EliseReinders

Maurits!!?? Wat doe je?

Lieve lieve allemaal,

sorry voor het lange wachten (kerst, kater, slap karakter, twijfel over de te kiezen liedjes, verjaardag, kater, oud&nieuw, kater, kerk, je snapt het wel), maar hier is dan de laatste ronde. De manier om nog even langer vakantie te houden en de tentamens nog even voor je uit te schuiven.

Omdat verandering van spijs doet eten is deze ronde, zoals aangekondigd, anders dan de voorgaande. Hitjes bestaan namelijk niet alleen uit een melodie, maar er zijn ook nummertjes die juist door de tekst je erg weten te raken en uitgroeien tot klassiekers. Daarom gaan we in deze laatste ronde lekker lyrics raden. Ik heb geen idee hoe moeilijk of makkelijk dit gaat worden, dus ik heb er meteen een superronde van gemaakt, zodat iedereen waarschijnlijk wel wat punten kan scoren. Mocht het heel makkelijk zijn, dan kan je dus ook nog heel veel punten halen om hoog in het klassement te eindigen. Daarnaast kan je nog altijd rondewinnaar worden!
Hieronder staan 24 songteksten, titel en artiest leveren als vanouds weer 1 punt per goed antwoord op. Het plaatje dat bij elke opgave staat is nodig voor vraag 25, maar dat zal hieronder nog uitgelegd worden. Ik ben benieuwd hoe moeilijk/makkelijk het wordt, en hoe jullie het vinden. Succes, deadline 15 januari, dan hebben jullie ruim de tijd. Het e-mailadres is nog steeds muziekquizgsv@gmail.com

Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
Nummer 4
Nummer 5
Nummer 6
Nummer 7
Nummer 8
Nummer 9
Nummer 10
Nummer 11
Nummer 12
Nummer 13
Nummer 14
Nummer 15
Nummer 16
Nummer 17
Nummer 18
Nummer 19
Nummer 20
Nummer 21
Nummer 22
Nummer 23
Nummer 24

Vraag 25:

Jullie hebben bij de eerste 24 songteksten een artiest gezien. Die hebben enige esthetische waarde, maar jullie hebben ze ook nodig om de laatste songtekst bij elkaar te puzzelen. Van iedere artiest heb je één letter nodig, die vormen samen een zin uit een liedje. De titel en de artiest daarvan zijn het 25e antwoord. Lijkt me duidelijk toch?

Wanneer er op de foto één artiest staat moet je zijn voor- en achternaam nemen, wanneer er meerdere personen op de foto staan moet je de groep/bandnaam pakken. Woorden als ‘the’ etc. doen gezellig niet mee.
Mocht je een artiest niet weten, mag je Google etc. gebruiken (maar niet om nog een antwoord op één van de vorige 24 vragen te vinden).

Artiest 1: 2e letter
Artiest 2: 4e letter
Artiest 3: 2e letter
Artiest 4: 4e letter
Artiest 5: 6e letter
Artiest 6: 1e letter
Artiest 7: 3e letter
Artiest 8: 1e letter
Artiest 9: éen na laatste letter
Artiest 10: 8e letter
Artiest 11: 2e letter
Artiest 12: 4e letter
Artiest 13: 6e letter
Artiest 14: De letter e
Artiest 15: 1e letter
Artiest 16: 1e letter
Artiest 17: 2e letter
Artiest 18: 7e letter
Artiest 19: 3e letter
Artiest 20: 4e letter
Artiest 21: 3e letter
Artiest 22: 2e letter
Artiest 23: 2e letter
Artiest 24: 8e letter

Succes, doei.

Heel nice Maurice!

+1 voor de moeite en 25 is een prachtige tekst <3

Ik heb ook iets aangeleverd voor het eerst, en dat alleen maar omdat je nummer 12 er bij hebt gezet

Ik heb per ongeluk tentamens, dus deadline wordt een weekje verschoven. Gelukkig gingen de meesten daar al van uit.

Pumb

Grietje_Eva

Tot wanneer hebben we nog?

15 januari

Joe laatste ronde uitslag, deze keer Bolksiaans:

Scorekaart:
Anike
Carlo
Fiep
laura
Marten
Robert
Tessa
Thereza
Tiny

Dit levert de volgende einduitslag op: Winnaar

Onze grote rapper wint dus deze muziekquiz. Gefeliciteerd Marten! Terecht al die bitches om je heen.

P.s. De score bij Fiep klopt niet, klopt, weet ik, ga ik niet meer veranderen.

Grietje_Eva

Lekker Marten!

bij wel meer mensen klopt het rekensommetje/score niet met het totaal, of heb je nog hemelpunten erbij gedaan of afgetrokken?

Mr. Brightside kregen we afgelopen woensdag ook bij de pubquiz maar dan een aander stukje tekst, daar had ik hem wel goed, mag ik dan alsnog nu daar punten voor

MissT schreef:

bij wel meer mensen klopt het rekensommetje/score niet met het totaal, of heb je nog hemelpunten erbij gedaan of afgetrokken?

Bij de eerste 15 mensen klopt het sommetje inderdaad niet

Marten: 36 + 63 = 99
Thereza: 65 + 38 = 103

Volgens die berekening heeft Thereza gewonnen :P

Dan is er bij vriend excel iets geks gebeurd. Ga ik nog even naar kijken.

@Robert: Jazeker

Leef!

Oke ik heb een voorstel: iedereen maakt in een SOGuurtje een keer een ronde ipv 10 rondes want dat is zo veel. Dan blijft dit topic een beetje in leven en dat is leuk. Als iemand antwoorden wil appen of mailen ofzo, mag gewoon naar mij persoonlijk :) Oh en uitslag komt over iets van een week ofzo, geen harde deadline.

Even voor nieuwelingen: Shazam is natuurlijk verboden. Songteksten googlen ook. Doe gewoon uit je hoofd, wel zo leuk.

Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
Nummer 4
Nummer 5
Nummer 6
Nummer 7
Nummer 8
Nummer 9
Nummer 10

Joe!

Yes, nieuwe muziekquiz! Hij is leuk :D
banaan

Ik heb momenteel 6 inzendingen binnen :) En er wordt behoorlijk goed gescoord, is dus goed te doen!

8 binnen, vanmiddag rond 15.00 komt ronde 2 online (ronde 2 huh? Ja ik weet het, maar het is best wel leuk om te maken)
Dus als je nog een score wilt om bij ronde 2 op te tellen, app of mail mij :)

Edit: nog minder dan 2 uur!