Uiteraard, mijn instemming heb je. Ik voel me buitengewoon vereerd vanwege het feit, dat dit als voorwaarde, ja bijna als ultieme wens zich lijkt te verspreiden.

Ps.: Wat fenomenaal is, is aan de kok, naar ik aanneem. (Voorwaarde voor mij instemming)

Ik heb trouwens de daginvulling die eraan in de weg stond te koken geannuleerd. Toch lijkt het me goed in te gaan op je aanbod ro. Oftwel a.s. di. bij jou. Die keer erop bij mij.

Case closed. Aanstaande dinsdag vanaf 18:30 dispuut Bonhoeffer op Aya Sophia, Saffier 220. Tijssen als hulpkok en de volgende keer is het bij Joost.
Tijd voor de inhoud wat mij betreft.

Een bericht over de inhoud lijkt mij een goed idee :!: Ik zal bij deze dan ook aan dat verzoek voldoen.
Zoals we de vorige keer hebben afgesproken zullen we sowieso nog kijken naar een aantal vragen die zijn overgebleven van de vorige keer. Dat is het eerste deel van de avond, mijn voorstel is om hier drie kwartier a een uur aan te besteden.
Daarnaast hebben we het gehad over het bespreken van een ander gedeelte uit 'Navolging' wat we hier precies over hebben afgesproken staat me niet heel erg helder meer voor de geest, maar volgens mij is 'de Bergrede' aan de beurt. Ik denk dat alleen het gedeelte over hoofdstuk vijf in eerste instantie voldoende is.
Wanneer jullie andere ideeen hebben over c.q. voor het dispuut dan kun je die posten of mailen. Morgen aan het eind van de middag of begin van de avond krijgen jullie een definitieve mail!

Volgens mij hadden we al de afspraak staan dat we het hoofdstuk over het kruis en het hoofdstuk over de enkeling zouden behandelen.

Bedankt voor de rectificatie. Als het goed is stuurt mijn mede-dispuutsleider dit weekend iedereen een mail.

Steef schreef: Bedankt voor de rectificatie. Als het goed is stuurt mijn mede-dispuutsleider dit weekend iedereen een mail.

Ja dat heeft hij ook gedaan, maar met nog steeds met dat stuk van de bergrede als besprekingsmateriaal.

Als ik naar mezelf kijk dan heb ik niet voldoende tijd om dat stuk er ook nog bij te lezen.

In overleg hebben we besloten toch maar een stukje bergrede toe te voegen, vooral omdat de andere twee hoofdstukken naar ons idee niet genoeg gesprekspunten bevatten om een avond mee te vullen.
Wat betreft Navolging zal het morgenavond de laatste avond zijn, het lijkt me goed om in ieder geval nog iets mee pikken van zijn uitwerking van navolging/gehoorzaamheid aan de hand van de bergrede.
(Daarbij komt dat deze hoofdstukken als het goed is ook de vorige keer al voorbereid zijn.)

EJ schreef: In overleg hebben we besloten toch maar een stukje bergrede toe te voegen, vooral omdat de andere twee hoofdstukken naar ons idee niet genoeg gesprekspunten bevatten om een avond mee te vullen.

Dat wil zeggen: 40 bladzijden bovenop de 16 die al stonden, nietwaar EJ? :lol:

Ja, daar ben ik weer met een annulering.

Ik ga v.a. ma. 5 april 6 week stage lopen en verkeer die tijd niet in Gn. Dus 6 april kan dp niet wederom niet bij (dus ook geen maaltijd). Die keer erop ook niet. Daarna heeft u wellicht nieuwe kansen. (Hopelijk stijgen de verwachtingen van de maaltijd-kwaliteit niet evenredig met het aantal annuleringen...)

Joost schreef: (Hopelijk stijgen de verwachtingen van de maaltijd-kwaliteit niet evenredig met het aantal annuleringen...)

Echt wel! Dat wordt een topmaaltijd...!

Maar nu even praktisch: Waar gaan we het de volgende keer eigenlijk over hebben? Ik zou het handig vinden om het materiaal op tijd in huis te hebben, zodat ik niet op het laatste moment nog alles moet lezen! En als we het weer over Navolging gaan hebben: welke hoofdstukken?

Bij wie hebben we nog niet gegeten?! :wink:

Wat leven we toch in een onzekere tijd.... Het ene moment ben je er vast van overtuigd dat je een week later een heerlijke maaltijd voorgeschoteld krijgt, het volgende moment is dit vast vertrouwen weggevaagd als sneeuw voor de zon. Jammer Joost, maar 't kan de beste overkomen.
Mbeki, van Zwol, of Jonker, het zou tof zijn wanneer een van jullie je toffe dispuutsgenoot te hulp schiet en de komende keer je huis en kookkunsten ter beschikking stelt. Draagt elkanders lasten..

Wat betreft het voorstudiemateriaal: we zullen volgende week dinsdag een hoofdstuk of twee uit Bonhoeffers bekenste boek 'Gemeenschapsleven' behandelen. Ik zal proberen dit vanmiddag nog ff te kopiƫren en te verspreiden. Lukt dit niet, dan krijgen jullie het morgen.

Dispuutsleider, goed bezig!

Mbeki, van Zwol of Jonker....

Wie heeft er wel eens in de Drec gezeten? Precies!

Ik begrijp dat ik moet reageren. Dat doe ik dan ook maar.

Mijn kamer is te klein om er dispuut te houden, zeker met de grote van de groep die we hebben. Daarnaast zit ik volgende week midden in de tentamens dus het komt me ook niet goed uit.
Wel zou ik erna eens mijn kookkunsten kunnen etaleren, maar dat kan dan dus niet bij mij thuis.

Ps. Animal je eigen gemaakte chinese maaltijd smaakte trouwens prima.

Mbeki schreef: Ps. Animal je eigen gemaakte chinese maaltijd smaakte trouwens prima.

Och, och, och. Aaaaaaah. En wie heeft de toetjes ingeschonken? En de chinees gebeld? En de afwas voorgespoeld?

Ps. Mbeki, je hebt prima geholpen met de afwas hoor! :wink:

Animal schreef: Och, och, och. Aaaaaaah. En wie heeft de toetjes ingeschonken? En de chinees gebeld? En de afwas voorgespoeld?

Zo, je hebt je kwaliteiten weer geetaleerd?

Nu jij nog!

Tentamen of geen tentamen: dispuut bij Mbeki....

Waar gaan we het volgende week eigenlijk over hebben, dispuutsleiders? En bij wie zijn we te gast...?

De eerste vraag daar hebben Egbert-Jan en ik nog geen duidelijkheid over. We hadden de vorige keer de vage afspraak dat we naar andere meningen zouden gaan kijken over Bonhoeffer. Hongarije heeft echter een dusdanig zware wissel op ons getrokken dat we niet in staat zijn geweest om dat voor te bereiden. Wellicht doen we iets uit een ander boek van Bonhoeffer. Ik probeer dit uiterlijk zaterdag te verspreiden.
De tweede vraag is makkelijk: Dionysia :wink:

Steef schreef: Wellicht doen we iets uit een ander boek van Bonhoeffer. Ik probeer dit uiterlijk zaterdag te verspreiden. De tweede vraag is makkelijk: Dionysia :wink:

Zou je het alsjeblieft voor vrijdag 13.00 uur in mijn brievenbus willen gooien? Ik ga in het weekend namelijk naar mijn ouders, en de vorige keer had ik ook al zo weinig tijd om het voor te bereiden! Dat vind ik erg jammer, want dan zit je er gewoon minder in, tijdens de bespreking.

Als het niet lukt om iets te verzinnen, kunnen we toch ook weer een deel van Navolging behandelen? Die heeft iedereen in de kast staan!

Misschien overbodig: Wordt er ook gegeten in Dionysia? Zo ja: Boboti?!