agent_Fox_Mulder

Drie jaar geleden was er nog een schare mensen op de GSV die REM hoog op hun lijstje van beste bands ooit hadden staan. Maar de afgelopen jaren heb ik er steeds minder mensen over gehoord.
Ik neem aan dat Westlife tegenwoordig hoge ogen gooit, maar voor diegenen die nog weten hoe een 'Crush with an Eyeliner' voelt heb ik hier wat informatie.

Zo komt er over twee weken een nieuwe CD uit, Around the Sun.
Die nu al in zijn geheel te beluisteren is via deze site

Komen ze op 3 februari naar Nederland en geven ze een concert in Ahoy, de voorverkoop is afgelopen zaterdag gestart en het was druk bij het post en gwk kantoor, allemaal leuke mensen trouwens, nadat ze de kaartjes hadden, daarvoor ben je vooral concurrent.

Kun je je altijd aanmelden voor de nieuwsbrief via deze site , op de site zelf staat ook veel informatie en zijn een aantal clips te zien.

Shiny happy people holding hands lalalalala..

Leuke band. Heb ook een kaartje voor het concert van 3 februari.

Je had beter naar het GWK kantoor in Tilburg kunnen gaan. Wij waren de enigen die een kaartje wilden hebben...

agent_Fox_Mulder

Ik stond mooi vooraan.
Veld of tribune?

Op het veld/arena. Rang 1, jij?

Beste band ter wereld? Wat een onzin, Mulder. Overigens vind ik hun nieuwe singel 'Leaving New York' best aardig klinken.

(Misschien is dat ook wel het probleem van REM: het klinkt allemaal best aardig, maar daar houdt het ook wel mee op.)

agent_Fox_Mulder

Ik ook.
Reinier vent, ga de nieuwe CD maar eens luisteren, met een hoofdtelefoon op, daarna spreek ik jou wel weer. Beetje uitspraken te doen over zaken waar je niks van weet.

REM is idd erg goeie muziek! Wat kost zo'n kaartje??

agent_Fox_Mulder

Tussen de 40 en 50 euro. Maar ik denk haast dat het veld al is uitverkocht, maar je kunt het altijd nog even proberen.

R.E.M., tja. Best leuke band natuurlijk en ook vrij belangrijk geweest in de recente muziekhistorie, maar is het te veel gevraagd, Mulder, om je enigzins vooruit te bewegen in je muziekkennis en -smaak?
Tijdens ons novititaat viel je mij al in de rede toen ik met een GSV'er (ik zou niet meer weten wie dat was) een gesprek had over zijn Suede t-shirt en van daaruit over de band zelf. Toen we het woord R.E.M. echter lieten vallen, was het gesprek voor mij afgelopen en werd ik hardhandig aan de kant van het gesprek gemanoeuvreerd door jouw enthousiasme.
Voor nu: R.E.M. is tamelijk irrelevant geworden, dus laten we vooruit kijken!

agent_Fox_Mulder

Beste Jurgen, jij mag me wel Peter noemen hoor.
Je sprak toen met Cor Knoop, je geheugen is blijkbaar niet zo goed meer, ik zou toch maar eens wat minder gaan drinken als ik jou was.
Misschien dat je het oordeel dat de band er niet meer toe doet even opzij kan schuiven en naar hun teksten gaat luisteren. Dan gaat er misschien ook een lichtje branden waarom hun nieuwe CD vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen uitkomt. Ook die irrelevantie waar je hen van beticht op het gebied van vernieuwende muziek gaat niet op.

Misschien dat je het oordeel dat de band er niet meer toe doet even opzij kan schuiven en naar hun teksten gaat luisteren. Dan gaat er misschien ook een lichtje branden waarom hun nieuwe CD vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen uitkomt.

Je wilt zeggen dat je de nieuwe cd van Greenday, American Idiot, ook fantastisch zal vinden door de politiek relevante teksten? Of wilde je zeggen dat REM pro-bush van wal steekt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, helemaal na Bush' pogingen het heterohuwelijk in de grondwet vast te leggen.

agent_Fox_Mulder

Jurgen, waarom schaar je mij in het pro-Bush kamp dat ik het op een genuanceerde manier eens ben met het buitenlandsbeleid wil niet zeggen dat ik een aanhanger ben!

agent_Fox_Mulder

:?:

Maar we hadden het over de nieuwe cd van R.E.M. Tenminste daar hebben we het nu over. Ik lees op het subjectivisten-forum dat het album nog saaier is dan de voorgaande. Kijk maar, Peter en zoek op R.E.M.

agent_Fox_Mulder

Ik weet niet wie die subjectivisten zijn, maar ik ben het uiteraard niet met ze eens. Het is waar dat ze aangeven dat de meeste nummers niet heel snel zijn, maar als je de CD met koptelefoon op luistert zit er voldoende in aan bliepjes ed om ook van dat soort postmoderne muziekfreaks tevreden te houden. Helaas luister ik vooral naar de tekst en die past weer wonderwel bij de muziek.
Maar Jurgen hoe kom je erbij om kritiek te gaan leveren terwijl je er zelf nog niet naar hebt geluisterd, laat staan een tekst gelezen?

Peter, ik moet elke keer weer glimlachen als ik hier kom. :)

agent_Fox_Mulder

Dank je Rutger, ik heb dit topic ook speciaal voor jou geopend.

Maar als je niet inhoudelijk iets te zeggen hebt dan *** je maar op :!:

Ik vind REM een goede band. Mooie muziek. Mag er op zijn tijd graag naar luisteren, maar ik ben geen échte fan.

agent_Fox_Mulder

De nieuwe CD is al uit! Ik vertrouw nooit meer op persberichten, 4 en 5 oktober amehoela, ik kon m vandaag al kopen bij de van Leest!

JAAA! kben grote fan 8) !!! Ga infebruari met mn pappie (jaja) naar Ahoy..we zitten helaas ergens op de tribune, niet opt veld :( . Wat vind je van t nieuwe album? kvind veel nummers wat eentonig overkomen, maar kan zijn dat ik gwoon wat vaker moet luisteren. iig super dat ze weer es in Nl komen!