Retefraai, kan ik wel waarderen.

Verbeterpunt: kan er bij actieve topics ook een vertaling komen van Mon Tue Wed Thu Fri Sat en Sun? Vink wel lelijk namelijk.

Wel leuk dat nu de kleuren van de GSV op een leuke moderne manier naar voren komen. Ben nog niet helemaal uit over dat speelse lettertype op de banner. Ik kan er maar niet aan wennen. Doe mij het oude strakke lettertype maar weer. Verder goed bezig webcie. En ja, de banner verspringt.

Aan dat verspringen van die knoppen zal ik zo, na een kop koffie, wat gaan doen.

Pieter schreef: Jij bent en verontrust forum bezoeker? Wat interesseert jouw deze site. bovendien is de meerwaarde niet echt aanwezig om 'daar' juist de tijd in te stoppen! Ga maar weer lekker hier spelen: Oh daar heb je ook hele mooie smilies!

Een beetje jammer dat als er mensen zijn die je tips geven over vragen die jezelf stelt als webcie, dat je dan zegt: 'Laat maar!' en dan in 10 variaties.
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk eerlijk in de poll over dat nieuws ding van nu.nl? Volgens mij willen meer mensen af van die 'news tickers' dan dat er mensen zijn die dat ding willen zien verwerkt in de pagina. Vraag ik mij af of de tijd nuttig besteed wordt.

Maar goed het was goed bedoeld, helaas doe je er niks mee.

ps: Ik begrijp dat je geen tijd hebt om exploits te bekijken, en dat het geneuzel van mij is. Nou vooruit een draaitje dr bij, en bekijk het nog maar eens rustig.

En veel plezier, lang leve de webcie!

Vooropgesteld, met goedbedoelde tips zijn we altijd blij. We houden ook zeker in de gaten wanneer het voor ons zin heeft om het forum weer eens te updaten.
Over die news-ticker: in de discussie, die achter de poll zat, over die news ticker van NU, kwam naar voor dat mensen het wel leuk zouden vinden wanneer er wat GSV nieuws o.i.d. in de header kwam te staan. Dat is bij deze (voor een gedeelte althans) gebeurd.

deboer schreef: ik denk dat de webcie eenlijnig moet zijn: of alles in het nederlands of alles in het engels en niet allerlei talen door elkaar gebruiken. Voor een engelstalige bezoeker kan het erg verwarrend zijn, het ene is wel in het engels en het andere niet. Dat de woorden je misschien niet aangenaam in de oren klinken is zo subjectief als maar kan. Ik zeg altijd: 'onderzoekt alles en behoud het goede'

Natuurlijk is het zo subjectief als wat. Dat geldt ook voor het feit of je de header mooi vindt of niet, en het lettertype en de kleuren, maar daarom kan ik nog wel zeggen wat ik ervan vind.
Ik vind dat er zoveel mogelijk in het Nederlands gesteld moet worden, maar krampachtig Engelse woorden vertalen daar ben ik tegen. Het argument voor eenlijnigheid lijkt me niet echt veel waarde hebben. Ik vermoed dat er niet zoveel Engelse bezoekers van deze website zijn, het is in ieder geval niet de doelgroep.
Als het de webcie ook nog veel tijd kost om dat te veranderen zijn er vast nog wel andere zaken waar ze zich druk om kunnen maken.

[DrAg] schreef: Een beetje jammer dat als er mensen zijn die je tips geven over vragen die jezelf stelt als webcie, dat je dan zegt: 'Laat maar!' en dan in 10 variaties. Hoeveel mensen zijn er eigenlijk eerlijk in de poll over dat nieuws ding van nu.nl? Volgens mij willen meer mensen af van die 'news tickers' dan dat er mensen zijn die dat ding willen zien verwerkt in de pagina. Vraag ik mij af of de tijd nuttig besteed wordt. Maar goed het was goed bedoeld, helaas doe je er niks mee.[/url]

Het ging er om hoe jij je eerste post bracht, dat was zeer zeker niet op een opbouwende kritiek manier geschreven! Bovenstaande ticker gaat puur, zoals Lennert al zegt, om GSV-nieuws, niet om willekeurig Wereldsnieuws. Zodoende wordt het GSV-nieuws nog meer gepromoot. Dus waarom jij je er zo tegen afzet?

Over die security focus, op www.phpbb.com staat ook alles. (ook referend aan securityfocus) Ik heb het wel gelezen! En het is dus precies zoals ik al zei. Phpbb 2.0.5 is veel meer vunerable. Lees het daar maar eens rustig na.

Ziet er mooi uit webcie! Mijn complimenten.

Nog wat tips:

  • verouderde nieuwsitems zouden moeten worden verwijderd (bijvoorbeeld over sonrise op 21 juni of een OV op 19 juni). Dat hoeft niet in de header... Alleen echt nieuws graag.

  • Gisteren is op een overleg van Kreateam/Beeldvormers geopperd, dat er in de header (vanaf augustus) komt te staan welke eerstejaars de SIC moeten bezorgen (per wijk + telefoonnummer). GSV'ers die nog geen SIC hebben ontvangen, kunnen dan eenvoudig via de websiteheader er achter komen wie de SIC bij hem/haar moet bezorgen en deze persoon eventueel vragen wanneer hij/zij denkt de SIC te gaan bezorgen. Kan dit gerealiseerd worden?

Ik weet niet of het aan de nieuwe opmaak ligt (complimenten overigens) of aan mij of deze computer, maar ik vond het altijd wel handig dat ik aan de oranje vlaggetjes bij actieve discussies kon zien welke discussies ik al gelezen had. Nu waren in één keer alle discussies gemarkeerd als 'gelezen' terwijl er toch echt heel wat nieuwe berichten waren.

Cees schreef: Ziet er mooi uit webcie! Mijn complimenten. Nog wat tips: - verouderde nieuwsitems zouden moeten worden verwijderd (bijvoorbeeld over sonrise op 21 juni of een OV op 19 juni). Dat hoeft niet in de header... Alleen echt nieuws graag. - Gisteren is op een overleg van Kreateam/Beeldvormers geopperd, dat er in de header (vanaf augustus) komt te staan welke eerstejaars de SIC moeten bezorgen (per wijk + telefoonnummer). GSV'ers die nog geen SIC hebben ontvangen, kunnen dan eenvoudig via de websiteheader er achter komen wie de SIC bij hem/haar moet bezorgen en deze persoon eventueel vragen wanneer hij/zij denkt de SIC te gaan bezorgen. Kan dit gerealiseerd worden?

-dat van die verouderde nieuwsitems, daar beginnen we binnenkort aan (staat al op de todolist, maar ik heb tentamens)
-voor puntje twee ben je wel wat laat en, en dan spreek ik namens mezelf, is het wel wenselijk dat iedere bezoeker van de site kan zien wie waar een sic moet bezorgen? lijkt mij net zo praktisch gewoon een onderwerpje in intern te openen met de lijst van bezorgers. veel makkelijkr.

topicje in intern kan natuurlijk ook, maar dan moet je daar 'weer helemaal heen'. Als het op de homepagina staat (evt. de homepage van het interne gedeelte), lijkt mij wel lekker makkelijk...

uiteraard. maar de sic wordt maar ééns per maand rondgebracht, wat de noodzaak voor het snelerheenkunnenklikken m.i. een stuk kleiner maakt. wat mij persoonlijk dan nog eerder een optie lijkt is een linkje in het menu.

Ik vind het er mooi uitzien, tis ff wennen maar wel leuk.

Cees schreef: topicje in intern kan natuurlijk ook, maar dan moet je daar 'weer helemaal heen'. Als het op de homepagina staat (evt. de homepage van het interne gedeelte), lijkt mij wel lekker makkelijk...

makkelijste en handigste is gewoon exact diezelfde opzet als de commissieindeling. Linkje via Over de GSV in het menu.

Geertsma! schreef: Ik weet niet of het aan de nieuwe opmaak ligt (complimenten overigens) of aan mij of deze computer, maar ik vond het altijd wel handig dat ik aan de oranje vlaggetjes bij actieve discussies kon zien welke discussies ik al gelezen had. Nu waren in één keer alle discussies gemarkeerd als 'gelezen' terwijl er toch echt heel wat nieuwe berichten waren.

In principe werkt dat nog gewoon wel, bij mij wel in ieder geval.
Een keertje herstarten zodat de cookies verschoond worden is een tipje, kijk dan eens of het nog een keer gebeurd.

Voordat daar meer opmerkingen over komen, op de "To Do" list m.b.t. de header staan in ieder geval: ;)

Code: Select All CodeVerspringing Knoppen bovenaan Gele letters naar blauw/zwart veranderen Kleur experimenten (maar daar mag je nog wel wat over zeggen ;)) GSV-nieuws dat dat overal te zien is.
Pieter schreef:
Geertsma! schreef: Ik weet niet of het aan de nieuwe opmaak ligt (complimenten overigens) of aan mij of deze computer, maar ik vond het altijd wel handig dat ik aan de oranje vlaggetjes bij actieve discussies kon zien welke discussies ik al gelezen had. Nu waren in één keer alle discussies gemarkeerd als 'gelezen' terwijl er toch echt heel wat nieuwe berichten waren.

In principe werkt dat nog gewoon wel, bij mij wel in ieder geval.


Bij mij werkt het nu ook gewoon weer. Misschien moestie er ff aan wennen.

Hmm.. nog een 'probleempje':

als ik in het GSV-site Menu een optie aanklik kom deze tekst boven de header te staan:

link rel="stylesheet" href="templates/subSilver/subSilver.css" type="text/css"

sjonge jonge mag er overdag niet meer aan gewerkt worden ofzo, als je weer gerefreshed had had je gezien dat zulke foutjes slechts luttele seconden op de site staan.. ;)

Scherp houwe, hè, die WebCie.;)

Sorrie, zal volgende keer eerst wachten voordat ik reageer.

Pieter schreef: Code: Select All CodeKleur experimenten (maar daar mag je nog wel wat over zeggen ;))

Experimenten juich ik toe, maar ik ben zo langzamerhand een beetje misselijk geworden van die pistache achtergrond.

er is geen pistache...
wel iets met geel en iets met blauw, vroeger iets met grijs.