Armani

Lieve GSVsterren,

Hendri J en ik hebben al geruime tijd het idee om het prachtige bovengenoemde stuk weer op de GSVmarkt te brengen. Misschien weet u nog dat Hendri het vierstemmige stuk al enkele malen op StuntteamFM heeft laten horen? Het schijnt dat hij er ook de bladmuziek van heeft, dus we kunnen ook in onze tijd het lied vierstemmig laten horen. Leuk bijvoorbeeld voor op de PaCo, de ToKo, een kleinkunstavond of gewoon op HV!
Ik heb al een aantal mensen geregistreerd die heet stuk graag in willen studeren, maar ik vermoed dat er nog een heel aantal mensen op de GSV rondloopt dat ik nog niet heb gehad. Vandaar dit topic.
Lijkt het je leuk om ook mee te doen, geef je dan hier op en zet erbij of je als vrouw sopraan/alt zingt, dan wel als man alt/tenor/bas.

Op mijn lijstje heb ik alvast staan:
sopranen (let op:hoge G!)
Cobie
Marrita

alten
Ellie
Christine V
Ilja
Martine G

tenoren
Erik
Ruben
Matthijs
Hendri

bassen
Anton
Harm-Tjeerd

Koning Drietand

Moet je goed kunnen zingen als je mee wilt doen?? wat is de bedoeling van het instuderen, dat een bepaald groepje het kent of dat het zo over de hele gsv verspreid moet worden?

Wat mij betreft hoef je niet goed te kunnen zingen. Stel dat we het uit willen voeren op een kleinkunstavond, dan is het wel handig om eem select gezelschap te hebben wat het zuiver kan zingen, maar op een PaCo oid is dat helemaal niet nodig. Geef je dus gewoon op, dan kun je em meebrallen tijdens HVs etc :)

Koning Drietand

toe maar dan. ik heb geen idee wat ik ben, zal wel bas zijn. dat kunnen anderen beter bepalen denk ik.

Gezien het aantal tenoren zijn daar niet heel veel meer bij nodig!
(Anders doe ik ook wel mee)

Koning Drietand

jij doet dus ook gewoon mee, zoveel mogelijk mensen moeten hem natuurlijk kennen, anders kun je hem alsnog nooit zingen. waarom staat Feike er niet tussen de rector cantorum moet natuurlijk ook mee oefenen eigenlijk zelfs de leiding nemen.

Ja!!!, ik wil ook meedoen!

Ik ben bariton, nog ruimte?

Koning Drietand

Wat is een bariton nou weer dan?

volgens mij de bas....

bariton zit tussen bas en tenor in.

En buddy wil je m'n naam volgende keer goed schrijven? :roll:

ik wil ook wel meezingen, kzou niet weten wat ik ben maar alt kan ik vast wel bij ;)

Ik doe ook mee. Ik ben tenor... denk ik.

CoCo schreef: En buddy wil je m'n naam volgende keer goed schrijven? :roll:

Oeioei... :oops:

Zeg laten we die partijen even lekker ver uit elkaar schrijven. Alten en bassen moeten dan echt heel heel laag en sopranen en tenoren te hoog. Kunnen de baritonnen de melodie nog een beetje produceren. Ben trouwens wel voor een select dubbel kwartet nachtagaaltjes die this piece geheel a cappella kunnen performen.
Bovendien doen we hem dan klassiek.
Trouwens nu ik er zo even over brainstorm, het zou ook wel tof zijn als er een paar coupletten gerapt gaan worden, das dan voor de niet nachegaaltjes, een lekkere heden ten daagse versie, waar dan ook nog op gejumpt kan worden.

Farmer schreef: Zeg laten we die partijen even lekker ver uit elkaar schrijven. Alten en bassen moeten dan echt heel heel laag en sopranen en tenoren te hoog. Kunnen de baritonnen de melodie nog een beetje produceren. Ben trouwens wel voor een select dubbel kwartet nachtagaaltjes die this piece geheel a cappella kunnen performen. Bovendien doen we hem dan klassiek. Trouwens nu ik er zo even over brainstorm, het zou ook wel tof zijn als er een paar coupletten gerapt gaan worden, das dan voor de niet nachegaaltjes, een lekkere heden ten daagse versie, waar dan ook nog op gejumpt kan worden.

Misschien kan Van Lenthe zoiets produceren?

Luister/download naar de uitvoering van zo'n 10 jaar geleden! Dit kunnen we beter :)

Vooral die hoge sopranen moeten iets mooier gaan zingen deze keer, wat een gepiep. De Mannen vind ik wel aardig klinken. Alleen de bassen moeten iets meer volume gaan produceren.
En dat gegrinnik tussendoor houden we er ook in.

Veel te mooi, toch diep respect voor die ouwe hommies.

Nog een tenor...

Hier dan een bas, maar als er ook een bariton geschreven gaat worden is dat misschien beter.

Bij de GSVdocs staat nu onderaan ook een zip-bestand met de bladmuziek! Zelf uitprinten en meenemen naar de eerstvolgende oefensessie... wie wat waar en hoe wordt nog bekend gemaakt.