ik las ergens op een forum dat iemand zo ongeveer deze setlist verwacht, nav eerdere setlists bij de andere Europese concerten:Departure
Begin The Begin
Animal
Boy In The Well
Drive
High Speed Train
Everybody Hurts
Leaving New York
Imitation Of Life
The Great Beyond
I Wanted To Be Wrong
The One I Love
Final Straw
Losing My Religion
Walk Unafraid
Life And How To Live It
What's The Frequency, Kenneth?
Finest Worksong
Aftermath
Permanent Vacation
I'm Gonna DJ
Man On The Moon
The Outsiders

Zelf hoop ik erg op 'Leave', maar dat zal wel niet, kheb em nog nergens zien staan, volgens mij spelen ze die bijna nooit live. Jammer! En ook The Sidewinder Sleeps Tonite zou heeeel gaaf zijn als ze die speelden! Nou ja, we zullen het zien donderdag!

agent_Fox_Mulder schreef: Maar Ahoy’ Rotterdam heeft veel meer te bieden. Kernwoord daarbij is ruimte. Die uit zich niet alleen in de capaciteit van 10 tot 30.000 personen. Bron: website Ahoy.

Daar zeg je toch wat. Ben ik verkeerd ingelicht: ging het blijkbaar alleen over de ringen. Ik had het misschien ook zelf kunnen bedenken. In de HeinkenMusicHall kunnen zo'n 7000 mensen (wat ik me herinner). Dan was het wel te bedenken. Maar ik kijk er nog steeds raar tegen aan. Ik doe nog onderzoek.

christine schreef: ik las ergens op een forum dat iemand zo ongeveer deze setlist verwacht, nav eerdere setlists bij de andere Europese concerten: (...) Animal (...)

Koel.

agent_Fox_Mulder

REM - Animal Lyrics

Hey what's the big deal?
Tell me how to feel?
I know where we boomeranged and fell from grace.
Point me to the stars I'm up for the chase.
I know where we fell on our face.
Jump with me.
You jump with me.

HEY, WHAT'S THE BIG DEAL-
I'M AN ANIMAL.
I'M AN ANIMAL.
I'M AN ANIMAL.

I don't wanna boomerang.
I don't wanna cannonball.
I'm not angling.
I don't want to fall.
Tell me I'm the anchor of my own ascension.
Tell me I'm a tourist in the 4th dimension?

HEY, WHAT'S THE BIG DEAL-
I'M AN ANIMAL.
I'M AN ANIMAL.
I'M AN ANIMAL.

work it out.

I am vibrating at the speed of light.
Take my hand, we'll wind up the night.
Spin me, win me, lift me, kiss me.
Trip me, trust me, cuss me, judge me.
touch me now.
you take my hand.
you trust me now
you understand.

SO, WHAT'S THE BIG DEAL-
I'M AN ANIMAL.
I'M AN ANIMAL.
I'M AN ANIMAL.

I am vibrating at the speed of light.
cs here"

Misschien moet je bovenstaande als onderschrift nemen Animal!

nog 1 nachtje................. :D

christine schreef: nog 1 nachtje................. :D

En dan mag dit altopic (woordgrapje) eindelijk gesloten worden?

Pieternel schreef: [..] En dan mag dit altopic (woordgrapje) eindelijk gesloten worden?

haha :?
nee hoor, dr komt nog wel een uitgebreide nabespreking zodat alle mensen die het morgen gaan missen toch nog een beetje kunnen meegenieten..

agent_Fox_Mulder

De bedoeling van dit Topic was ook niet om naar het concert toe te leven, maar om barba, ik bedoel medemensen, wat smaak bij te brengen.
Blijkbaar is dat nog niet gelukt als ik kijk naar jou post en het aantal mensen die op een hele aparte wijze hun stem hebben uitgebracht in de poll :shock:
Nog maar een paar uur trouwens, ben al bijna in shocktoestand...

ben net trug uit Rotterdam..nog een beetje in REM-trance...
later meer

agent_Fox_Mulder

shock :shock:

agent_Fox_Mulder

It's the end of the world as I knew it!

and I feel..........

agent_Fox_Mulder

FINE

Hoe was het nou?

tof, ze speelden goed, live komen nummers echt nog veel intenser over dan op cd. lichtshow was ook mooi. ze speelden vrij veel nummers van de nieuwste cd, wat van mij niet perse gehoeven had, ik had nog een heel aantal oudere nummers graag een keer live gehoord..Minpunt: ik zat in een vak met nogal duffe mensen, zongen niet mee, bleven het hele concert op hun stoeltje zitten, haalden onder de nummers bier etc..Khad erg graag op het middenterrein gestaan, maar ja dan had ik maar eerder moeten boeken.
Setlist:
Finest Worksong (knalde er direct goed in)
Departure
Wake up bomb
Animal
Boy In the well (van nieuwste album, mooi)
Maps and Legends
Hi-speed train (nieuwste album)
Everybody hurts (need to say more?)
Outsiders (nwe album)
At my most beautyful (mooi!)
Leaving New York ( 1e single nwe album)
Electron Blue (mooi)
Orange Crush (met de megafoon)
Wanted to be wrong (nwe album)
Final Straw (nwe album, protest song tegen Bush en oorlog Irak)
Imitation of life (gaaf! publiek vond deze ook tof)
The one I love
Walk unafraid (heeeeeel mooi. live nog 10x beter dan op cd, goede tekst)
Losing my religion (blijft leuk, al was Peter Buck's banjo een beetje vals gestemd)
Whats the frequency Kenneth (topper)
Drive (tick, tock..erg mooi)
Aftermath (nwe album)
Great Beyond
DJ (onbekend nr)
afsluiter: Man on the moon......I feel .......FINE!:)

agent_Fox_Mulder

Tja, en ik stond in het veld tussen alle schreeuwende mensen. Alleen naast mij stond een jongen die niet echt uitbundig meezong, maar dat heb ik toen maar even flink goed gemaakt. Echt allemaal hele toffe nummers, verder werden er cameraopnames gemaakt die op een groot scherm te zien waren nadat ze uitzonderlijk tof werden gemixt. Verder waren de oogschaduw en de blote buik van Michael Stipe natuurlijk helemaal het einde.

Meezingen is het irritantste wat er is!! Doe dat thuis, zeg. Kan je de muziek niet eens meer horen omdat een of andere idiooot in je oor loopt te brullen in de illusie dat het ergens iets aan bijdraagt.

REM? hum, das al oud.. doet me ergens aan denken... (pnel, weet je t nog? v3, caravannetje, mayo aan de muur...!) , sja..... vervlogen tijden :lol:

agent_Fox_Mulder

Pieternel, pieternel, pieternel, och, och, och, wat ben je toch ook een pinnig meisje. Van jou, vooral van jou, eigenlijk alleen van jou had ik wel een iets positievere bijdrage verwacht.
De muziek bij een concert staat hard genoeg, ik hoorde mezelf nauwelijks zingen. Verder draagt meezingen inderdaad nergens iets aan bij, edoch het is superleuk om te doen en het geeft jezelf een goed gevoel. Het is trouwens niet erg netjes om mensen die meezingen maar meteen voor idioot uit te maken en ze daarbij ook nog eens van een soort illusies te betichten die ze waarschijnlijk niet eens hebben.