agent_Fox_Mulder

Volgens mijn berekeningen, 9-1 = 8, lopen er nog meer fans rond op de GSV, maar ik heb alleen nog maar Christine er echt voor uit horen komen.

Van de Votes for Change tour is een demo op internet verschenen van een optreden van REM met Bruce Springsteen. Het is een 2-minuten durende clip. Veel plezier ermee. Het nummer heet overigens Bad Day

http://www.brucevideos.com/nuke/modules ... oad&cid=11
L1Rn4urAyA7aTEe

Ontzettend hoe jij een REM topic probeert om te vormen tot een Bruce Springsteen-topic :shock:

Ingûh schreef: Ontzettend hoe jij een REM topic probeert om te vormen tot een Bruce Springsteen-topic :shock:

Jij hebt overduidelijk de clip niet bekeken!! Uitsluitend Stipe is te horen door de microfoon!! Bruce heeft in deze clip een bijrol. REM-fans: je moet dit zien!!

agent_Fox_Mulder

In deze ben ik het eens met Gerwald.

agent_Fox_Mulder

Nog 9 nachtjes slapen!

Als jullie toch zulke muziekenthousiastelingen zijn:
Wie gaat er mee naar het concert van Feeder (17 maart in Paradiso). Dat is wel veel onbekender dan REM, maar mijns inziens is het een heel stuk beter.
dus...
want om nou 40 euri te betalen om in een veld vol mensen met gebreide REM-truien te gaan staan is mij net weer wat te gek.

En wie gaat er maandag op dinsdag voor het postkantoor liggen om U2-kaartjes te bemachtigen??

U2 zien in de Arena, het zal best een hele ervaring zijn. Maar dan ga ik toch liever ergens anders heen. Binnenkort zijn Spinvis (7 april) en Zita Swoon (24 februari) weer in de Oosterpoort te zien. Vooral de laatste is, live, een enorme aanrader. Bovendien blijkt hun laatste album ook nog 1 van hun beste te zijn.
En in Vera: Woost (5 februari, downstage), Aereogramme (11 februari), The Dears (14 februari), And You Will Know Us By The Trail Of Dead (21 februari, ) Of die laatsten écht leuk zijn, durf ik dan weer niet te zeggen.

agent_Fox_Mulder

Wow, een gebreide trui van REM dat is nu nog echt eens revolutionair, waar kun je die krijgen?

Hey hey hey...

Live life in overdrive
Lost love in suicide

Godzilla

Find ways to sanitise
Clean mind no overtime

Godzilla (x3)

We are the paranoid
Suck life until you die

Godzilla
Godzilla

Hey,hey,hey,hey,hey...

Ik zie meteen waarom je daar graag heen wilt.

Hahaha peter, je hebt helemaal gelijk hoogstaand is anders,
gelukkig hebben ze ook iets betere teksten:

The words we say, Old flowers fade away
Remember yesterday, Wish it would bloom again
Apathy and pain, Here comes the Autumn rain
Old apologies scattered in the wings of fate
Cause today it all looks black and white, Wish it would change
We can't keep painting colours when its
Don't hesitate, cause you will bleed
A thousand tears won't wash it clean
Don't hesitate cause you can free yourself
Evergreen, Evergreen
Down on my knees, Crawling though the streets again
Surrendered to my needs, So I can breathe the air
You're my evergreen, Regents Park in spring
It takes me to a place, Where I can dream again
Cause today it all looks black and white, Wish it would change
We can't keep painting colours when it rains
I just want some place where I can breathe without this bitter taste
Cause today it all looks black and white, Wish it would change
We can't keep painting colours when it's grey
It all looks black and white today
You're my evergreen, Regents Park in spring
It takes me to a place, Where I can dream again
Cause today it all looks black and white, Wish it would change
We can't keep painting colours when it rains
Evergreen, Evergreen, Evergreen

Maar wat het leukste is aan Feeder is dat ze in hun korte bestaan enorm zijn ontwikkeld en allerlei soorten muziek hebben gemaakt, in tegenstelling tot REM dat al 20/30/40? jaar dezelfde muziek maakt....

vanDijk schreef: Maar wat het leukste is aan Feeder is dat ze in hun korte bestaan enorm zijn ontwikkeld en allerlei soorten muziek hebben gemaakt, in tegenstelling tot REM dat al 20/30/40? jaar dezelfde muziek maakt....

REM maakt niet al zo lang dezelfde muziek. Dan luister jij niet goed! Het is wel zo dat ze niet heel erg verschillende stijlen spelen, dus bv eerst rock en dan blues en dan reggae ofzo. Maar ik heb daar geen problemen mee, zolang de muziek goed is hoef ik geen grote stijlveranderingen.
Enne, wollen truien....? ik zal volgende week even om me heen kijken!! :)
(kheb dr zin in!)

agent_Fox_Mulder

@ christine amen
@ van Dijk. Daar is volgens mij een woord voor meervoudigepersoonlijkheidstoornis.
Maar ik sta open voor nieuwe soorten muziek dus ik zal eens even gaan luisteren. REM +/_ 25 jaar maar niet hetzelfde.

vanDijk schreef: The words we say, Old flowers fade away Remember yesterday, Wish it would bloom again Apathy and pain, Here comes the Autumn rain Old apologies scattered in the wings of fate Cause today it all looks black and white, Wish it would change We can't keep painting colours when its Don't hesitate, cause you will bleed A thousand tears won't wash it clean Don't hesitate cause you can free yourself Evergreen, Evergreen Down on my knees, Crawling though the streets again Surrendered to my needs, So I can breathe the air You're my evergreen, Regents Park in spring It takes me to a place, Where I can dream again etc.

Wat is dit voor melodramatiek? Is dit een goede tekst is, dan kunnen we City To City wel weer uit de kast trekken. (Over een REM-ripoff gesproken.)
REM staat inderdaad niet bekend om hun vernieuwingsdrang en met hun laatste albums gaan ze weer helemaal terug naar het begin. Als REM-fan zou ik dan gewoon toegeven dat er nooit veel veranderd, maar je dat niet erg vindt. Dat is een aardig standpunt.

agent_Fox_Mulder

pff stakker! :wink:
Beste Jurgen misschien moet je maar even around the sun en bijv. dead letter office naast elkaar leggen, zelfs jij kunt dan een groot verschil in stijl ontwaren.

Maar Ahoy’ Rotterdam heeft veel meer te bieden. Kernwoord daarbij is ruimte. Die uit zich niet alleen in de capaciteit van 10 tot 30.000 personen.
Bron: website Ahoy.

REM: Really Extraordinary Music

Wat is dit voor melodramatiek? Is dit een goede tekst is, dan kunnen we City To City wel weer uit de kast trekken. (Over een REM-ripoff gesproken.)

Hmm, tja, ik moet je wel een beetje gelijk geven dat de songteksten van Feeder wat semi-poëtisch zijn gesteld, maar dat neemt niet weg dat ze gevarieerd zijn (niet weer beginnen over Godzilla etc..).

Voor goede songteksten verwijs ik liever naar bijv. "Pedro the Lion" en goede muziek bijv. naar "explosions in the sky".
Twee bandjes waar je wel snelle oogbewegingen van krijgt, of

Really Extraordinary Music

Want dat predikaat zou ik REM niet durfen opplakken, of je moet al met argumenten aankomen dat REM de basis vormde voor alle 30 look-a-likes van REM. (en zelfs dan zou het tijd worden voor vernieuwing...)
[/code]

agent_Fox_Mulder

pff stakker :wink: Misschien moet je eens ophouden over het vernieuwende aspect te zoeken in de muziekstijl en gaan kijken naar de teksten.
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de manier waarop de teksten van REM worden geschreven, want dan begrijp je misschien ook iets van de titel. Wat ook leuk zou zijn is als je je eens in de kunstgeschiedenis zou verdiepen en dan wat over het surrealisme zou lezen.
Ach weet je anders heb ik nog wel een boekje voor je te leen.

heb je trouwens de DVD Perfect Square wel eens gezien? Is van een concert van REM in Wiesbaden, in 2003. Midden in de stad, in een soort park ofzo, supermooie dvd! Die Michael Stipe kan gewoon niet vals zingen! En Peter, jullie zitten op het veld toch? Zou jij een teddybeer voor mij naar ze toe willen gooien? Wij zitten op de 2e ring :?

agent_Fox_Mulder

Uiteraard lijkt me leuk. Idd een erg goede DVD. Zelf heb ik Road Movie, opgenomen tijdens de Monster Tour als ik me niet vergis.