Op welke manier werden oorlogen tot ver in de 20e eeuw meestal formeel begonnen?
Nadruk van deze vraag ligt op het woord formeel
+5
Milfhunter
Biertrein
+1
Boris
Een brief
+0
Talking Ben
met een startschot
+0
Joost van Rheet
Blaasinstrumenten
+4
Gieter Valley
Aftelklok
+2
Michiel
Door Jan Klaassen de Trompetter
+1
Broo u not the thinker
Oorlogsverklaring
+0
Hasrethalen2
Steen papier schaar
+0
Knorik
een tweet
+6
baby waka
Een grap over de vrouw van Will Smith
+0
jelgerbijma
Boris schreef:
Een brief
Ben je toch gelijk weer aan de beurt Boris!
De vraag kwam bij mij op nadat ik een filmpje zag van Poetin die allemaal ambassadeurs aan het accepteren was, waaronder ambassadeurs van Frankrijk, Italië, Noorwegen, Zweden en Zwitserland. Dit voelt natuurlijk ontzettend gek gezien de huidige verhoudingen, maar ook in een oorlog gaan diplomatieke relaties gewoon door.
Tot ver in de 20e eeuw werd een oorlog formeel begonnen met een officiële diplomatieke oorlogsverklaring. Dat was meestal letterlijk een schriftelijke nota of brief van de minister van buitenlandse zaken, die via een ambassadeur aan het andere land werd overhandigd. Pas daarna gold juridisch dat er een ‘staat van oorlog’ bestond.
Op welke manier werden oorlogen tot ver in de 20e eeuw meestal formeel begonnen?
Nadruk van deze vraag ligt op het woord formeel
Biertrein
Een brief
met een startschot
Blaasinstrumenten
Aftelklok
Door Jan Klaassen de Trompetter
Oorlogsverklaring
Steen papier schaar
een tweet
Een grap over de vrouw van Will Smith
Ben je toch gelijk weer aan de beurt Boris!
De vraag kwam bij mij op nadat ik een filmpje zag van Poetin die allemaal ambassadeurs aan het accepteren was, waaronder ambassadeurs van Frankrijk, Italië, Noorwegen, Zweden en Zwitserland. Dit voelt natuurlijk ontzettend gek gezien de huidige verhoudingen, maar ook in een oorlog gaan diplomatieke relaties gewoon door.
Tot ver in de 20e eeuw werd een oorlog formeel begonnen met een officiële diplomatieke oorlogsverklaring. Dat was meestal letterlijk een schriftelijke nota of brief van de minister van buitenlandse zaken, die via een ambassadeur aan het andere land werd overhandigd. Pas daarna gold juridisch dat er een ‘staat van oorlog’ bestond.
https://www.youtube.com/watch?v=z5kz_BTlFRA
Oeioei, dan moet ik er toch echt aan geloven...
Wat is het langste getal dat je kunt schrijven in Romeinse cijfers?
MMMDCCCLXXXVIII (3888)
Exact juist!
Wat was in het Romeinse recht de leeftijd waarop men meerderjarig werd?
16
12
13
14