Ingûh schreef: Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik me stoor aan het zogenaamde moderatiebeleid.
Wat heeft het 'zogenaamde' moderatiebeleid hier nu mee te maken? De WebCie heeft de avatar niet verwijderd hoor. Alleen vriendelijk gevráágd of ie vervangen kon worden, omdat er mensen waren die zich eraan stoorden...

Vond het ook niet zo'n probleem. Kan me niet voorstellen dat iemand er problemen mee heeft dat Hitler belachelijk wordt gemaakt en Boerma heb ik er zelf nog niet over gehoord...

Maar goed, als er mensen problemen mee hebben, kun je het misschien maar beter niet doen.

k Ben nu even niet in de gelegenheid, zal hem morgen verwijderen!

Pieter schreef: Ik weet niet waar jij dat uit op maakt. ...... Dit zegt nog nix over de gebruiker zijn mening m.b.t. de avatar.
Boiten schreef: Het verwijderen van mijn avatar is op verzoek van de webcie, niet door opkomende twijfels over de gevoeligheid ervan. De avatar was duidelijk eentje in de serie van Join Boerma, zijn foto was er duidelijk in verwerkt, als ipv de afbeelding van de heer A. H. eentje was gebruikt van MAO had je niemand gehoord.

Tja, puntje! Ik maakte het op uit het feit DAT de avatar werd verwijderd. Wanneer het mijn avatar was geweest en ik niet twijfelde aan de gevoeligheid ervan had ik hem niet verwijderd. Dan had ik eerst overtuigd willen worden van mijn ongelijk en dan pas had ik het verwijderd. Een beetje teveel vanuit mezelf gerederneerd, gok ik. Overigens dank voor het verwijderen. En ja, waarschijnlijk had ik het onderwerp niet aangekaart als je de foto van Mao had genomen. Dit omdat ik minder van zijn regime weet dan van dat van Hitler.

Volgens mij is het verder goed om te beseffen dat veel topics openbaar zijn en dat een gereformeerde vereniging al snel in discrediet wordt gebracht door dit soort acties. Een buitenstaander kent de interne context niet, wat er ook zij van je gedachten daaromtrent.

Daarnaast heb ik het gevoel dat het plaatje niet de spot drijft met Hitler, maar met allen die onder hem leden.

Als niet GSV-er was ik ook erg geschokt. Die letters zijn niet te lezen... Het is een schande dat er met slecht zienden gespot wordt!

Met vriendelijke groet

Enorme atver, echt heel thof dat je voor de gein een keer op ons forum komt kijken, maar ga asljeblieft niet (en zeker noet als eerste post ooi op het gsv forum) een blaatverhaal ophangen over iets waar je totaal geen inzicht hebt.

Hey Vet! Wel op borrels komen, maar geen tijd hebben om je avatar te veranderen hè?

Dasdisrespect! :evil:

Master g. schreef: [...]

Sorry Master g., maar zo'n naam kan echt niet!!

Master Gee schreef: Er hoort een E tussen de s en m van Boersma. Excuses voor het ongemak.

Sorry Master Gee, maar zo'n onderschrift kan echt niet!
(Over onsmakelijke avatars gesproken trouwens...)

Over Saddam Hoessein werden al grappen gemaakt ten tijde van de eerste golfoorlog, terwijl hij toch zeker niet een erg grappig figuur is, maar daar hoorde je niemand over klagen. Over Adolf Hitler werden ten tijde van de tweede wereldoorlog al satirische grappen gemaakt en iedereen vond het prachtig. Nu, zestig jaar na dato, lopen we te zeuren over satire, waar iedereen de achtergrond van kent en wij ook weten dat zowel Dick als Johan het niet in hun hoofd zullen halen om hiermee het leed van de tweede wereldoorlog belachtelijk te maken!! Het kan gek lopen in de wereld... :shock:

Robbert schreef: Enorme atver, echt heel thof dat je voor de gein een keer op ons forum komt kijken, maar ga asljeblieft niet (en zeker noet als eerste post ooi op het gsv forum) een blaatverhaal ophangen over iets waar je totaal geen inzicht hebt.

Enorme gsver, bedankt dat je me welkom heet op het forum. Ik werd door Boiten (een goede vrind van me) getipt dat ik deze discussie eens moest lezen. Overigens lees ik het forum wel eens vaker, maar post ik nooit.

On topic: ik zie geen probleem in zo'n avater, want het is al geintje bedoeld. Zie het als cabaret dat ook de grens op zoekt van het toelaatbare. Blijkbaar ben ik niet de enige op dit forum die zo'n avater geen probleem vindt. Vandaar mijn onzin reactie. Bedankt dat je er zo serieus op in gaat...

Met vriendelijke groet

Rossatron schreef: Over Saddam Hoessein werden al grappen gemaakt ten tijde van de eerste golfoorlog, terwijl hij toch zeker niet een erg grappig figuur is, maar daar hoorde je niemand over klagen. Over Adolf Hitler werden ten tijde van de tweede wereldoorlog al satirische grappen gemaakt en iedereen vond het prachtig. Nu, zestig jaar na dato, lopen we te zeuren over satire, waar iedereen de achtergrond van kent en wij ook weten dat zowel Dick als Johan het niet in hun hoofd zullen halen om hiermee het leed van de tweede wereldoorlog belachtelijk te maken!! Het kan gek lopen in de wereld... :shock:

Ik vond de avatar zeker kunnen, maar begrijp niet precies waarom beide heren wel heel hard ingingen tegen een onschuldig plaatje wat K,K,K had gepost.

Beide heren????
Dat moet je toch eens nalezen.

Maar idd, bijbelteksten combineren met plaatjes die direct vanaf een KKK-site gejat zijn vind zelfs ik te ver gaan.

Ik zou zeggen: zie mijn eerdere argumentatie:

Ik plaats mijn avatar niet in Sic.
Ik heb niet om reactie gevraagd.
Ik gebruik geen bijbelteksten.
Ik kan wel foto's digitaal bewerken.

Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen is mijn verknolde portret en mijn verbasterde (dit is geen makkelijke woordspeling) naam nog steeds door jan en alleman tezien.

Wanneer het mijn avatar was geweest en was ik zeker gaan twijfelen aan de gevoeligheid ervan en had ik hem direct verwijderd. Dan was ik al overtuigd van mijn ongelijk en dan had ik het verwijderd. En volgens mij is dit niet teveel vanuit mijzelf gerederneerd, gok ik. En ja, waarschijnlijk had ik het onderwerp niet aangekaart als je de foto van Hitler had genomen.

Volgens mij is het verder goed om te beseffen dat veel topics openbaar zijn en dat een gereformeerde vereniging al snel in discrediet wordt gebracht door dit soort acties. Een buitenstaander kent de interne context niet, wat er ook zij van je gedachten daaromtrent.

Daarnaast heb ik het gevoel dat het plaatje niet alleen de spot drijft met mij, maar met alle GSV-ers.

DEZE AVATER IS EEN ODE AAN BASTIAAN!!
Respect betekent dat.

Master Gee schreef: DEZE AVATER IS EEN ODE AAN BASTIAAN!! Respect betekent dat.

Dat je dat erbij moet zeggen, zegt direct al een heleboel over de avatar

Bastiaan schreef: Dat je dat erbij moet zeggen, zegt direct al een heleboel over de avatar

Hela Hola, Hoezo??
Je moet niet vergeten dat er ook hbo'ers mee kunnen kijken die een uitleg wel nodig achten.

Om maar even in de geest van dit topic verder te gaan: Demetrius, wat heeft dit te betekenen?

Ik zie net dattie weggehaald is. Neemt niet weg dat ik (en wellicht ook anderen) wel even een uitleg zou willen.

sorry, handtekening was wegevallen. Voor wie het niet weten het is het navo logo dat verandert in een hakenkruis. Het Gifje heb ik van www.bilderberg.org. Een site vol antiglobalistische verhalen en complot theorieen. Zo ook een theorie dat de navo haar oorsprong vind in het nazi regime. Nu vond ik dit wel grappig omdat het zo absurt en vergezocht is. Nu ben ik van mening dat het hakenkruis in deze context, nml met het navo logo nou niet direct schokkend is. Het is eerder belachelijk. Maar ik kan me voorstellen dat het zonder deze context het wat koud op je dak valt. Sorry daarvoor.