Whoepie!

Robben schreef: ik kwam er niet aan toe om iets op poten te zetten. Toch zal ik proberen één zoon avond te organiseren. Al was het alleen voor jou Henri.

Mooi zo regel maar wat. Ik hoor JP ook al dingen roepen in de wandelgangen.

KLOPT, komende dinsdag gaat het los. Nadere info volgt. Waarschijnlijk. Zo niet, dan gewoon dinsdag projectgroepvergadering op Saffier 224 voor alle HBO'ers. SMART for life!

Haha, echt grappig! Maar ik heb me gewooon aangesloten bij de facgroep medische wetenschappen. Heerlijk inhoudelijk praten.... en eindelijk een keer niet SMART en RUMBA (jaja, kennen jullie die ook?)

hmm SMART ken ik wel maar RUMBA niet (of je moet die dans bedoelen)

JP. schreef: KLOPT, komende dinsdag gaat het los. Nadere info volgt. Waarschijnlijk. Zo niet, dan gewoon dinsdag projectgroepvergadering op Saffier 224 voor alle HBO'ers. SMART for life!

Ik ben benieuwd naar de nadere informatie, maar ik meld me bij deze aan. Ik wil graag naast mijn zelfreflectie ook een supervisiegesprek aanvragen voor mijn interpersoonlijke beroepsvaardighedentest

Hoe laat en waar?

Ik meld me af voor vanavond. De vervangende opdracht zie ik wel in mijn hanze-mailbox verschijnen. Of staat die op bb?

Dick van de Meijden schreef: Aan de studenten van MEV3A en MEV3B, Zoals jullie weten is het tentamen milieurecht (zowel de eerste keer als in de herkansing) desastreus verlopen. Ik heb uit kwaliteitszorgoverwegingen de tentamens daarop geanalyseerd. Daartoe zijn een aantal stappen gezet: - ik heb zelf het tentamen gemaakt en een 10 gescoord; dat houdt in dat niet per opgeluk het verkeerde antwoord als goed is aangeduid; - ik heb een item-analyse gedaan; dat is een analyse naar de antwoordmogelijkheden per vraag (is daar voldoende onderscheid tussen); daarvoor heb ik alleen de vragen genomen die door een redelijk aantal studenten zijn gemaakt; dat zijn er 30 (perception bepaalt wat een representatief aantal is); daaruit blijkt dat ofwel studenten in grote aantallen het juiste antwoord hebben aangekruist ofwel dat er een redelijke spreiding was tussen de items; het is dus niet zo dat een verkeerd antwoord door grote aantallen studenten is aangekruist; de conclusie is dat de items voldoende onderscheidbaar waren; daarmee zijn tentamenvragen innerlijk goed; - ik heb per vraag het moeilijkheidsniveau bekeken; daarmee ga je na in hoeverre studenten per vraag het juiste antwoord geven; daarvoor zijn normen die afhankelijk zijn van het aantal studenten die het juiste antwoord geven en de spreiding in de antwoorden; als ik dit toepas zijn er 10 vragen (van de 30 die valide konden worden geanalyseerd) te moeilijk; daarmee wordt de vraag niet beantwoord waarom het tentamen te moeilijk is: slechte docent, slecht collegebezoek, slechte bestudering van de stof, slecht meetinstrument, tentamen niet representatief enz.; dit wordt allemaal niet gemeten: alleen wordt de conclusie getrokken dat voor de studenten die op die bewuste dag het tentamen hebben gedaan het tentamen te moeilijk was. Naaste deze tentamenanalyse heb ik nog een inhoudelijke analyse gedaan. De doelstelling van het blok is: Het analyseren van conflicterende belangen tussen de 3 P’s op basis van een beargumenteerde afweging. Dat houdt voor milieurecht in: kennis van milieuproblemen, rol van het recht in de oplossing daarvan, vertaling in bedrijfsdoelstellingen, doorvoeren van deze doelstellingen in het bedrijf, rol van het recht daarbij; concreet leidt dit tot onderwerpen als: energiebeheer, afvalbeheer, vervoersmanagement, milieuzorgsystemen, bedrijfsmilieuplannen, vergunning op hoofdzaken, naleving en handhaving ervan. Het onderwijs in de eerste periode heeft aan deze doelstelling maar gedeeltelijk voldaan omdat deze doelstelling verward werd met de doelstelling: de studenten rijp maken voor het afleggen van een mc-tentamen. Door deze – pas achteraf ontdekte – dubbele doelstelling van het onderwijs in milieurecht, is iets verkeerds gegaan in de prioritering en iets faliekant mis gegaan bij het meten of de doelstelling is gehaald. Niemand is perfect, zelfs docenten niet. Kwaliteitszorg heeft iets van doen met signaleren van fouten en het doorvoeren van verbeteringen. Naar de toekomst heb ik daarom wijzigingen aangebracht in zowel het onderwijs als in het beoordelingssysteem dat meer recht doet aan de doelstelling van milieurecht. Deze beoordeling is niet simpeler dan het doen van een tentamen (sommige studenten kiezen dan ook ervoor om het tentamen te doen), maar doet meer recht aan wat ik met het onderwijs wil. Intussen kan niet een generatie studenten de dupe zijn. Het is te berekenen dat indien een derde van de vragen te moeilijk is, dit inhoudt dat een 4,0 een 5,5 is. Dit betekent dat een ieder 1,5 punt erbij krijgt op het cijfer dat hij gescoord heeft, natuurlijk zowel bij het oktober- als het novembertentamen. Daarmee zal het rendement stijgen tot boven de 70 %. Studenten die onder de 4,0 hebben gescoord zijn hiermee niet geholpen. Hen geef ik de mogelijkheid om het vak af te ronden via een essay. Ik moet over het onderwerp en de werkwijze daarover nog nadenken, maar daar hoor je binnenkort van. Als je dit niet wilt, blijft het tentamen over. Daarbij zij geëxpliciteerd dat het sleutelen aan de beoordeling eenmalig is. Want het tentamen is op zich goed en er zijn vele redenen denkbaar waarom dit niet gehaald is.

Hahahahahahahahaha, hbo tsss

milieurechtmailtje schreef: Geachte H. Ligtenberg Uw voorlopige cijfer voor MEVH6MIR: Milieurecht op 14-11-2006 is een 4.0 AAN DEZE MAIL KUNT U GEEN RECHTEN ONTLENEN. Het is pas na verwerking door de administratie zichtbaar in ProgRESS WWW.

Dat wordt dus een 5,5.... HBO tssss

sukkel

Hahaha wat schitterend. Nog net geen soap :D

Wie zijn erbij vanavond?

De schools voor Information & Communication en Economics zullen sowieso een workshop verzorgen en daarbij wellicht een aantal Hanze-pennen uitdelen.
Over een half uur begint de presentiecheck. Zorg dat je je paraaf paraat hebt!

Henri L schreef:
milieurechtmailtje schreef: Geachte H. Ligtenberg Uw voorlopige cijfer voor MEVH6MIR: Milieurecht op 14-11-2006 is een 4.0 AAN DEZE MAIL KUNT U GEEN RECHTEN ONTLENEN. Het is pas na verwerking door de administratie zichtbaar in ProgRESS WWW.

Dat wordt dus een 5,5.... HBO tssss

geen 5,5 maar een 6,4 is het geworden. 2,4 punt extra!! HBO tssss.

ps HBO fakgroep bedankt!

Ai het was een pittige avond maar zeker de moeite waard. Vooral het kwaliteitenspel en de Belbin-test zijn wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Leiders bedankt!

Traditiegetrouw zal ook dit jaar de HBO-facgroep nieuw leven ingeblazen worden. En wel op 30 oktober, op het coyboyfeest van de VGSU.

We nemen de trein van 20:04, zodat we daar om 22:10 direct kunnen beginnen met plezier maken. Om 5:00 moeten we weg, en kunnen we met z'n allen bij Koos aan de Kanaxosdreef naborrelen, slapen en ontbijten.
Vervolgens zullen we een dagje bij hem op kantoor meelopen om te zien wat je in de praktijk nu helemaal wel en niet aan zo'n HBO-opleiding hebt.

Zorg dat je erbij bent!

ben drbie!

Van harte welkom!

(En complimenten van de Macho's voor de vondst Kanaxosdreef 8) )

Ik heb helaas geen geld, daarnaast is morgen BK ipv facgroep.

Gelukkig is het morgen 16 oktober