bovenstaande, maar allemaal niet echt overtuigend. Volgens mij is er voor mij geen partij.

Wat je ook vind van de partij voor de dieren, ze hebben wel lache reclame spotjes:

Inderdaad. Vooral The Meatrix vond ik erg leuk, ook zonder geluid.

Koning David

Een ingekorte nette versie van mijn stuk tegen Belder die ik met Johannes de Jong heb geschreven komt morgen in het ND. Er staan geen "allerlei taxatoire en ongemesureerde expressien" in waardoor de redactie van het ND waarschijnlijk niet besluit mijn vertoog in de "Secrete Capse" (waarin mijn anti-conservatieve betogen verdwijnen) te deponeren.

Het stuk 'die' je hebt geschreven ben ik niet tegengekomen in het ND van heden. Waarschijnlijk is de redactie inmiddels knettergek van jouw ingezondens! ;)

Over die Stemwijzer: die is m.i. volsterkt nutteloos. Je kunt er alle kanten mee op.

Neem nu de stelling "Nederland moet een ruimhartiger asielbeleid kunnen voeren dan andere EU-landen." Ik ben tegen een ruimhartiger asielbeleid, maar ik vind wél dat Nederland ruimhartiger moet kunnen zijn dan andere EU-landen, als het dat wil (met andere woorden: niet één verplicht asielbeleid voor alle EU-leden). Als je echter 'eens' invult, word je direct geassocieerd met GroenLinks, en dat kan de bedoeling natuurlijk niet zijn.

Of deze stelling: "In alle lidstaten moet een huwelijk tussen homoseksuele paren mogelijk zijn." Wat nu als je vóór het homohuwelijk bent (ik noem maar een volstrekt willekeurige hypothetische situatie) maar tégen de situatie dat ieder land dat homohuwelijk verplicht moet invoeren?

Anyways, bij komt er VVD en LPF uit, maar nu die Stemwijzer toch niets waard blijkt te zijn, kan ik zijn advies straffeloos negeren en ga ik toch maar voor vriend Camiel (die trouwens een goede derde is). Zijn foto op de CDA-verkiezingsposters kan trouwens zó gebruikt worden voor een tandpastareclame.

Koning David

Ach. Misschien. Ik ben te uitgesproken anti-fundamentalistisch geweest in mijn vorige ingezonden brieven wat de redactie van het ND natuurlijk niet leuk vindt en met het zien van mijn naam het artikel maar niet plaatste hoewel ik het ook met iemand anders heb geschreven. Hoewel Jouke Jan mijn kruistoch tegen het fundamentalisme prachtig vond ben ik hier maar mee gestopt omdat bepaalde mensen buiten strak omlijnde patronen niet kunnen en vooral niet willen denken.

Inderdaad klopt het dat de stemwijzer een beetje onhelder is met sommige vragen. Omdat ik een groot voorstander van het homohuwelijk ben heb ik maar gestemd dat Nederland dit actief in Europa moet uitdragen.

Robespierre

Met die grote aantallen ingezondens die kranten dagelijks binnenkrijgen zou het me verbazen als het ND bij het derde Klei-bericht al zou zeggen: alwéér die KLEI, die plaatsen we dus sowieso niet! :roll:

Koning David

Jaja. Beschimp mij maar. :cry: We trekken ons gelijk mijn avatar een tijdje uit het publieke leven terug op ons landgoed. Een vrijwillige ballingschap zogezegd. We laten 'ons soort mensen' bij het ND en de CU lekker in hun sop gaarkoken. Voorlopig houd ik mij bezig met andere zaken.

Robespierre

Haha, je moet wel eerst in het publieke leven staan voordat je je eruit kunt terugtrekken :P:lol::P

Ik zal proberen je niet meer te plagen. ;)

Koning David

Al die beschimpingen waren voor niets. Dankzij Johannes is de Secrete Capse omzeilt. U mag mij feliciteren.

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=39453

Groen Links
D66
SP
Cu/sgp
CDA
PvdA
LPF
VVD

hmm een redelijk logisch rijtje, gezien eerder behaalde resultaten. Alleen d66 klopt niet in vergelijking met vorige stemwijzers.

Ik weet alleen nog niet wat het precies gaat worden. Misschien kan dhr Belder mij donderdag nog overtuigen.

Overigens kunt u donderdag een echte europarlementariër bezichtigen!
In het u welbekende zaaltje achter de Noorderkerk zal daar voor u optreden
Bas Belder!
Het was even spannend of hij zou komen, maar donderdag kunt u luisteren naar een lezing over het uitbreidingsproces respectievelijk de grenzen van de EU (inclusief de controverse rond Turkijes verlangen naar een datum voor toetredingsonderhandelingen).
Hij kan waarschijnlijk desgevraagd ook wel uitleggen waarom u eigelijk zou moeten stemmen...

En zoals gewoonlijk als we een politicus op bezoek hebben, kunt u na afloop zijn handtekening scoren!
(tip:neem zelf een boek naar keuze mee!)

Koning David

Gefeliciteerd. Feliciteert u mij nu ook omdat mijn ingezonden in het voormalig Gereformeerd Gezinsblad is gekomen?