-16.4°C

—14,1 °C

Janvantende

Was het maar zo'n feest

RutgerStam98

-20

-17°C

Sieger Jonker

-7

quintenheerema

Erwin schreef:

-16°C

Ik keur deze goed. Het was om precies te zijn -16,2°C.

Erwin mag!

Wat is de verjaardagenparadox?

Dat in een groep van volgens mij 37 mensen de kans al 50% is dat er twee mensen op dezelfde dag jarig zijn

Edit: nog even een toevoeging: dit is een paradox omdat het tegen je gevoel in gaat dat in een kleine groep de kans al zo groot is dat twee mensen op dezelfde dag hun verjaardag vieren. Maar statistisch gezien klopt het wel, als je het uitrekent

boristerbeek

David O schreef:

Dat in een groep van volgens mij 37 mensen de kans al 50% is dat er twee mensen op dezelfde dag jarig zijn

Bij iets van 20 mensen zelfs al 50% als ik het me goed herinner

David O schreef:

Dat in een groep van volgens mij 37 mensen de kans al 50% is dat er twee mensen op dezelfde dag jarig zijn

Edit: nog even een toevoeging: dit is een paradox omdat het tegen je gevoel in gaat dat in een kleine groep de kans al zo groot is dat twee mensen op dezelfde dag hun verjaardag vieren. Maar statistisch gezien klopt het wel, als je het uitrekent

Klopt, bij een groep van 23 mensen is de kans dat twee personen op dezelfde dag jarig zijn al 50% en bij een groep van 57 personen al meer dan 99%.

Jij bent.

Wat zijn de eerste twee regels van Fight Club?

boristerbeek
  1. You do not talk about Fight Club.

  2. You do not talk about Fight Club.

Janvantende
  1. You don't talk about fight club.
  2. You don't talk about fight club.
Janvantende

ah 40 seconden later, lekker Boris

boristerbeek schreef:

  1. You do not talk about Fight Club.

  2. You do not talk about Fight Club.

Klopt natuurlijk, jij bent

boristerbeek

Gisteren verbrak basketballer Stephen Curry het record van de meeste gescoorde driepunters (gemeten over de gehele carrière; Curry speelt echter nog lachend door), dat eerder op naam van Ray Allen stond. Vraag is: hoeveel driepunters zijn dat?

Janvantende

3000

peterbuchner

2953

quintenheerema

2937