Nee, zo heet die vereniging nu, toen nog Liber.

Herbsgarden
Ging Balkenende nu wel of niet over de schreef: Biertje ,,Ik heb al de hele dag moeten wachten op een biertje", zegt hij.

Ik hoorde toch echt: "Ik heb verdorie al de hele dag moeten wachten op een biertje." ;)

Leuk stukje. Je hebt nog goed opgelet tijdens Donner, kan ik je niet nazeggen.

En wat betreft die christelijke PVV-reaguurder: zou dat dezelfde zijn als ? Dan heeft hij weinig recht van spreken.

Scherp, Jan, zou maar zo kunnen. Maar hoe was de avond verder? De berichten die ik erover las klonken als een CDA-feestje van Balkenende die vooral op handen gedragen wenste te worden, en geen zin had in echt kritische vragen.

Herbsgarden

Klopt aardig. Al met al was de avond een knappe prestatie van het campagneteam. Eerst werd Donner opgevoerd: vriendelijk glimlachend, maar vooral inhoudelijk en serieus. Vervolgens kon Balkenende gepresenteerd worden als de studentikoze toffe peer. Zijn toespraakje ging inhoudelijk nergens over, maar er waren al wel een paar leuke acties bedacht: Balkenende gaf zijn das weg, zette het Io Vivat in, tapte een biertje, trok een adje en sprong op de bar. De zaal lachte om iedere scheet.

Niettemin: Balkenende deed het erg goed, dat moet gezegd. Na een oerkreet uit de zaal, reageerde hij ad rem met "Dat zal de afvaardiging van de Partij van de Dieren zijn", waarop de zaal zich helemaal het leplazarus hinnikte.

Resultaat: het CDA-electoraat is weer een paar zielen rijker. Er zullen vast en zeker een paar studenten hebben gedacht: "Het CDA, dat is een serieuze partij, maar haar politici zijn ook vlotte types. Ze weten wat er leeft, maar weten ook hoe problemen opgelost moeten worden. Weet je wat, laat die lastige hypotheekrenteaftrekdiscussie enzo maar zitten, ik weet genoeg." Terwijl je op zo'n avond natuurlijk niet écht wat over het CDA leert en Cohen, Rouvoet en Rutte ook vlot en grappig kunnen zijn.

Hierbij enkele kiekjes van het event.

Klik voor alle foto's.

Topic over deze lezing op soggen.nl. http://www.soggen.nl/?p=1310

Daar is ook heel duidelijk het 'verdorie' te horen :)