gerben schreef: [..] Ehhhh.... ik zie d'r maar twee? Lijkt me ook redelijk logisch. Kun je en oud-lid en lid tegelijk zijn???

Vind ik een goed puntje,.. ik vroeg me ook al af waarom die Pieter zo speciaal was.;)

Ik wil ook een logootje!

:wink:

Ik zou zeggen; ontwerp zelf eens een mooi logo voor de preamicae en preamici... Wie weet wil de webcie deze toevoegen

Nee dat willen ze niet, want er bestaat geen aparte groep met pre-amicae en pre-amici. Dus nog ff geduld hebben...

zeg Pieter, waarom ben jij GSVlid en Webcielid en Oudlid tegelijk?

Jean schreef: Ik wil ook een logootje! :wink:

Ik miste er bij mij ook al een :cry:

Hinneke schreef: zeg Pieter, waarom ben jij GSVlid en Webcielid en Oudlid tegelijk?

Omdat hij dan als enige drie logooooootjes heeft! :wink:

Hinneke schreef: zeg Pieter, waarom ben jij GSVlid en Webcielid en Oudlid tegelijk?

Die vraag is al eerder gesteld én beantwoord:

Pieter schreef: Overigens ben ik idd lid en oudlid tegelijk, d.w.z. groepsmoderator van beide categorieen.

Het is trouwens de bedoeling dat iedereen slechts 1 logootje krijgt. Daar wordt nog even aan gewerkt...

o, sorry :oops:

ik vind het wel tof dat ze paars zijn trouwens :D

Infamous angel
Pieter schreef: Ik refereer terug naar een eerdere post, das inmiddels Rus numero 4 die lid wordt. Iemand die verwijderd en geblockeerd moet worden . Een spammer. Diegene zal dus ook niet gaan posten.

Hee WebCie, alweer zo'n vage aanmelding met de zelfde webpagina in het profiel. Alex and Greg heten ze. Ook maar bannen denk ik?

verwijderen :twisted:

Pieter schreef: Het "Echte naam" veld is verplicht om in te vullen. Maak je een willekeurige wijziging in de instellingen van Mijn Profiel (bijv. je past je onderschrift aan) dan moet je ook dat veld in vullen. Dus langzamerhand zullen alle GSVers er hun 'echte naam' hebben staan. Nieuwe aanmeldingen moeten dat inderdaad verplicht. Valse namen of waarvan dat vermoed wordt krijgen de gelegenheid dit aan te passen of worden verwijderd.

Valt me de laatste tijd weer op dat dit vaak niet gebeurt. Misschien is de regel weer wat weggezakt?

Persoonlijk vind ik het toch wel prettig als je even snel kunt kijken wie iemand is. Zeker als het om GSV'ers gaat.

edit: dat geldt dus voor iedereen idd; er is nog geen 'veld' met een echte naam...

Nu is er wel een veld, en al was het verplicht, de gebruikersnaam komt er te staan. Dus als je je echte naam echt wilt veranderen, moet je dat zelf even doen, zoals ik net gedaan heb. Mensen zijn zo dus niet op de hoogte van de verplichting om in dat veld iets in te vullen.

L1Rn4urAyA7aTEe

Nou dit topic er toch is... In internetland op fora is het de goede gewoonte elkaar met elkaars nick aan te spreken. Als je mensen met voor en achternaam achter elkaar aanspreekt is die persoon heel makkelijk via zoekmachines zoals Google te traceren. (Probeer maar eens uit).

Persoonlijk vind ik het niet prettig als mijn surf- en postgedrag keurig via Google te achterhalen valt. Mensen mogen best weten irl wie er achter de nick schuilgaat, maar ik vind privacy op internet ook een groot goed.

En verder vroeg ik me af of de webcie een of andere feature kan fabrieken die het emailadres in het profiel kan veranderen in een .png plaatje, waardoor het emailadres niet uit de html gegraasd kan worden door spambots. Op gathering.tweakers.net doen ze het ook zo en ik merk dat ik op dat adres nauwelijks spam krijg op die manier. Het is niet zo heel ingewikkeld en het bespaard een hoop spam-ellende voor mensen die hun RuG adres oid gebruiken op dit forum.

@ Inge
over de nicks, voornamen en achternamen: ik ben het met je eens, en heb niet gezien dat iemand dat anders deed. Dat kunnen we ook niet altijd bijhouden; dus vandaar mijn verzoek om zulke gevallen te melden op webcie@gsvnet.nl, met in de mail een linkje naar de post waar het om gaat. De WebCie zal dan de post wijzigen en aangeven dat het niet de bedoeling is om met voor en achternamen te posten.

Verder over het emailadres in het bekijken van het profiel:
Dat tweakers.net trucje is niet echt moeilijk idd, dat is de gd library van php; wat redelijk makkelijk te implementeren is. Nadeel hiervan is, dat je em niet klikbaar kan maken (dan heeft de spambot em alsnog). Het is iets om over na te denken; maar dat wil ik eerst even in de WebCie groep gooien. Eerst dus dit adres (alles behalve de jaarbundel, wat dus wel afgeschermd is), veranderen in een adres waar 'spam' op mag binnenkomen (ik neem aan dat je wel meerdere adressen hebt; met o.a. 1 voor troep (msn adres maby).

Verder zou ik het zelf zo in gedachten hebben:

  • 1 adres in de jaarbundel: -> alleen zichtbaar voor (oud) leden via de jaarbundel
  • 1 adres in 'email veld', zichtbaar in de threads op het forum en in het profiel
  • 1 adres voor msn

Alleen de 1e is afgeschermd, de rest niet.
png of niet moeten we even in de groep gooien.... 'we nemen het mee'.

bedankt i.i.g. voor de sugesties.De bedoeling is dat er een intern

Tot slot bedenk ik dat een beetje meer duidelijkheid over de emailadressen in mijn profiel (wat is openbaar en wat niet) zoals in deze post, wel handig is. Ik denk aan een WebCiemailtje hierover, zodat alle users hier ff van weten; en zelf kunnen kiezen of ze hun adres wel of niet openbaar willen hebben op de verschillende plaatsen...