Bij Rik Roskam, Peter de Ruijter en HEndri Jonker is ook ingebroken. Twee weekjes geleden ofzo. In het weekend

Agnes schreef: Bij Rik Roskam, Peter de Ruijter en HEndri Jonker is ook ingebroken. Twee weekjes geleden ofzo. In het weekend

kijk, daar zal hij wél wat aan hebben...

So, vinkhuizen wordt nog eens berucht/beroemd: morgenavond is er op RTV Noord een item over inbraakpreventie, vertelde de politiewoordvoerder, opgenomen bij studenten in de Saffierstraat.

Er is bij ons halverwege januari ingebroken. Heel vervelend voor iedereen die denkt dat er alleen via het balkon wordt ingebroken: bij ons is gewoon het keukenraam geforceerd. Verder is het in het nachtslot draaien van de deur volgens de deskundigen misschien nog wel onverstandiger dan dat niet te doen omdat de voordeur met het nachtslot erop ook totaal niet moeilijk (misschien zelfs nog wel makkelijker) open te krijgen is (ook ik zal niet precies vertellen hoe, want je weet maar nooit wie dit allemaal leest en wat hij of zij er mee doet). Er waren ook bij ons alleen draagebare spullen weg. En het ging bij ons (en de andere mensen op dezelfde verdieping bij wie in hetzelde weekend of het weekend erna is ingebroken) zeer waarschijnlijk ook om een junk, omdat er ook eetbare spullen en drank zijn meegenomen. Patrimonium doet eigenlijk helemaal niks, behalve het herstellen van de schade. Wil je andere sloten op je deur, of andere veiligheidsmaatregelen treffen, dan zul je dat zelf op eigen kosten moeten doen.
De politie is al wel met een onderzoek bezig. Gisterochtend stonden ze met een filmploeg van tvNoord in de 'tuin' van de saffier. Heel spannend allemaal, al weet ik eigenlijk niet wat ze precies aan het doen waren.
De enige manier om zeker te weten dat er niet bij je wordt ingebroken, is zorgen dat er altijd wel iemand thuis is. Dat is praktisch onmogelijk. Leren leven met het idee dat er een keer ingebroken wordt is wat dat betreft beter. Er worden iedere nacht in Groningen zo'n 30 inbraken gepleegd in huizen, garage's en schuurtjes enz. Er is dus een statistische kans aanwezig dat je ook een keer aan de beurt bent. Het afsluiten van een inboedel verzekering is dan ook eigenlijk het enige dat je kunt doen. Krijg je in iedergeval nog wat geld terug als er spullen weg zijn.

L1Rn4urAyA7aTEe

Wat wij doen als we een weekend weg zijn:

  1. alle ramen dicht
  2. Alle deuren op slot (balkondeur, woonkamer, balkonkamer en galerijkamer.
  3. voordeur op het nachtslot

De inboedelverzekering keert alleen maar uit als er sporen van inbraak zijn...

Gelukkig is de Aquamarijn minder inbraakgevoelig als de Saffier.

Carolien schreef: Verder is het in het nachtslot draaien van de deur volgens de deskundigen misschien nog wel onverstandiger dan dat niet te doen omdat de voordeur met het nachtslot erop ook totaal niet moeilijk (misschien zelfs nog wel makkelijker) open te krijgen is

Dat lijkt me heel sterk...

Liesje schreef: So, vinkhuizen wordt nog eens berucht/beroemd: morgenavond is er op RTV Noord een item over inbraakpreventie, vertelde de politiewoordvoerder, opgenomen bij studenten in de Saffierstraat.

Iemand nog wat gezien?

carolien schreef: Verder is het in het nachtslot draaien van de deur volgens de deskundigen misschien nog wel onverstandiger dan dat niet te doen

Dit lees ik op RTVnoord.nl -23 maart

Noord Nieuws Bewoner zelf aan zet bij inbraakpreventie GRONINGEN - Het aantal woninginbraken in Groningen zou behoorlijk kunnen dalen, als men er een gewoonte van zou maken om de deur op het nachtslot te doen. Dat blijkt uit gegevens van de politie. Na een spectaculaire daling in 2001, loopt het aantal woninginbraken de laatste twee jaar weer langzaam op. Volgens de politie komt dat omdat mensen hun woning onvoldoende afsluiten. Het nachtslot bijvoorbeeld, wordt niet vaak gebruikt, maar zou kunnen voorkomen dat inbrekers via een plastic kaartje een slot kunnen openwippen. Korpsbeheerder Wallage van de Groninger politie doet dan ook een beroep op de bewoners om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Check ook eens blz. 3 van de UK van vandaag!

Animal schreef: Ssssssst! Dit topic staat niet intern... Hebben jullie me nog niet rond de Saffier zien sluipen met mijn waterpistool? :shoot:

sinds wanneer ben jij gotchaking? heb niet echt zin om elke n8 naar vinkhuizen te gaan om met een waterpistool een inbreker op te wachten, als het nu nog een beetje warm was en ik geen tentamens had..

Over het nachtslot:
Dat kan de politie wel leuk vertellen maar de technisch rechercheur die bij ons de boel kwam onderzoeken, was heel verbaasd dat men niet via de voordeur bij ons heeft ingebroken. Daar is namelijk een hele makkelijke manier voor (die alleen goed werkt als de deur in het nachtslot zit en dat zat de deur bij ons destijds wel) die veel minder moeite kost en veel sneller gaat dan een heel keukenraam forceren en openbreken zoals ze het nu gedaan hebben. Maar inderdaad, doe je de deur niet op het nachtslot dan is de deur weer makkelijker open te krijgen met een plastic kaartje. Dus dan toch de deur maar op het nachtslot.
Verder is het op slot doen van alle binnen deuren ook heel leuk, maar daar laat een inbreker zich niet door afschrikken hoor. Ze worden zo opengetrapt. Maar dan heb je wel je sporen van braak voor de verzekering.

Eigenlijk zou iedereen zo'n feature op zijn huis moeten hebben als in dat bijbelverhaal waar die mensen de deur niet konden vinden. Dat zou handig zijn zeg!

Jean schreef: Eigenlijk zou iedereen zo'n feature op zijn huis moeten hebben als in dat bijbelverhaal waar die mensen de deur niet konden vinden. Dat zou handig zijn zeg!

Als jij me bloed geeft dan smeer ik die deurposten in...

Ehh kiffen, volgens mij bedoelt Jean toch echt een ánder bijbelverhaal. :roll:. Ergens in Sodom en Gomorra volgens mij.

Carloz schreef: Ehh kiffen, volgens mij bedoelt Jean toch echt een ánder bijbelverhaal. :roll:. Ergens in Sodom en Gomorra volgens mij.

a jonge. dat was met die zoutpilaar! leer mij de Bijbel kennen zeg. tsss

Weer een voordeel van niet in Vinkhuizen wonen! :lol:

Kiffen schreef: a jonge. dat was met die zoutpilaar! leer mij de Bijbel kennen zeg. tsss

Nou, misschien moet je toch nog wat bijles hebben dan:

Genesis 19 : 11 schreef: En de lieden, die bij de ingang van het huis waren, sloegen zij met blindheid zodat zij zich tevergeefs moeite gaven om de ingang te vinden.
Carolien schreef: Verder is het op slot doen van alle binnen deuren ook heel leuk, maar daar laat een inbreker zich niet door afschrikken hoor. Ze worden zo opengetrapt. Maar dan heb je wel je sporen van braak voor de verzekering.

En een voordeel kan zijn (wat ze op P76 wel es hebben gehad, volgens mij) dat als de inbreker via het balkon komt, hij vaak ook niet verder kan dan de balkonkamer, aangezien een deur erg moeilijk van de binnenkant is open te trappen.

Als je op het forum de eretitel GotchaKi!ng krijgt, zal het dan gaan om de real version, of om forumgotcha....?

Ik heb trouwens het stukje op TV Noord gezien. De Saffier stond er mooi op. En raad eens: tijdens de opnames klimt er aan de achterkant gewoon iemand een paar verdiepingen omhoog met een rugzak om.

Het advies van de politie is inderdaad om het nachtslot te gebruiken, de klapraampjes niet open te laten staan en als het kan sloten op je ramen zetten... Wie gaat dat betalen?

Tja dat was vorige week maandag opgenomen, was er opeens een vent met een koevoet in zijn tas over ons balkon aan het klimmen!

Die 'inbreker' was echt zo op de 4e verdieping waar die moest wezen.. Misschien een optie voor energiebesparing, via de balkons ipv de lift?

elsbezemer schreef: Die 'inbreker' was echt zo op de 4e verdieping waar die moest wezen.. Misschien een optie voor energiebesparing, via de balkons ipv de lift?

Dan ga ik toch voor de trap. Is er trouwens nog nieuws over de inbreker(s) te melden? Is de politie hem/hen eindelijk al eens op het spoor?