Carloz schreef: Simpeler dan je denkt... 2 methodes: methode 1 1: maak een backup mapje aan 2: switch (bijv. met alt-tab) naar outlook 3: druk tegelijkertijd en achtereenvolgens op de control toets en op de a toets (alle mails moeten daardoor gelelecterd worden) 4: pak je muis er ff bij 5: zorg dat je het venster van outlook zo groot maakt dat je zowel outlook voor je neus hebt als het map waar de backup in moet komen.. (rechtsonderin het puntje van het venster kun je een beetje knutselen met het formaat) 6: ga met je muis boven alle geselecteerde items staan, en hou de linker (de primaire in ieder geval) muisknop in, en sleep de email items naar de backup folder. 7: Heb even (afhankelijk van de pc snelheid, kan het ook verschrikkelijk lang zijn) geduld, en voilla, gelukt... methode 2: (iets korter bescrheven omdat anders mijn hele tns nipo pauze hieraan opgaat). 1; ga naar outlook, in het menu bestand, importeren en exportern 2; kies naar een bbestand exporteren 3: kies naar bestand met persoonlijke map (pst) 4: kies op de map die gebackupt moet worden (en vink aan 'inclusief submappen' 5: besluit wat je met eventuele dubbele items doet 6; stel je eventuele wachtwoord en de locatie in, en druk op enter... Zo importeer je ze ook ongeveer,m maar dan andersom... EITJE!!

methode 2 werkt alleen bij Outlook en niet bij express, en methode 1 haalt de hele mappenstructuur overhoop, mijn advies blijft: Gewoon de map kopieren en branden op een cdrw

Heb ik een vraagje. Ik word een beetje helemaal totaal gek dat ik om de tien seconden een berichtje krijg in word. Er wordt dan gezegd Word kan de autocorrectielijsten niet gebruiken, wilt u die installeren. Dat wil ik niet maar moet ik dan echt honderd keer op nee duwen? Wordt gek.

Dan moet je gewoon de installatie cd van Word / Office gebruiken en installeren. Anders kom je er niet van af. Ik heb namelijk hetzelfde irritante gedoe gehad.

Perikles schreef: Heb ik een vraagje. Ik word een beetje helemaal totaal gek dat ik om de tien seconden een berichtje krijg in word. Er wordt dan gezegd Word kan de autocorrectielijsten niet gebruiken, wilt u die installeren. Dat wil ik niet maar moet ik dan echt honderd keer op nee duwen? Wordt gek.

je kan vast de optie 'autocorrectie' (waarschijnlijk spellingscontrole) wel ergens uitzetten...

Bedankt beide. Twee problemen. 1 heb de cd niet. 2 alles staat uit.

Als het gaat om Word 2000, dan zou ik je binnenkort uit de problemen kunnen helpen, omdat ik vanmiddag mijn cd's terug krijg...

Ja graag dan is alles klaar.

Ok, ik neem ze vanavond wel mee.

OK, Carloz en Djurre bedankt voor de tips, de backup is gereed.

Nu stuit ik op een ander probleem:
Ik wil een harddisk met windows XP formatteren. Vroeger(ten tijde van w98 enzo) kon je gewoon een opstartdiskette maken en vandaaraf je C-schijf leegmaken e.d. Of msdos prompt/uitvoeren... oid. Tot mijn grote spijt zijn dit soort acties in XP niet meer mogelijk voorzover ik weet. Ik stuit steeds op het soort meldingen dat het niet kan omdat de schijf in gebruik is. En de MSdos opstartdiskette die je met Win XP kan maken kent het commando format niet.
Weet iemand hoe ik deze harddisk kan formatteren? De computer bevat 1 harddisk welke niet gepartitioneerd is(en dus bevat deze schijf de huidige XP die ik kwijt wil).
Of weet iemand hoe je een 'ouderwetse' opstartdiskette kan maken in XP, van waar je je C-schijf kan formatteren?

Formatteren.... Toch een beetje de trend van de afgelopen maanden...

Maarehh wat wil je weer op je hd hebben nĂ  het formatteren? Gewoon weer XP? Dan zou ik zeggen: Direct Win XP installatie draaien; waarbij je de computer opstart vanaf cdrom, en je tegelijkertijd de installatiecdrom van Win XP erin hebt zitten. In de setup kom je op een gegeven moment de stap tegen waarin gevraagd wordt of je de schijf ook wilt formatteren of niet, en kun je dus ja kiezen.

Als je een ander besturingssysteem wilt, hangt het er een beetje van af hoe je te werk moet gaan. (wil je weer naar win98, dan zal je HD FAT32 geformatteerd moeten zijn en niet NFTS); maar goed; laat even weten wat je wilt...

OK bedankt Carloz, ga het meteen proberen!
Wil er idd weer opnieuw XP op hebben. In zekere zin wordt het je wel makkelijker gemaakt met die nieuwe versies, maar dan moet je het wel net weten...
Wel jammer dat de o zo vertrouwde oude msdos achter windows helemaal uit the picture raakt bij die nieuwe versies.

L1Rn4urAyA7aTEe

Voor de mensen die problemen hebben met service pack 2 van windows xp in combinatie met Microsoft Office (met name Word) en die eigenlijk wel weten dat hun software niet helemaal legaal is heb ik een gratis en legale oplossing:

De meeste open source software (dat wil zeggen: de broncodes van de producten zijn vrijgegeven en je mag het product naar je eigen wensen aanpassen, maar je moet het wel is z'n oorspronkelijke versie verspreiden) is in de volledige versie gratis te downloaden en dus legaal, vooral voor christelijke studenten een ideale oplossing: je computer gebruiken voor je studie met nieuwe legale software, terwijl je weinig geld hebt.