Pieter schreef: Ongelooflijk, vooral toen ik de stelling van de dag zag:
Er staat weliswaar in de wet van de HERE: "zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij géén werk doen". Maar volgens de Webcie der GSV mag je wel gewoon aan de website sleutelen... kijk maar eens op de Frontpage van de GSV-site ;)

Schande, schande. Bekeert u!

Carloz schreef:
Pieter schreef: Ongelooflijk, vooral toen ik de stelling van de dag zag:
Er staat weliswaar in de wet van de HERE: "zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij géén werk doen". Maar volgens de Webcie der GSV mag je wel gewoon aan de website sleutelen... kijk maar eens op de Frontpage van de GSV-site ;)
Maar dat was juist mijn punt! 't mag wél... ;)
Code: Select All CodeOnzin discussies uit bepaalde subfora worden nadat er 30 dagen niet in is gepost verwijderd. (Voorbeeld: een Vraag/Aanbod topic of een Test topic) 'Zinnige' discussies waarin 3 maanden niet is gepost worden verplaatst naar het Archief subforum.

Dit stukje tekst komt uit het webciemailtje dat net rondgezonden is.

Ik vroeg me af of het verwijderen van de bedoelde discussies, ook invloed heeft op het aantal posts van de posters in die topics....

Ik ben namelijk bang van wel :roll:

Klopt. :lol:

Dat is dan wel heel l.u.l.l.i.g. zeg.

Waarom zijn er trouwens allemaal pagina-nummers toegevoegd bij de actieve topics-pagina? Retenutteloos! Retelelijk bovendien!

Pieter schreef: Klopt. :lol:

Hmm, dan ga ik nu de wat serieuzere discussies bijlangs, anders kom ik nooit aan de 100 posts en van mijn beginner-status af. Nee, je kunt zelfs weer terugvallen naar n00bie. Aargh :? :evil:

K%S schreef: Waarom zijn er trouwens allemaal pagina-nummers toegevoegd bij de actieve topics-pagina? Retenutteloos! Retelelijk bovendien!

Rete handig namelijk, dat je kan kiezen vanaf wanneer je een topic instapt / leest. Het is overigens een work-in-progress. Ik probeer het er net zo uit te laten zien als de voorpagina van het forum. Je weet wel met die [Go to] balk.

Zo handig is het niet want er zal weinig gebruik van worden gemaakt, de meeste mensen stappen niet op pagina 3 van 6 binnen of zo. Het is lelijker dan dat het handig is. O zo.

K%S schreef: Zo handig is het niet want er zal weinig gebruik van worden gemaakt, de meeste mensen stappen niet op pagina 3 van 6 binnen of zo. Het is lelijker dan dat het handig is. O zo.

Helaas zit je hier bij het verkeerde eind. Lang niet iedereen leest dagelijks, uurlijk, of in jouw geval minuutlijk, de discussies. Het is een inmiddels veel gevraagde functionaliteit.

Ik heb nog een puntje over de beveiliging van de site.
Als je van deze site komt naar een andere website dan kunnen de webmasters van die site lezen waar in ben geweest en ook op die pagina komen.
Dat gebeurde bij mij, er stond een filmpje van mij op het interne geelforum en een dag later stond die op de website van mijn volleybal vereniging.
Het maakt mij niet zoveel uit maar dan weten jullie het ieder geval.

Mbeki schreef: Ik heb nog een puntje over de beveiliging van de site. Als je van deze site komt naar een andere website dan kunnen de webmasters van die site lezen waar in ben geweest en ook op die pagina komen. Dat gebeurde bij mij, er stond een filmpje van mij op het interne geelforum en een dag later stond die op de website van mijn volleybal vereniging. Het maakt mij niet zoveel uit maar dan weten jullie het ieder geval.

Je komt wel rijkelijk laat met deze mededeling, en daarnaast moet je beveiligingslekken nooit in het openbaar melden!! Zodoende zou er nog meer misbruik van kunnen worden gemaakt.

Gelukkig hebben we de melding via via al gehoord en de beveiliging betreft eerder een probleem van JOUW pc dan het forum. M.a.w. jouw pc is gehacked, al dan niet door cache files die uit jouw geheugen zijn gekomen. Het geel filmpje is daarnaast een filmpje wat niet op de GSV site staat, al helemaal niet intern.

(het zou heel misschien anders kunnen zijn, hacken is altijd mogelijk maar dan zou je concrete bewijslast moeten mailen, phpbb geeft echter aan dat er momenteel geen bekende security leaks zijn!)

Ff nav de problemen bij mbeki: ik heb begrepen dat de beste oplossingen tegen een hacker firewalls zijn. Zit er automatisch een firewall in de routers die je tegenwoordig koopt?

Nee
Een router stuurt alleen informatie door, en is dus geen firewall.

voor de goede orde, een firewall kun je downloaden vanaf zonelabs:

deboer schreef: voor de goede orde, een firewall kun je downloaden vanaf zonelabs:

Voor de goede orde, het lek kan ook bijv. een Internet Explorer lek zijn, een lek die waarschijnlijk wél via de firewall kan worden misbruikt, dit omdat je ooit Internet Explorer in ZoneAlarm toestemming gaf tot het internet te betreden. Download daarom altijd de laatste IE security updates.

WEBCIE!!! Mijn scrolbalk is weg als ik het normale scherm bekijk. Hij is er wel weer als ik de site fullscreen bekijk. Ligt dit aan mijn eigen instellingen en zo ja, waar of ligt het aan de site?

Linksboven bij View kan je een en ander aan opties aanvinken om weer wat menuutjes etc te verkrijgen. Waarschijnlijk als je daar wat meer aanvinkt komt het wel goed. Je hebt het probleem waarschijnlijk ook bij andere sites van dezelfde resolutie als de onze. Misschien helpt een herstartje de oorspronkelijke instellingen weer te verkrijgen.

't is sowieso een probleem van jouw instellingen, niet de site ;)

Probleem is reeds opgelost, mijn comp had kuren!