BHoerma

mensen, zolas iedereen weet is DE nieuwe hype in gerofmeerd nederland het spel koehandel. naast een spel waar je een groot intelect voor nodig hebt, is hier ook een zekere mate vabn fingerspitzegefuhl voor nodig.
dus ik vroeg mij af wat voor animo er was voor een koehandel soos, waarbij in constan wisselende gezelscghappen gespeeld kan worden.
fantastisch toch?

Vent jongen, durf je dat wel aan? Wil je door iedereen afgemaakt worden ofzo? Maar tof id, ik wil wel eens kijken of ik ook van andere mensen kan winnen. Van jou heb ik nu al zo vaak gewonnen, dat maakt het spelletje bijna saai.

P.S. Is er ook een computerversie van Koehandel, kan ik een beetje trainen...

Het Spingerfitzengefühl is mij aangboren. Ik kan mijn laatste potje koehandel nog wel herinneren, jongens wat een partij!
Ik doe uiteraard mee... Je moet gewoon een keer op vrijdag de soos reserveren Boerma dan zien we wel wie komen. Eén eis: Rolf M. mag niet meedoen.

L1Rn4urAyA7aTEe

Koehandel?

Ik dacht dat Kolonisten van Catan zo'n GSV-spel was... :?

Ingûh schreef: Koehandel? Ik dacht dat Kolonisten van Catan zo'n GSV-spel was... :?

in jouw tijd misschien ja! :wink:

Als er een Koehandel soos komt, wil ik ook een Boonanza soos. All night long. Is er iemand die dit spelletje kent?

Agnes schreef: Als er een Koehandel soos komt, wil ik ook een Boonanza soos. All night long. Is er iemand die dit spelletje kent?

Is dat dat spel waar je door middel van land/rivier tegels punten kunt verdienen? Dan ben ik er zeker bij.

Mbeki schreef: [..] Is dat dat spel waar je door middel van land/rivier tegels punten kunt verdienen? Dan ben ik er zeker bij.

Vent!

He mensen blijf effe on topic... het gaat hier om hoehandel...

Dit spelletje is altijd weer anders. Maar zeker het eerste potje, als iedereen nog een beetje oplet, winnen is heel belangrijk bij dit spel. Evenals medespelers die nog wel een beetje kunnen/willen gaan voor de punten. Anders krijg je het als winnaar ook een beetje moeilijk.

Agnes schreef: Als er een Koehandel soos komt, wil ik ook een Boonanza soos. All night long. Is er iemand die dit spelletje kent?

is dat met die bruine bonen-soorten? Altijd lachen, al verlies ik wel met zulke spelletjes, ik weet nl nog niet zo goed hoe ik moet gemeenspelen met dit spel.

Koehandel, tja, lijkt me lachen, kan ik eerst een cursusje volgen?
Er moeten meer spel-avonden op soos komen, volgens mij kunnen er diverse avonden gevuld worden met gezelligheid!!

Maar zeker het eerste potje, als iedereen nog een beetje oplet, winnen is heel belangrijk bij dit spel. Evenals medespelers die nog wel een beetje kunnen/willen gaan voor de punten. Anders krijg je het als winnaar ook een beetje moeilijk.

een brok frustatie die jongen! treurige zaak, maar wel knap dat hij met zijn capaciteiten ook wel eens een potje wint.

maar goed iesereen mag ook datums ropen zodat we wat concreter kunnen worden!

erpeebee schreef: een brok frustatie die jongen! treurige zaak, maar wel knap dat hij met zijn capaciteiten ook wel eens een potje wint. maar goed iesereen mag ook datums ropen zodat we wat concreter kunnen worden!

Ik dacht dat het de bedoeling was dat je al je capaciteiten aan de kant zet en dan een spelletje gaat doen. En dat jij daarom een potje gewonnen hebt omdat jij geen moeite hebt met je capaciteiten aan de kant te zetten. Ik daarentegen moet daarvoor veel moeite doen, omdat ik gewoonweg meer capaciteiten heb.

Maar goed een datum... Vrijdag 2 april?

Robbert, met 'datums' is niets mis! Je vindt 'data' misschien mooier, maar 'datums' is ook toegestaan.

Agnes, tuurlijk ken ik Boonanza. Errug leuk! Kidneybonen, bruine bonen, snijbonen, tuinbonen, enz.

Mbeki, volgens mij doel jij op Carcasonne.

Maare, een koeiesoos lijkt me wel leuk!

Rutgertje schreef: Robbert, met 'datums' is niets mis! Je vindt 'data' misschien mooier, maar 'datums' is ook toegestaan.

Ik weet dat het is toegestaan, maar kvind het idd niet mooi. Daarbij komt dat Boerma niet weet dat het niet is toegestaan is. Daarnaast word ik helemaal gek van zijn tiep- en taalfouten. Je kunt geen normaal stuk lezen van die vent. Dus naast dat ie slecht is in KOEHANDEL is hij ook nog eens slecht in typen... Waar gaat dat heen met die jongen :roll:

Niet dat ik het spelletje ken ofzo(wel eens gezien maar verder niet), maar op de een of andere manier leek het me wel toepasselijk om op het zwart-wit feest vanavond te gaan spelen. Ach verrek, het was vanwege die kleuren, net als koeien...

agent_Fox_Mulder

Koehandel, dat lijkt mij wel wat. Erg leuk spelletje, beetje simpel maar je moet het ook niet te moeilijk gaan maken als je lol wilt hebben. Kolonisten van Catan, met uitbreiding 5/6 spelers, zeevaarders, handelsnederzettingen, koloniale onderdrukking enz., dat was iets teveel van het goede voor mij dus koehandel is een stuk beter.
Ook al zal daar ook nog wel een uitbreidingset voor komen, Koehandel in Afrika, geef je 500 voor een stokstaartje terwijl je dacht dat het een olifant was.

wordt het een koehandel of een spelletjessoos? anders ben ik voor mah jong. dat is een gronings spel met chinese muren.
vraag maar aan lennert.

Knapzak schreef: wordt het een koehandel of een spelletjessoos? anders ben ik voor mah jong. dat is een gronings spel met chinese muren. vraag maar aan lennert.

Als er mah jong wordt gespeeld dan ben ik zeker van de partij. Dat is echt een briljant spel!
Maar voor koehandel ben ik zeker ook te porren.

Koeien liggen mij niet zo, maar Mah Jongg des te beter. Als dat gespeeld wordt ben ik er ook bij!

Hee wat relaxed, er zijn nog meer mensen die Mah Jong kennen... Inderdaad een geniaal spel! Na ons BK weekendje zijn er nog 6 fans bijgekomen... Wie zijn er trouwens allemaal in het bezit van Mah Jong?

Graag on-topic blijven. Dit topic gaat over Koehandel en niets dan Koehandel.