Joachim Sickbock

Vandaag heb ik de Windowsupdate opgehaald, het ServicePack2 (wat dat ook moge zijn, overigens).
Maar nu heb ik allemaal foutmeldingen bij elk internetprogramma dat ik opstart, zoals MSN of Internetexplorer. Wat is de foutmelding? Deze:

eSafe Debug
Hook: command not recognized: func.accept, stub 8B555FF8B:6A006AEC:1075FF00:FF0C75FF:6AE80875

Deze melding herhaalt zich een stuk of tien keer, maar dan met andere codes. Het ligt denk ik aan Esafe, een antivirusprogramma. Ik heb het er een keer afgegooid, maar slechts ten dele, volgens mij. Ik heb het idee dat het ding zich in mijn C:\windows\system32\drivers genesteld heeft. Als ik dat zie denk ik altijd: 'handen af'. Maar hij moet toch weg, maar hoe? Hoe krijg ik dat klote Esafe van m'n kompjoeter??

Als ik 'm gewoon wil deleten via 'deze computer' (zeg maar) dan wijgert hij mij de toegang.

probeer eens op te starten in de veilige modus, dan laad hij esafe waarschijnlijk niet en dan kan deze zo verwijderd worden

Joachim Sickbock

Nou, dat heb ik dus net geprobeerd, met dank aan Carloz, maar nu zegt-ie (de kompjoeter dus):

Kan EspDB.dll niet verwijderen. De toegang is geweigerd.

Help!

Heb je veel belangrijke proggies op de hd staan?

Ik zou zelf format c doen....

(of eerst even googlen voor een eventuele oplossing), maar ja...

Het moet overigens wel te fixen zijn, maar niet heel eenvoudig.
Toegangweigering is vaak omdat er nog een programmaonderdeel actief is (zie windows takenlijst, dus in windows op control alt delete drukken, en bij toepassingen en processen klikken)
en verder kan het zijn dat er nog vermeldingen in het register staan...

Ook kan het zijn dat bij msconfig (start >> uitvoeren, type msconfig en dan enter) in het tabblad opstarten, er nog vermeldingen zijn van dit proggie, wat uitgeschakeld moet worden om te kunnen deinstalleren...

Het windows register zal ik je niet mee vermoeien, want daar weet ik zelf ook niet overal de details van, maar bepaalde vermeldingen daarin kunnen er ook voor zorgen dat er problemen blijven....

ennehh tot slot (wat je als eerste moet checken), heb je het programma wel gedeinstalleerd? Staat het niet meer bij software (daar kom je via configuratiescherm)?

FORMATTEREN is de oplossing, windows is zo weer opnieuw geinstalleerd!

die andere tien programma's duren altijd wat langer; vooral het vinden van de cdrom.

de cdrom drive wordt toch automatisch gevonden, maar waarschijnlijk bedoel je dat niet...
de rest kunt je eenvoudig downloaden wanneer je het niet meer hebt

Joachim Sickbock

hmm, formateren heb ik nog niet geprobeerd. Maar alle andere oplossingen van Carloz werken helaas niet:cry:

Ben je aangemeld als 'administrator' op je PC ? Zou kunnen verklaren dat je geen rechten hebt om die bestanden te verwijderen....

symfysis schreef: hmm, formateren heb ik nog niet geprobeerd. Maar alle andere oplossingen van Carloz werken helaas niet:cry:

Een van mijn oplossingen was ook 'formatteren'...

Werkt altijd :P lekker makkelijk ;)...

Is sowieso wel es een keer goed, alleen vooral irri als je veel bestanden op je hd hebt staan die je niet kwijt wilt. Het is altijd een beetje de truc om niets te vergeten. Bijvoorbeeld je email, mijn documenten en meer dingen. Ik kom er zelf vaak net te laat achter dat ik iets verschrikkelijk belangrijks ben vergeten te verplaatsen...

Even een hieraan gerelateerde vraag: weet iemand hoe je de inhoud van de (locale) folders die je in Outlook Express(6) hebt staan kunt opslaan oid, om vervolgens weer in te voegen in je opgeschoonde harddisk?

Een zoektocht in het programma bracht mij niet verder dan enkel het im- en exporteren van het adresboek. Ook nuttig, maar niet wat ik zoek. Ik heb al gedacht aan een omslachtige contstructie om alles over te hevelen naar m'n student-account en dan weer terug, maar dat lijkt me wat omslachtig en ik denk ook dat de opslagcapaciteit te wensen over laat in dat geval. Wie weet een oplossing?

Ik heb dat ook wel gehad met een modem die ik eruit gehaald had, en waar hij nog om vroeg, volgens mij staat er dan gewoon een verwijzing in system.ini en daarom vraagt hij er om, gewoon alles wat met dat antivirus te maken heeft daar uit gooien

verder is Avast een hele goede en gratis en nederlandse virusscanner, voor alles, incl msn en p2p

@Simon

map C:\WINDOWS\Application Data\Identities{14902AE0-60B1-11D8-B9A9-0040F489528E} waarbij het gene tussen haakjes jouw identiteit is opslaan, na nieuwe installatie nieuwe identiteit aan maken en submap van de map tussen haakjes plaatsen ipv dan de huidige bestaande map

Misschien wil het ook als je de map {149...enx..} kopieert in de map identities

symfysis schreef: hmm, formateren heb ik nog niet geprobeerd. Maar alle andere oplossingen van Carloz werken helaas niet:cry:

durf die stap toch gewoon eens te nemen :wink:
Ik wil anders ook wel op de Enter-toets drukken hoor!

Simon schreef: Even een hieraan gerelateerde vraag: weet iemand hoe je de inhoud van de (locale) folders die je in Outlook Express(6) hebt staan kunt opslaan oid, om vervolgens weer in te voegen in je opgeschoonde harddisk? Een zoektocht in het programma bracht mij niet verder dan enkel het im- en exporteren van het adresboek. Ook nuttig, maar niet wat ik zoek. Ik heb al gedacht aan een omslachtige contstructie om alles over te hevelen naar m'n student-account en dan weer terug, maar dat lijkt me wat omslachtig en ik denk ook dat de opslagcapaciteit te wensen over laat in dat geval. Wie weet een oplossing?
Simpeler dan je denkt... 2 methodes: methode 1 1: maak een backup mapje aan 2: switch (bijv. met alt-tab) naar outlook 3: druk tegelijkertijd en achtereenvolgens op de control toets en op de a toets (alle mails moeten daardoor gelelecterd worden) 4: pak je muis er ff bij 5: zorg dat je het venster van outlook zo groot maakt dat je zowel outlook voor je neus hebt als het map waar de backup in moet komen.. (rechtsonderin het puntje van het venster kun je een beetje knutselen met het formaat) 6: ga met je muis boven alle geselecteerde items staan, en hou de linker (de primaire in ieder geval) muisknop in, en sleep de email items naar de backup folder. 7: Heb even (afhankelijk van de pc snelheid, kan het ook verschrikkelijk lang zijn) geduld, en voilla, gelukt... methode 2: (iets korter bescrheven omdat anders mijn hele tns nipo pauze hieraan opgaat). 1; ga naar outlook, in het menu bestand, importeren en exportern 2; kies naar een bbestand exporteren 3: kies naar bestand met persoonlijke map (pst) 4: kies op de map die gebackupt moet worden (en vink aan 'inclusief submappen' 5: besluit wat je met eventuele dubbele items doet 6; stel je eventuele wachtwoord en de locatie in, en druk op enter... Zo importeer je ze ook ongeveer,m maar dan andersom... EITJE!!

Danku, danku! Ik zal het binnenkort eens gaan proberen.

L1Rn4urAyA7aTEe

Je kunt ook overstappen op Linux Mandrake, ben je van alle gezeur af. Open Office erbij en je kunt alles wat je normaal ook met windows doet, alleen met minder gezeur. :lol:

Ceedees + Tux bij mij af te halen :)

Wat een ontzettende flame...

Hij wil van z'n computerprogramma af, en jij beveelt hem er een extra bij aan... Straks opent hij nog een topic, over hoe je dat nu weer verwijdert...

PS: Matthijs, wat dacht je van Dr. DOS versie 6.2?

>>gewoon alles formatteren en opnieuw installeren. Ik heb je een mailtje gestuurd, dus lees die ook ff, scheelt je weer 2 sericepacks downloaden. K neem aan dat je zelf de licenties regelt?

oei matthijs, wat spannend! voor het eerst formatteren in je leven waarschijnlijk!!!!

Joachim Sickbock

Tja, ik zag je mail, Carloz, bedankt! Maar ik ga me eerst nog een beetje verdiepen in het formateren en back-uppen. Want het is allemaal makkelijk geschreven, maar met mijn emoties en de gevoelsmatige weerstand die ik gevoel bij het woordje 'format', ach ach, daar wordt geen rekening mee gehouden :cry:

Tussen Martijns regels door lees ik trouwens ook nog enig leedvermaak. Hij waagt het in ieder geval enig olie op mijn emotionele vuur te gooien, zodat het huilen me nader staat dan het lachen :cry:

maar misschien moet je je er wel niet te veel in verdiepen, straks lees je over allemaal nare dingen die kunnen gebeuren wanneer je bezig gaat met FORMATTEREN en dan durf je al helemaal niet meer... :wink:

L1Rn4urAyA7aTEe

Ok, ok... en alleen Tux dan? Kun je alvast wennen en hij is heel lief voor kinderen. :lol: