Petrus

Niets van het onderstaande is een grapje.

Amicae, amicique,
In verband met het feit dat Huis de Beurs een dubbelboeking had wordt de lezing van Adrian Verbree van vanavond verschoven! Het Heerenhuis heeft zich bereid getoond ons te ontvangen, maar kon in verband met andere boekingen niet tot langer dan 22.30 uur. Vandaar dat we besloten hebben niet om 19.45 maar om 19.00 uur te beginnen, uiterlijk 19.15.
Het kleinkunst van onze praeses en de voorzitter van ATV mag u nog steeds niet missen, om 20.45 in de pauze.
Alles op een rijtje:
Spreker: ds Adrian Verbree
Titel: bevrijdingspastoraat, wolf in schaapskleren?
Lokatie: Het Heerenhuis, zaal 3 (HV-zaal). Spilsluizen 9 in Groningen
Aanvang: 19.00 uur! Geeft het door!
Onze excuses voor het ongemak! Met amicale groet namens bestuur ATV en de Senaat der GSV,
De OV-cie
****!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!**
Amicae, amicique,

Woensdag 1 april 2009 om 19.45 uur in Huis de Beurs zal de eerste van twee gezamenlijke activiteiten met ATV plaatsvinden. Ds. Adrian Verbree zal een lezing verzorgen onder de titel 'Bevrijdingspastoraat, wolf in schaapskleren?'.
Voor velen is hij een begrip in de vrijgemaakte wereld. Wie, o wie, heeft er geen boek of column van zijn hand gelezen. Wie, o wie, heeft niet besmuikt geglimlacht om het product van zijn scherpe pen. Dat Adrian niet alleen kan schrijven, maar ook kan spreken, zal menigeen niet verbazen gezien zijn huidige professie. De achtergrond van Adrian en het onderwerp van de avond zal dan ook een zeer interessante avond opleveren, waarbij er meer dan voldoende gelegenheid zal zijn tot vragen stellen en discussie. U wordt dus allen hartelijk uitgenodigd deze lezing bij te wonen en daarna fijn te verbroederen met de ATV'ers. En voor de laatste twijfelaars, er zal zelfs een weinig kleinkunst zijn van onze praeses en de voorzitter van ATV.

Overigens is het van het grootste belang bij dit alles te vermelden dat er na de lezing een gezamenlijke soosavond zal worden gehouden. Dat betekent dat er voor de GSV'ers geen soos is op donderdag 2 april.

Alles op een rijtje:
Spreker: ds. Adrian Verbree
Titel: Bevrijdingspastoraat, wolf in schaapskleren?
Locatie: Huis de Beurs, A-Kerkhof Zuid Zijde 4 (Vismarkt)
Aanvang: 19:45 uur

Tot 2 april, 1 april!

Mede namens de OV-cie van ATV,

úw OV-cie

Amicae, amicique,
In verband met het feit dat Huis de Beurs een dubbelboeking had wordt de lezing van Adrian Verbree van vanavond verschoven! Het Heerenhuis heeft zich bereid getoond ons te ontvangen, maar kon in verband met andere boekingen niet tot langer dan 22.30 uur. Vandaar dat we besloten hebben niet om 19.45 maar om 19.00 uur te beginnen, uiterlijk 19.15.
Het kleinkunst van onze praeses en de voorzitter van ATV mag u nog steeds niet missen, om 20.45 in de pauze.
Alles op een rijtje:
Spreker: ds Adrian Verbree
Titel: bevrijdingspastoraat, wolf in schaapskleren?
Lokatie: Het Heerenhuis, zaal 3 (HV-zaal). Spilsluizen 9 in Groningen
Aanvang: 19.00 uur! Geeft het door!
Onze excuses voor het ongemak! Met amicale groet namens bestuur ATV en de Senaat der GSV,
De OV-cie

Lieve Webcie, mag dit topic een plakkertje?

Even voor de zekerheid: Adrian Verbree op 1 april, dat is toch geen grap? Anders: Yehes!

Petrus schreef: Dat betekent dat er voor de GSV'ers geen soos is op donderdag 2 april.

Dat is een 1 aprilgrap zeker?

Herbsgarden

Zie reactie hieronder.

Eduard heb je de soos al gereserveerd voor 2 april? Gewoon de ingeroosterde sooscie's, prima. ;)

Lekker arelaxt voor de Senaat.

EDIT: zie mijn serieuze mening hieronder.

Leuk onderwerp en ben er zeker bij, maar wat een verschrikkelijke titel voor de lezing...

Tof! Ik ben er ook zeker bij. Goed geregeld OV-cie! En ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de gezamenlijke soosavond. Goede zet van de Senaat. (Zou triest zijn als mensen er woensdag niet zijn en donderdag wel soos afhuren.) Kan de SPAC niet 1 of ander activiteitje regelen zodat de mensen wat mengen? Soort blinddating, maar dan anders...

Je moet gewoon iedereen een lijst van 10 mensen geven en dan verplichten een darnkje met elkaar te drinken...

Hannah schreef: Kan de SPAC niet 1 of ander activiteitje regelen zodat de mensen wat mengen? Soort blinddating, maar dan anders...

Er zal ook een swingfeestje zijn.

Leuk dat Adrian Verbree komt voor een lezing, maar ik weet eigenlijk niet waar het over zal gaan, de titel zegt me niet echt wat.

Fantastisch! Goed bezig OVcie! Help me herinneren...

Herbsgarden
Hannah schreef: En ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de gezamenlijke soosavond. Goede zet van de Senaat. (Zou triest zijn als mensen er woensdag niet zijn en donderdag wel soos afhuren.)

De gezamenlijke activiteiten zijn leuke initiatieven, maar het sluiten van de soos is een ontzettend slecht idee van de Senaat. Als de Senaat een idee heeft, moet ze de GSV er op een normale manier overtuigen van de pluspunten van haar plan. Dus als zij graag wilt dat mensen naar de ATV-soos gaan, moet zij duidelijk maken wat hier zo leuk aan is. Dan gooi je niet simpelweg de GSV-soos dicht - dat is een teken van zwakte.

Het probleem is hier niet alleen dat de soos dichtgaat. Belangrijker is, dat de Senaat niet meer in gesprek gaat met de vereniging, maar simpelweg haar bevoegdheden misbruikt om haar zin door te drijven. Het spijt me te moeten zeggen, maar dat is een slappe manier van leidinggeven.

Sterker nog, de Senaat handelt hier in strijd met het sociëteitsreglement:

Artikel 3 De commissie verzorgt buiten de zomervakantie om ten minste één sociëteitsavond per week, behoudens het in het rouwprotocol bepaalde.

Het is prima dat de Senaat het contact tussen het GSV-lid en de kleine scholierenbroertjes van het GSV-lid wenst te versterken. Dat hiervoor een -voor de GSV- extra gezamenlijke activiteit voor wordt georganiseerd juich ik toe.
Echter, als de Senaat denkt dat normale GSV-activiteiten moeten worden geruimd, ja, zélfs de meest centrale GSV-activiteit, ónze soosavond, voor een borreltje met een éxterne partij, in dat geval stelt hij zeer teleur.
Binding met ATV mag niet ten koste te gaan van de binding tussen de leden onderling!

Waar Herbsgarden spreekt over Senaatsbevoegdheden misbruiken, zie ik het zelfs als buiten de Senaatsbevoegdheden treden. Ik verwacht dat de Senaat zich realiseert waar de grenzen van haar macht liggen, daarvoor de statuten, reglementen en besluiten van de GSV als leidraad gebruikt, en niet in deze en toekomstige situaties door achterkamerbesluitvorming de vereniging benadeelt. De Senaat moet er volgens deze documenten op toezien dat ook op donderdag 2 april 2009 de soosavond der GSV doorgang vindt, en kan nu niet meer beweren dat hij zich daarvan niet bewust was.

Als de Senaat persé de executie van de GSV-soosavond wil bewerkstelligen, dan is daarvoor een besluit van de HV der GSV noodzakelijk.

N.B. Steendam

Plannen smeden / troostvet nuttigen kan voor de lezing aan: bbq op de stoep van nieuwstraat 65

Ontopic: ik vind van wel.

C.A. schreef: Sterker nog, de Senaat handelt hier in strijd met het sociëteitsreglement:
Artikel 3 De commissie verzorgt buiten de zomervakantie om ten minste één sociëteitsavond per week, behoudens het in het rouwprotocol bepaalde.
Het is prima dat de Senaat het contact tussen het GSV-lid en de kleine scholierenbroertjes van het GSV-lid wenst te versterken. Dat hiervoor een -voor de GSV- extra gezamenlijke activiteit voor wordt georganiseerd juich ik toe. Echter, als de Senaat denkt dat normale GSV-activiteiten moeten worden geruimd, ja, zélfs de meest centrale GSV-activiteit, ónze soosavond, voor een borreltje met een éxterne partij, in dat geval stelt hij zeer teleur. Binding met ATV mag niet ten koste te gaan van de binding tussen de leden onderling! Waar Herbsgarden spreekt over Senaatsbevoegdheden misbruiken, zie ik het zelfs als buiten de Senaatsbevoegdheden treden. Ik verwacht dat de Senaat zich realiseert waar de grenzen van haar macht liggen, daarvoor de statuten, reglementen en besluiten van de GSV als leidraad gebruikt, en niet in deze en toekomstige situaties door achterkamerbesluitvorming de vereniging benadeelt. De Senaat moet er volgens deze documenten op toezien dat ook op donderdag 2 april 2009 de soosavond der GSV doorgang vindt, en kan nu niet meer beweren dat hij zich daarvan niet bewust was. Als de Senaat persé de executie van de GSV-soosavond wil bewerkstelligen, dan is daarvoor een besluit van de HV der GSV noodzakelijk.

Typisch gevalletje van interessante blabla om je eigen ego een veer in de reet te steken ten koste van de Senaat. Er is toch gewoon een soosavond? Ok, op een andere dag en er lopen toevallig van die enge ATV'ers rond, maar ook dat zijn capabele conversatiegenoten. Vraag Marcus Driessen maar eens wat 'metafysisch' is...

Afijn, ik bedoel maar te zeggen: goed initiatief!

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik het leuk vindt om de discussie op het forum te voeren. Maar je moet nu niet gaan suggereren dat ik daarom dit punt maak. Ook vind ik het niet erg om woensdag naar de ATV-soos te gaan. Ik zal er zeker zijn. Maar waarom wil de Senaat de soos op donderdag dicht gooien? Is er zo weinig vertrouwen in de wil van leden om met ATV te integreren dat het zo moet? Het is mensen voor de keuze zetten, woensdag soos of helemaal geen soos. Totaal onnodig en nog onfatsoenlijk ook. Leden die gewend zijn om op donderdag lekker lang op soos te blijven kunnen dit woensdag niet doen omdat er donderdag moet worden gestudeerd. Misschien dat de woensdagavond sowieso al vol zit in sommige agenda's. Pech dan maar, voor hen geen soos?

De Senaat neemt zomaar deze beslissing zonder de leden te raadplegen, en is daarbij slordig genoeg om ook enkele regels over het hoofd te zien. Ook zie ik het als doel van de Senaat om de vereniging de verrijken, niet om activiteiten te cancellen. Het is jammer en simpelweg onnodig.

Simpele oplossing: Lekker iedereen enthousiasmeren om zowel naar de lezing als de daaropvolgende soos te gaan, bij mij is dat al sowieso gelukt, en donderdag voor de liefhebbers ook gewoon een soosavond houden.

En omdat ik het nog niet over de lezing zelf gehad hebt, ik ben zeer benieuwd! Adrian Verbree vind ik een goeie schrijver van bijbelstudies, en waarschijnlijk heeft hij ook over dit onderwerp een boeiend verhaal. Ik heb me nog niet heel sterk verdiept in bevrijdingspastoraat, maar heb er wel wat vraagtekens bij. Aan de andere kant kunnen we er ook wat van leren, het kwaad manifesteert zich in vele vormen, en we moeten Satan absoluut niet onderschatten.

Herbsgarden

@ Erika: Onzin, nu verzin je dingen. Waar lees je dat Chris ATV'ers eng vindt? Waar lees je dat iemand twijfelt aan het conversatietalent op ATV? Zowel Chris als ik juichen de gezamenlijke activiteit juist toe.

Ik vind het gewoon irritant dat de Senaat een GSV-activiteit schrapt om mij ergens heen te krijgen. De Senaat skipt bijbelkring toch ook niet als er op dinsdag een interessante theoloog naar Groningen komt? Ook al zou zoiets goed zijn voor de GSV: laat leden zelf kiezen wat ze doen.

On-topic: ik vind 'spiritual warfare' tegen demonen enzo erg onrealistisch. Maar als het believers rust geeft: prima.

Op deze manier ontwijk je de impressie dat het een ATV-soos is waar GSV ook welkom is. Je gaat er toch niets op achteruit ofzo? Er wordt helemaal niets geskipt alleen een dagje vervroegd en verrijkt met een lezing én swingfeest! Bovendien denk ik dat als er twee soosavonden zouden zijn, er mensen toch overwegen om donderdag wel en woensdag niet te gaan...

N.B. Steendam schreef: Plannen smeden / troostvet nuttigen kan voor de lezing aan: bbq op de stoep van nieuwstraat 65 Ontopic: ik vind van wel.

Toch wel de fundamentele quote van de discussie. Verder gaat het op 1 april vast een hele toffe avond worden. Überhaupt leuk, een lezing op woensdag, ipv tijdens de heilige donderdagavondrepetitie van de GBG.

Maar de soos sluiten vind ik idd geen goed idee. Er is volgens mij geen clausule dat je een sociëteitsavond kan vervangen door een lezing. Als mensen liever naar een normale soosavond gaan , of naar beide avonden moet dat ze niet onmogelijk worden gemaakt.

Herbsgarden schreef: On-topic: ik vind 'spiritual warfare' tegen demonen enzo erg onrealistisch. Maar als het believers rust geeft: prima.

Ik vind dit een hele platte en denigrerende opmerking over dit gevoelige onderwerp.
Ik vind het een heel bijzonder onderwerp om verder over na te denken en in te groeien, en wat mij betreft doe je Gods boodschap van bevrijding zwaar te kort wanneer je bevrijdinspastoraat omschrijft als 'onrealistische warfare tegen demonen'.

Jammer dat er sowieso nog heel weinig inhoudelijk op het onderwerp is gereageerd. Ik ben erg benieuwd naar de avond, en ik hoop dat meer mensen zich eens laten uitdagen om hier wat meer van te weten te komen.
OV-cie, komt er nog iets van voorbereidend materiaal voor deze avond? Er is genoeg te vinden in allerlei artikelen en boeken. Voor mensen die sowieso meer willen lezen: het werk van M.J. Paul over geestelijke strijd is erg goed en evenwichtig, en laat zien dat er heel wat af te dingen valt op provocerende en rellerige opmerkingen zoals die van am. Herbsgarden.

Zo, ben ik ook weer eens op dit forum.