Wilt u graag pokébowl maken, maar de sushirijst is uitverkocht? Of wilt u van uw restje risottorijst af? Of wilt u gewoon een goedkopere variant voor zachte plakkerige rijst (U bent immers student!!!)? U kunt dan ook risottorijst (B-merk) koken in een pan water (je hoeft dus niet om de zoveel minuten er een beetje water bij te gieten) en voilà: je hebt goedkope (Italiaanse) sushirijst!

PS: deze lifehack is ook gebruikt bij het eindfeest bij de Hoornseplas en u had het niet eens door!

Onlangs een boete gekregen van de NS? Geen stress, je kunt namelijk ieder jaar één keer een boete terugvragen! Je moet je dan wel netjes hebben gedragen tegenover de conducteur, maar moet te doen zijn. Bel gewoon even de NS klantenservice en ze fixen het voor je. Credits naar een eerder bijbaantje voor deze kennis.

MaartenEisses

insta zonder reals,

verwijder instagram

voor Android: ga naar google en zoek op insta oude versie (of ga direct naar https://androidapksfree.com/instagram/com-instagram-android/old/) en download een versie van insta voordat insta reals bestond, voor 2020.
dit werkt ook voor snap en meestal YouTube, soms is YouTube een standaard app dan kun je hem niet verwijderen.

voor IPhone: geen idee hoe dat werkt las online ergens dat je in de appstore een oudere versies kan downloaden

MaartenEisses schreef:

verwijder instagram

Uitmuntende life hack!

Astronaut schreef:

hjlassche schreef:

Voor als je ook een beetje moe wordt van de RUG authenticatie:

  1. In je google authenticator app op je mobiel, ga naar accounts overzetten (menu rechtsboven)
  2. Accounts exporteren
  3. Kies RUG
  4. Maak met je webcam een foto van je mobiel met QR-code die dan komt
  5. Installeer op je browser de authenticator app: voor Chrome en voor Firefox
  6. Rechtsboven in je browser staat nu een kleine QR code, klik daarop en dan op instelilngen
  7. Back-Up
  8. Back-Up importeren
  9. QR-afbeeldings backup exporteren, en kies de foto van je QR code
  10. Als je nu op de QR code knopje rechtsbovenin klikt, staat daar altijd de goede code waarmee je kan inloggen. Als je op de code klikt wordt hij gekopieerd.

beschrijving
Joe, dat uw leven verbeterd mag zijn

Mijn leven is inderdaad verbeterd. Ik kijk al maanden neer op plebejers die nog hun telefoon erbij moeten pakken elke keer dat ze op Nestor willen inloggen. Elke keer dat ik in de UB Nestor bezoek hoor ik de happen naar adem nog door mijn noise-cancelling koptelefoon heen. Een enkeling pakt zelfs zijn gebedsmatje erbij om me te gaan aanbidden. Ik ben echter niets dan een discipel, een apostel, een zendeling. Als u dit nog niet gedaan heeft, doe het gelijk. Trust me. Alle lof naar Herman.

Kleine bump, ik sluit me aan bij bovenstaande

Ik zou u willen aanbevelen om gebruik te maken van DuckDuckGo als u op het internet zit. Dit is een alternatief op Google Chrome. Het is relatief veiliger, aangezien de zoekmachine geen gebruikergegevens opslaat en het je zoekresultaten niet opslaat of doorverkoopt. Het biedt dus al met al veel meer privacy dan andere zoekmachines en browsers

Judith schreef:

Ik zou u willen aanbevelen om gebruik te maken van DuckDuckGo als u op het internet zit. Dit is een alternatief op Google Chrome. Het is relatief veiliger, aangezien de zoekmachine geen gebruikergegevens opslaat en het je zoekresultaten niet opslaat of doorverkoopt. Het biedt dus al met al veel meer privacy dan andere zoekmachines en browsers

En Brave browser of goed ingestelde Firefox als browser, met VPN. Vergeet je adblocker ook niet...

Hee GSV'ers,

Wellicht kunnen sommige van u die geen €400 tegemoetkoming voor energiekosten van ome Duo hebben gekregen, via onderstaande manier hier toch nog recht op krijgen

Voor u die ook geen recht meer heeft op een aanvullende beurs (of basisbeurs) én niet heeft geleend in de maand oktober 2023: als u met terugwerkende kracht een lening aanvraagt voor die maand, dan schijnt u tóch nog de tegemoetkoming in de energiekosten voor studenten, welke 400 euro bedraagt, te kunnen ontvangen

beschrijving

Ha soosgaand GSV,

beschrijving

Het wordt uiteraard weer gruwelijk druk op soos, dus mocht u vanavond binnen afzienbare tijd een biertje willen bestellen, de volgende lifehack:

Kom jasje dasje want het is jasje dasje soos!