Hoe wil je dan de kleur noemen die achter deze letters zit?

blauw, misschien grijsblauw?

Mijn complimenten voor de nieuwe header. Het hele concept komt goed over, maar ik ben voor andere kleuren. Vooral de lichtpaarse kleur (bijvoorbeeld achter het logo) maakt het allemaal wat flets. De kleuren mogen wat mij betreft wat meer contrastreren. Maar nogmaals, het ziet er goed uit.

RJ schreef:
deboer schreef: ik denk dat de webcie eenlijnig moet zijn: of alles in het nederlands of alles in het engels en niet allerlei talen door elkaar gebruiken. Voor een engelstalige bezoeker kan het erg verwarrend zijn, het ene is wel in het engels en het andere niet. Dat de woorden je misschien niet aangenaam in de oren klinken is zo subjectief als maar kan. Ik zeg altijd: 'onderzoekt alles en behoud het goede'

Natuurlijk is het zo subjectief als wat. Dat geldt ook voor het feit of je de header mooi vindt of niet, en het lettertype en de kleuren, maar daarom kan ik nog wel zeggen wat ik ervan vind.
Ik vind dat er zoveel mogelijk in het Nederlands gesteld moet worden, maar krampachtig Engelse woorden vertalen daar ben ik tegen. Het argument voor eenlijnigheid lijkt me niet echt veel waarde hebben. Ik vermoed dat er niet zoveel Engelse bezoekers van deze website zijn, het is in ieder geval niet de doelgroep.
Als het de webcie ook nog veel tijd kost om dat te veranderen zijn er vast nog wel andere zaken waar ze zich druk om kunnen maken.

Mee eens!
Ik denk dat we het zelfs scherper kunnen stellen: woorden als 'home' en 'website' zijn inmiddels Nederlands. Deze termen zijn gemeenzaam bekend bij gebruikers van Internet. Vertalingen als 'thuis' en 'webstek' geven een gewrongen en gewilde indruk, en dragen niet bij aan het gebruikersgemak van de site. 'Logout' mag van mij overigens wél vertaald worden, bij voorkeur met 'uitloggen'.
Het verspringen van de letters moet nog wel even aangepakt worden, zoals het nu lijkt, is het wat chaotisch allemaal.

vet schreef: Mee eens! Ik denk dat we het zelfs scherper kunnen stellen: woorden als 'home' en 'website' zijn inmiddels Nederlands. Deze termen zijn gemeenzaam bekend bij gebruikers van Internet. Vertalingen als 'thuis' en 'webstek' geven een gewrongen en gewilde indruk, en dragen niet bij aan het gebruikersgemak van de site. 'Logout' mag van mij overigens wél vertaald worden, bij voorkeur met 'uitloggen'. Het verspringen van de letters moet nog wel even aangepakt worden, zoals het nu lijkt, is het wat chaotisch allemaal.

Klopt, kan, klopt.. ;)

Dikke prima deze nieuwe lay-out.... goezo Lennert!
>> Misschien dat de on-mouse-over bij de "links"-afdeling ook nog gecorrigeerd kan worden... tenminste de balkjes blijven grijs wanneer gepasseerd.

Klopt, well-spotted!, maar ik vond het ook wel wat hebben, of beter toch maar dezelfdestyle?

ach het is idd een kleinigheidje... maar in de vorige versie zou het balkje weer zijn oorspronkelijke kleur aannemen... Het is ook best leuk dat je nu kunt zien over welke balkjes je precies met je aanwijsvingertje hebt bewogen. :D

(misschien is het een idee om de balk bovenaan in een tabel met vaste borders te zetten.. hiermee zou evt. de beweging voorkomen kunnen worden tussen de links... verder lijkt het dat de on-mouse-over.gif en de on-mouse-out.gif niet gelijk zijn...moet vrij eenvoudig te verhelpen zijn toch ?? succes met alle dingen!)

Frits schreef: ach het is idd een kleinigheidje... maar in de vorige versie zou het balkje weer zijn oorspronkelijke kleur aannemen... Het is ook best leuk dat je nu kunt zien over welke balkjes je precies met je aanwijsvingertje hebt bewogen. :D

Fixed! :)

Frits alweer schreef: (misschien is het een idee om de balk bovenaan in een tabel met vaste borders te zetten.. hiermee zou evt. de beweging voorkomen kunnen worden tussen de links... verder lijkt het dat de on-mouse-over.gif en de on-mouse-out.gif niet gelijk zijn...moet vrij eenvoudig te verhelpen zijn toch ?? succes met alle dingen!)

Dat eerste, je bedoeld in de header? Dat 2e, dat klopt. Staat op het actiepuntje, eerder in dit topic al gemeld. ;)

Heb ik zojuist nagelaten jullie te complimenteren: schaamte op mij! Het ziet er goed uit. De kleurtjes zijn wat flets, maar dat oogt juist prettig. Al te contrasterende kleuren bezorgen mij tunnelvisie, epilepsie, uittredingen en andere BDE's.

Heel mooi allemaal! Ik vond alleen de layout van de NU.nl ticker mooier. Of: is het mogelijk om de nieuwsitems verticaal te laten scrollen?

Dat is zeker mogelijk. Als er meer mensen zijn die dat graag zouden zien zullen we erover nadenken. Vooralsnog laat ik het zo staan.
Als het goed is, is het probleem met de verspringende buttons voorbij. Ik hoor het wel wanneer iemand nog een foutje ontdekt.

Het is wonderbaarlijk wat jij zo allemaal kunt met een PC jongen! Heb je al eens overwogen er je werk van te maken..?
Nee dikke prachtige prima Lennert... Hoeveel schuift dat nu per uur, zo'n webcie?