+0
Octr
Hallo!
De Olympische Winterspelen staan weer voor de deur: vrijdag begint het spektakel alweer! Het moet nog een beetje gaan leven, daarom dit topic. Wie gaat de olympische 5 kilometer winnen: Sven Kramer of Chad Hedrick? Gaat Nicolien haar snowboard nou wel een keer goed waxen en eindigt ze bij de eerste dertig? Post hier al je (voor)kennis, onzin en geleuter, als het ook maar een beetje met Turijn te maken heeft!
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn: Of Sven Kramer pakt goud op de 5 en de 10 kilometer. Of hij blijkt al zijn kruid in het voorseizoen reeds te hebben verschoten en hij komt niet verder dan de grijze middenmoot. In het laatste geval gaan we hele interessante winterspelen tegemoet, dan is elke afstand namelijk heel erg spannend.
Ik wordt schijtziek van het feit dat de amerikanen echt in elke tak van sport de beste willen wezen. En laat het nou niet gebeuren dat ze de laatste nederlandse trots ook nog afpakken. En aangezien ik zelf voor geen meter kan schaatsen maar ik wel een sterk nationalistisch gevoel heb zeg ik: Sven Kramer doe je ding!
wat ik denk is dat die dalfsenaar Wennemars wel even laat zien hoe goed het wel niet werkt om vlak voor de spelen van coach te switchen. Dus ik zeg: op al zijn 3 afstanden op het podium :)
Haha, ik denk dat de Nederlanders dit jaar bij het schaatsen de minste medailles gaan pakken sinds jaren.
@Mausie: Hedrick wint de 5km, Amerikanen kunnen tijdens de OS altijd een beetje extra.
Wennemars heeft nog nooit een medaille gehaald op de O.S. Aangezien zijn voorbereiding nu nog slechter is dan bij de voorgaande Spelen, verwacht ik niet al te veel van hem. Jan Bos, daar verwacht ik wel wat van!
Nee juist doordat zijn voorbereiding niet zo thof is, leidt hij iedereen om de tuin en haalt hij op alle afstanden Goud, Zilver en Brons. De stiekemerd. Hij heeft gewoon een nieuwe tactiek aangezien de vorigen allemaal niet hielpen.
Maak Erben niet pissig dan gebeurt er wat, dat zal dit jaar zeker gebeuren. Toch denk ik dat dit op de 1000 meter zeker niet tot goud gaat leiden daar is die Davis veels te goed voor. Maar een medaille gaat Wennemars zeker wel halen.
In ieder geval is vrijdag de openingsceremonie en begint het schaatsen zaterdag om 15.30 uur met de 5000 meter mannen. Gelijk een goed begin dus!
"I-i-ik heb ni-ni-niet de souplesse van Van Velde, i-i-ik heb ni-ni-niet de techniek van Bos... Maar ik heb één ding: ik ben verrekte taai!"
Wennemars voor Koning! Al valt hij op alle afstanden, hij is mijn held!
Die topictitel, mag het iets anders? We moeten er nog weken tegenaan kijken...
nee, daarom is zijn motivatie des te groter natuurlijk. Zijn aanloop naar de OS ging prima, WK sprint in Nagano en Salt Lake bijv, WK afstanden nog iets langer geleden, ook goud. Volgens mij heeft hij alleen de laatste paar weken een beetje een dipje, maar hij red ´t wel. Beetje nationalisme op dorpsniveau he. ;)
Over dat dipje trouwens, ik denk dat het niet zo handig is om tijdens je voorbereiding op OS zo veel te doen aan publiciteit buiten je eigen ding. Hij had het de afgelopen tijd wel druk met reclame maken voor Robijn en ambassadeur zijn van NOCNSF enzo. Heeft misschien ook wel invloed op dat dipje?!
Sven haalt sowieso twee gouden medailles: op de 5 en op de 10. Een geboren winnaar die jongen. Ik heb zelfs gehoord dat hij juichend ter wereld kwam.
Het is 'de kracht van Van Velde'. Van Velde's manier van schaatsen is alles behalve soepel...
Dat was het ja, ik kon er niet opkomen... Maar verrekte taai is-ie!
Aan motivatie heeft het Wennemars nog nooit ontbroken, aan rust in de kop wel. En het lijkt me niet dat het de laatste tijd rustig in zijn hoofd is.
Opening gisteren was leuk, maar vandaag gaat het dan echt beginnen! De loting kon beter (de Amerikanen rijden na de Nederlanders), maar ik heb er vertrouwen in. We zullen zien!
Ik kan bijna niet wachten... Ik denk dat Sven vandaag nog geen goud wint, maar op de 10 km zeker. Maar idd, we zullen zien!
Met pijn in mijn hart gekeken gisteravond. Ik had er gewoon bij kunnen zijn.
dan had iedereen erbij kunnen zijn wouter, alleen de rest doet wat beters met zn tijd
"The ice we skate is getting pretty thin
The waters getting warm so you might as well swim"