David O schreef:

Waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar via https://uwp.rug.nl/my.policy kun je via je eigen pc inloggen op een RUG desktop en zo alle software van de RUG gewoon thuis op de bank gebruiken. Kan de aanschaf van dure software zoals Matlab schelen

Hierop aansluitend: je kunt ook de Citrix Workspace app downloaden op je pc. Handig, want dan hoef je niet steeds via nestor naar de RUG workspace, en daarnaast kun je favoriete applicaties selecteren waar je direct bij kunt als je het programma opent. Instructies voor downloaden staan hier (vooral de eerste puntjes zijn belangrijk voor inloggen). Er wordt in de beschrijving gesproken van een f account, dat is voor studenten dus het s account.

Handige tabblad-shortcuts voor Chrome (geen idee of ze ook werken in andere browsers) ;

  • Control + t opent een nieuw tabblad
  • Control + shift + t opent het tabblad wat u als laatste heeft gesloten
  • Als u met de muis op een tabblad bovenin de browser staat en op de scrollknop drukt, wordt het tabblad gesloten.

Edit: Met control+tab scrollt u door tabbladen zoals u met alt-tab door programma's scrollt.

Bash schreef:

Handige tabblad-shortcuts voor Chrome (geen idee of ze ook werken in andere browsers) ;

  • Control + t opent een nieuw tabblad
  • Control + shift + t opent het tabblad wat u als laatste heeft gesloten
  • Als u met de muis op een tabblad bovenin de browser staat en op de scrollknop drukt, wordt het tabblad gesloten.

Als je trouwens met je scrollknopje op een linkje klikt opent die de link in een nieuw tabblad.
En het werkt ook bij internet Explorer (niet dat je dat moet willen gebruiken).

Op r/persoonlijkebonus deelt een aantal mensen elke week de persoonlijke bonussen van hun AH Bonuskaart. Als je dan bij de betaalpaal de code van de Reddit-post scant ipv je eigen kaart, kun je mee profiteren van hun bonussen. Deze week is bijvoorbeeld AH tijgerbrood voor 15% korting met deze streepjescode. Ik heb dit vandaag getest en het werkt (ik heb het bonnetje nog, app me maar als je bewijs wilt). Als de AH zo graag onze data wil hebben, dan vind ik dat iedereen daarvan mag profiteren. Dus ik zou zeggen: doe er je voordeel mee voordat ze deze 'exploit' ooit gaan aanpakken.

Credits hiervoor gaan naar Wim die het me een paar weken geleden vertelde, maar vandaag heeft het mij voor de tweede keer toch semi gered dus deze life hack wil ik graag delen.

Als je voorwiel een lek band heeft, ga op je bagagedrager zitten tijdens het fietsen. Zo haal je de druk van je voorband af en kun je gewoon doorfietsen. Zit het kut? Ja. Ziet het er debiel uit? Ja.
Máár, het gaat echt veel sneller én bespaart je de tijd van het lopen. Zeker de moeite waard.

boristerbeek

Maar wat als je achterband lek is? Hoe dan verder? Op je stuur gaan zitten is toch vrij onpraktisch

Lifehacks zijn helaas niet in elke situatie passend. Zo heb je niets aan de persoonlijke bonuskaart adviezen van Maarten Holsappel, als je je boodschappen altijd bij de jumbo doet en heb je niks aan de adviezen van Bas Meijndert, als je Safari gebruikt in plaats van Chrome.

Op je stuur gaan zitten lijkt me inderdaad niet praktisch. Zou staan met een naar voren gebogen houding werken? Anders kun je misschien een zadel monteren aan de stang van een herenfiets, net als dat sommige herenfietsen zo'n kinderzitje voorop hebben. Weet alleen niet of dit minder werk is dan een taxi bellen. En hoe werkt het dan bij damesfietsen? Ik vind het een goede vraag, misschien kun je Wim vragen?

beschrijving

Zo onterecht is Boris' vraag eigenlijk niet. Ik heb in anderhalf jaar in Groningen nog nooit een lekke voorband gehad en echt tien keer een lekke achterband. Dat komt omdat daar meer gewicht op staat.

Zeker geen onterechte vraag, ik heb er alleen geen antwoord op. Mijn ervaringen zijn anders trouwens, sinds ik in Groningen woon drie lekke voorbanden gehad en geen lekke achterbanden, maar normaliter gaan achterbanden inderdaad sneller lek.

Zijn uw goede voornemens ook alweer vastgelopen? Voor iedereen die graag gewoontes wil vormen maar het moeilijk vindt om er mee bezig te blijven: download de app Habitica.

Habitica maakt een soort spelletje van dingen doen (bijvoorbeeld: elke dag een kwartier schoonmaken, of lezen, of sporten). Het werkt als een soort avontuurlijke game; je kan spullen verzamelen, wapens kopen, tegen vijanden vechten, enzovoort door dingen van je lijstje te strepen. Dat kunnen dagelijkse gewoontes zijn, of bepaalde dagen van de week/maand, of eenmalige dingen van je to-dolijst. Je kan ook kiezen voor negatieve gevolgen als je het niet doet. Het is heel veelzijdig met wat je krijgt en kunt doen, dus het houdt je bezig.

De app ziet er heel leuk uit en het is best verslavend. Een perfecte oplossing als je niet heel erg korte-termijn-satisfaction beleeft als je iets doet voor de lange termijn.

En daarnaast heeft het ook een sociaal aspect. Je kan een groep vormen en dan samen queesten doen en elkaar zo erm beetje verantwoordelijk houden. Als je daarin geïnteresseerd bent, app mij even en dan maak ik een party :D

Ook sinds de coronacrisis aan het opruimen en spullen op Marktplaats aan het verkopen? Life hack: trap niet in deze oplichttruc

beschrijving

uitleg:
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/opgelicht-marktplaats

Voor de mensen die wel eens met Google Meet werken, maar het zo irritant vinden dat je bij veel mensen niet iedereen ziet en het beeld steeds verspringt; Google Meet Grid View! Zo geïnstalleerd en 100% verbetering van Google Meet ervaring

Voor de mensen met een galerij/balkon die graag wat zon willen meepakken maar tegelijk ook wat studiepunten willen binnensprokkelen: strijkplanken zijn multifunctioneel! 🥳
beschrijving

jelgerbijma

Altijd een eurootje of twee minder overmaken dan moet, kan gewoon. Ook handig voor tikkies

beschrijving
beschrijving

https://www.umeetmehere.com/

Als je met iemand afspreekt en wil voorkomen dat de een langer reist dan de ander: deze site zoekt het middelste punt tussen twee adressen, en kan ook bijvoorbeeld een café aanraden dat in de buurt van dat punt zit. Vond ik wel leuk.

Janvantende

Mocht u beschikken over een eiersnijder, is dit ideaal om champignons in plakjes te snijden.

Janvantende schreef:

Mocht u beschikken over een eiersnijder, is dit ideaal om champignons in plakjes te snijden.

Niet altijd :(
beschrijving

Hebt u geen slee in huis, maar wilt u toch héél graag van de heuvels in het Roege Bos roetsjen? Stofzuigers to the rescue! Dikke aanrader.

Voor als je ook een beetje moe wordt van de RUG authenticatie:

  1. In je google authenticator app op je mobiel, ga naar accounts overzetten (menu rechtsboven)
  2. Accounts exporteren
  3. Kies RUG
  4. Maak met je webcam een foto van je mobiel met QR-code die dan komt
  5. Installeer op je browser de authenticator app: voor Chrome en voor Firefox
  6. Rechtsboven in je browser staat nu een kleine QR code, klik daarop en dan op instelilngen
  7. Back-Up
  8. Back-Up importeren
  9. QR-afbeeldings backup exporteren, en kies de foto van je QR code
  10. Als je nu op de QR code knopje rechtsbovenin klikt, staat daar altijd de goede code waarmee je kan inloggen. Als je op de code klikt wordt hij gekopieerd.

beschrijving
Joe, dat uw leven verbeterd mag zijn