Gerjan

Terwijl een dikke 50% van de GSV in de Kwartjesberg zit, en denkt dat de wereld nu even bestaat uit Ben Hombrink, Jasper Klapwijk en een weekend zonder telefoon, gebeuren er veel belangrijkere dingen buiten Drouwen.
Vannacht om 3u Nederlandse tijd zijn de Olympische Winterspelen in Vancouver officieel geopend. Een heuglijk feit, zelfs ondanks dat de 21-jarige Georgische rodelaar Nodar Koemaritasjvili tijdens een training tragisch om het leven is gekomen. Maar om met Avery Brundage te spreken: The Games must go on. (München 1972)
Mijn vraag is: wat verwachten we? 3x goud voor Sven? Een plak voor Nicolien Sauerbreij? Misschien zelfs wel een podiumplaats voor de viermansbob mannen?
Laat het horen in dit topic, en schroom niet zelfs de Thijsje Oenema of Dolf van der Wal medaillekansen toe te dichten. En laten we hopen dat Sven vanavond (begint om 20.30 Nederlandse tijd) de eerste gouden plak pakt om de 5000m.

1x goud voor sven op de 5, zilver op de ploegenachtervolging en zilver op de 10. Bob de jong goud 10 km.

Het eerste goud voor Sven is in elk geval binnen..

Ik hoop goud voor Esme Kamphuis, mijn buurmeisje uit Hattem. Ze is de piloot van de tweepersoons damesbob. Het is niet realistisch, ik weet het, maar het zou toch leuk zijn!

Op NOS teletekst stond dat Bob de Jong niet heel teleurgesteld is om zijn 5de plaats. Hij had zoiets gezegd als: In Turijn was ik ook 6de op de 5 kilometer maar de 10 heb ik wel gewonnen. Het was dus niet echt een indicatie voor hem. Naja we zullen zien. Ikzelf denk dat Sven iets meer kans maakt.

Sanzo Panza

Ik vond Bob in ieder geval een beetje tegenvallen. Jammer van de Nederlandse vrouwen gisteren. Misschien dat ze op de 5 kilometer meer presteren.
Trouwens met shorttrek reden op den duur drie koreanen vooraan. Alle drie zouden ze een medaille halen maar toen viel er een en nam de ander mee. Hilarisch om te zien maar wel spijtig voor Korea...

Ook mooi dat de winnaar van het zilver bij de 5km niet mee mocht van Korea met het shorttrack, en dat hij dus maar voor de langebaan ging... nu al een held.

Voorspellingen doe je natuurlijk alleen voordat de Olympische Spelen zijn begonnen...

Grappig, die tendens om alle sporters bij hun voornaam te noemen. Niemand heeft het meer over De Jong of Kramer, alleen nog maar over Bob en Sven.

Alsof we vroeger nog met ze geschaatst hebben...

Henderi schreef: Grappig, die tendens om alle sporters bij hun voornaam te noemen. Niemand heeft het meer over De Jong of Kramer, alleen nog maar over Bob en Sven. Alsof we vroeger nog met ze geschaatst hebben...

Jij hebt vroeger toch met Arjen gevoetbald?

Vanavond de 500m voor de mannen.
Na de ijshockeyfinale het mooiste onderdeel van deze Spelen.

pfff met die haperende dweilmachines kan het nog wel eens een lange nacht worden.

Tot nu toe is het een beetje een anticlimax, slechte tijden, weigerende machines.

Daarom sta ik ook op het punt van afhaken, ik heb nog meer dingen te doen.

Aahhh ik wordt helemaal gek! Zamboni-shait apparaten.

Zijn het dan speciale zamboni's ofzo? wat ik van canada herinner is dat ieder klein plaatsje een eigen ijhockeybaan heeft met een zamboni, oftewel in en om vancouver stikt het van die dingen.

het zijn goedkope nepzambonis ivm sponsorcontracten van ioc. worden vandaag nieuwe overgevlogen speciaal om een mooie ijsvloer neer te leggen voor annetje

ik kan wel janken

Doodzonde, vierde plek voor Boer. Dan moet het op de 1000 meter maar gebeuren..

Erg jammer dit inderdaad. Laten we maar hopen dat er nog wat beter wordt gespresteerd de komende dagen.

Arme schat is 't ook! :knuddel2: Ze was helemaal verdrietig! En jammer van Boer idd..'t loopt nog niet heel briljant voor de Nederlandse equipe eigenlijk.