Stieneke

Amicae amicique,

Op woensdag 7 maart a.s. mag u voor de derde keer binnen
precies 1 jaar tijd uw stem uitbrengen. Dit keer voor de
Provinciale Staten van Groningen.
Speciaal voor u organiseren we een aantal activiteiten tijdens de campagne.

Donderdag 1 maart:
Groot Politiek Café in het teken van de Statenverkiezingen.

Het belooft een geweldige avond te worden met veel ruimte voor interactie, debat, interviews met
de kandidaten voor de ChristenUnie, filmpjes, en de hele avond muziek van de jazzformatie 'Jazzt
for all'.

Datum: 1 maart
Tijd: 20.30u
Locatie: Huis "De Beurs"
(2 gratis consumpties)

Na afloop is er een borrel

Zaterdag 3 maart
Bidstond
Om 19.00u willen we onze afhankelijkheid van de Koning der Koningen centraal stellen. De bidstond heeft als thema: Samen sterk?

Datum: 3 maart
Tijd: 19.00u
Locatie: Refajahkerk, (GKV Groningen-Zuid), Galenuslaan 1

Maandag 5 maart
Grote Slotmanifestatie

De slotmanifestaties in Groningen zijn altijd groots. Op 14 november was dit zelfs de best bezochte avond van het land!
Ook dit keer zal er aan meegewerkt worden door een landelijke prominent. Hoogstwaarschijnlijk de nieuwe minister van Defensie, Eimert van Middelkoop. Ik houd u op de hoogte!
En natuurlijk de kandidaten van de lijst voor de ChristenUnie provincie Groningen.
M.m.v. Gomarus koor en orkest o.l.v. Jeljer Vlieg

Komt allen!

Datum: 5 maart
Tijd: 20.00u (koffie v.a. 19.30u)
Locatie: Gomarus College Groningen, Vondelpad 1 (hoofdgebouw)

Voor meer informatie kijk op: www.provinciegroningen.christenunie.nl
Of bel mij even.

Ik hoop op uw komst!

Morgenavond dus het politiek café in Huis de Beurs. U hoeft er niet bang voor te zijn de HV hierom te missen. Dit valt prima te combineren! Om 20.30u in Huis de Beurs, en met de volgende pauze kunt u alweer uw gang naar de HV maken.
Twee geweldige bijeenkomsten op 1 avond! Wat wilt u nog meer ?!

PS: wilt u ook zo'n leuke banner? Kijk dan op www.provinciegroningen.christenunie.nl , daar is een kleine weergave van de banner te vinden.

ik zie geen banner....?

Dit is de locatie, die kun je kopieren als het goed is naar je onderschrift. Ik zie alleen dat 'ie het niet meer doet bij mij nu... Toch weer even opnieuw proberen dan.

Dat ding doet het helemaal niet, heeft het ook niet gedaan...

Gaan er vanavond nog luitjes naar de CU avond?

Bedankt voor jullie komst. Echt heel fijn. Wellicht zie je jezelf ook nog dit weekend op I-see.tv. Zij waren heel enthousiast, en waren erg onder de indruk van onze drijfveer om politiek te bedrijven. Heel bijzonder.

^bump^

Vandaag kun je tot 21.00u naar de stembus! Groningen heeft geen stempas, je kunt dus alleen stemmen in bij je 'eigen' stembus.
Vanavond worden de uitslagen bekend gemaakt in het Provinciehuis. Hier is iedereen van harte welkom! (Altijd erg gezellig)

Ik zeg uit principe niet op wie ik gestemd heb maar het was (met m'n brakke hoofd) bijna op ene mw De Graaf, nr 5 van Groenlinks.

Je kan wel met je ID stemmen toch? Ik raak die kaart altijd kwijt.

Ja, je mag ook met een geldig identiteitsbewijs stemmen. Ook mag je twee volmachten mee, dus check even of je huisgenoten/buren/wie dan ook al hebben gestemd.

Mooie uitslag voor de ChristenUnie, landelijk en provinciaal, . In de PS van Groningen houden we 4 zetels, wat een knappe prestatie is! Ik ben benieuwd of je er met voorkeur stemmen in komt Stieneke!

Ik lees ook net dat de CU nét geen zetel in Limburg heeft weten te halen, jammer!

Dat van de grootste winnaar is een volledig vertekend beeld: CU stemmers blijven niet thuis.

Vriend Niels
Perikles schreef: Dat van de grootste winnaar is een volledig vertekend beeld: CU stemmers blijven niet thuis.

Dan ben je nog wel de grootste winnaar. Dat sommige SP-communisten niet gaan stemmen wanneer het regent zegt meer over hun partij- en verantwoordelijkheidsgevoel dan over de CU-stemmers. Overigens denk ik niet dat de CU nu nog zo'n vaste en trouwe aanhang heeft, zoals vroeger de GPV en nu nog alleen de SGP. Hoewel, de SGP heeft eindelijk een keer een zetel verloren, historisch.

(...)
CDA- lijsttrekker Henk Bleker liet gisteravond na afloop van de verkiezingsavond weten dat het wat hem betreft weinig zin heeft met de SP verder te praten. ‘Ik kijk liever naar onze vrienden van de ChristenUnie’, aldus de zoetgevooisde Bleker.

De lijsttrekker van de ChristenUnie liet vervolgens weten ook graag te willen praten, maar niet met de SP. Aangezien de VVD voor de PvdA ook niet aantrekkelijk is omdat die partij ook verloren heeft, en de SP zich in het verleden zeer negatief heeft uitgelaten over de hogesnelheidslijn, het politieke paradepaardje van Commissaris Alders, lijkt een conclusie snel te kunnen worden getrokken: Groningen krijgt straks een PVDA, CDA, CHRISTENUNIE college van GS dat kan bogen op de steun van 25 van de 43 Statenleden.

Bron: (gedeelte van het bericht)

We zijn heel dankbaar voor deze uitslag!
Hierbij wil ik ook iedereen bedanken voor de steun in de vorm van een stem.
Het blijft nog even een spannende tijd. Vandaag wordt de eerste stap gezet richting de coalitieonderhandelingen.

He stieneke, is er al iets bekend over voorkeursstemmen?
Heel erg leuk trouwens om je op isee.tv te zien en iets over je te lezen in de UK!

Formeel wordt morgen de definitieve zetelverdeling bekend gemaakt. Dan wordt ook officieel bekend gemaakt wie welk aantal stemmen heeft ontvangen, en of er iemand met voorkeur is verkozen.

en informeel?? :wink:

Een verdubbeling van het aantal stemmers is niet alleen te verklaren door de lage opkomst, de SGP verloor zelfs een zetel in de 1e kamer, terwijl zij de trouwste achterban hebben