Spitsuur nog voor de boeg, ik zeg voor zondag zijn we bij de 16000. Al moet ik er in hoogst eigen persoon voor zorgen!

Ik moet zeggen dat het een aardige competitie is wie welke post neerzet, maar volgens mij komt het de kwaliteit van de posts niet ten goede. Ik zie de afgelopen week op een paar bijdragen na weinig zinvols op het forum. Misschien moet de optie om te kijken hoeveel posts gedaan zijn maar verdwijnen van de site. Het moet uiteraard wel om de inhoud gaan.

En dan nog. Je kunt enorm veel gaan posten maar als iemand anders nu net die 16.000 e post er tussenuit kaapt, heb je nog steeds niet je doel bereikt. dat is een beetje jammer en misschien tijdverspillend.
Pff, laat ik nu maar weer iets nuttigs gaan doen...

Mmmm, volgens mij heb ik per ongeluk nr. 16000. Tenminste als het het getal is dat onderaan in beeld verschijnt als je je cursor bij "quote" houdt.

Ja, maar 16000 heeft veel minder zeggingskracht dan 15000, al moet gezegd worden dat het nu wel hard gaat op het forum. Binnen een week weer 1000 berichten erbij... Als we zo door gaan halen we het miljoen nog wel... Zullen we afspreken dat die persoon dan een jaar geen HO hoeft te betalen. :wink:
Een loterij die wel een keertje leuk is lijkt me, temeer daar het mensen kan stimuleren om nog een jaartje lid te blijven. Als voorwaarde kan worden gesteld dan bericht # 1 000 000 dan op het interne gedeelte geplaatst moet worden. Maar dat is niet zo'n heel erg groot probleem lijkt mij :P

Steef schreef: Ja, maar 16000 heeft veel minder zeggingskracht dan 15000, al moet gezegd worden dat het nu wel hard gaat op het forum. Binnen een week weer 1000 berichten erbij... Als we zo door gaan halen we het miljoen nog wel... Zullen we afspreken dat die persoon dan een jaar geen HO hoeft te betalen. :wink: Een loterij die wel een keertje leuk is lijkt me, temeer daar het mensen kan stimuleren om nog een jaartje lid te blijven. Als voorwaarde kan worden gesteld dan bericht # 1 000 000 dan op het interne gedeelte geplaatst moet worden. Maar dat is niet zo'n heel erg groot probleem lijkt mij :P

sjonge wat een goed idee, een jaar lang geen h.o. Ik ben anders al goed op weg, binnen een week van de 30 naar over de 100 berichten. En echt hele zinvolle, dus die Jerwald moet niet zeuren :P

Enige probleem is dat het met dit tempo nog zo'n 20 jaar duurt voordat het miljoen is bereikt. Ik weet niet of ik dat nog wel ga trekken ;)

nou, ik trek dat dus echt bijzonder slecht he, vandaar dat ik als doelstelling heb dat ik volgende week rond deze tijd 2 keer zoveel posts heb als nu, dat is dus ongeveer 230 posts, en allemaal met inhoud!!!

Inhoud kan je op twee manieren definieren: intellectuele inhoud wat wil zeggen een zinnige bijdrage, of een textuele inhoud. Elk bericht heeft een tekstuele inhoud dus wat dat betreft is die doelstelling te halen... ;)

Hela hola, zojuist de 16duizendste geplaatst :lol:

Biezema schreef: Hela hola, zojuist de 16duizendste geplaatst :lol:

oh oh biezema toch, het 16000e bericht bevind zich op pagina 7 van "Ga toch fietsen" en is gepost door Donald Duck en niet door jou in "Het zal je buurman toch wezen". ;)

D'r zijn 2 tellingen. Eentje op de voorpagina die alleen de bestaande posts telt. De andere is die van de database die ook de verwijderde posts meetelt.

Het gaat natuurlijk om de 'echte' 16,000e post, en das incl. de verwijderde posts lijkt me... :lol:
Maar je hebt een puntje voor discussie... ;)

Tolle schreef: je kunt het ook uitrekenen: dit is post 15887 dat is 887 posts in 6261 min, dus ongeveer 6.98 min per post, nog 104 te gaan, dus nog 726 min, dat is dus ongeveer om 13.57 vanmiddag :D echter waarschijnlijk iets later omdat er 's nachts niet gepost wordt en het pas om vier uur 's middags echt druk wordt (en de tijd helaas niet stilstond tijdens maken van berekening)

Menno zat er uiteindelijk toch niet al te ver naast, maar iets meer dan een uurtje! Toch wel slim dus :D

Pieter schreef: Het gaat natuurlijk om de 'echte' 16,000e post, en das incl. de verwijderde posts lijkt me... :lol: Maar je hebt een puntje voor discussie... ;)

Ik ben voor de doorzichtigheid, m.a.w. ik wil graag zelf kunnen controleren of iemand werkelijk de zoveelste post gepost heeft. In dit geval is door de 'quote'-methode erg makkelijk te checken wie de zoveelste post heeft gedaan, ik stel voor die dan maar als maatstaf te hanteren.

Hinneke schreef: nou, ik trek dat dus echt bijzonder slecht he, vandaar dat ik als doelstelling heb dat ik volgende week rond deze tijd 2 keer zoveel posts heb als nu, dat is dus ongeveer 230 posts, en allemaal met inhoud!!!

nou, ik moet zeggen, ik kom toch behoorlijk in de buurt, maar heb het dan inmiddels ook wel weer helemaal gehad met dit forum, :roll: toch, volgende week moet ik die 230 wel gehaald hebben!

Overigens is de maand September de drukst bezochte maand van het afgelopen jaar (Okt 02 - Sept 03) geweest. Zou dat door al die chat topics komen? :roll:

In ieder geval de stats:

Sep 2003
dagelijks gemiddelde:
46143 hits
19717 pagina's bekeken
421 individuele bezoeken*

maandelijks totaal Sept:
4215 individuele bezoeken*
189317 pagina's bekeken
1384316 hits

*dus als de heer Mol om 8 uur en om 15 uur kijkt dan telt dat als 2 individuele bezoeken, kijkt Mol (wat hij regelmatig doet) van zeg 12 uur tot 15 uur dan telt dat als 1 bezoek. ;)

Is de webcie eigenlijk wel blij als er zoveel gepost wordt? Ik krijg haast de indruk dat er maar beter weinig gepost kan worden anders kost het teveel geld. Is er een verband tussen de kosten en het aantal posts?Zo ja, dan begin ik langzamerhand een dure te worden vermoed ik :roll:

gegeven dat 50% van de capaciteiten aan posts mag worden gegeven (de vraag is of dat teveel of te weinig is)

dan is er ruimte voor iets minder dan 17000 posts op het forum.
pakken we de Webcie begroting er bij en nemen we daar 50% van zitten we op ongeveer een marktwaarde van 0,75 eurocent per post. ;)
(is dus iets anders dan dat het 0,75 eurocent per post kost)

Pieter schreef: dus als de heer Mol om 8 uur en om 15 uur kijkt dan telt dat als 2 individuele bezoeken, kijkt Mol (wat hij regelmatig doet) van zeg 12 uur tot 15 uur dan telt dat als 1 bezoek. ;)

Dat is met die schooltijden wel anders geworden hoor :wink: Mijn gemiddelde aantal posts per dag zijn ver gedaalt. Hoe dan ook haal ik nog wel een percentage van 4,47% van het geheel. Dat lag trouwens een maandje geleden nog rond de 5% :roll:

ps. wel bijna de 1000 bereikt trouwens 8)

Pieter schreef: gegeven dat 50% van de capaciteiten aan posts mag worden gegeven (de vraag is of dat teveel of te weinig is) dan is er ruimte voor iets minder dan 17000 posts op het forum. pakken we de Webcie begroting er bij en nemen we daar 50% van zitten we op ongeveer een marktwaarde van 0,75 eurocent per post. ;) (is dus iets anders dan dat het 0,75 eurocent per post kost)

Dus de Webcie heeft een begroting van zo'n 250 euro? Kan de RvTG niet voor wat meer geld zorgen?