Vind Avast gebruiksvriendelijker en er iets proffessioneler uitzien dan AVG (is die al een keer in het Nederlands?)

L1Rn4urAyA7aTEe

Antivir () is anders ook best goed én gratis ;)

Goed, ik heb dus ff Avast gedwonload en die haalt gelijk een Trojan-worm van m'n schijf. Eén van de geïnfecteerde bestanden is sed.exe in c:\windows\system en hij kan hem niet herstellen, alleen verwijderen of verplaatsen/hernoemen. Heb maar ff voor het laatste gekozen, maar iemand enig idee wat het voor bestandje is?

Verder kan ik, nu ik Avast heb, in één keer m'n hotmail-mailtjes niet meer openen. Kom wel in de inbox, maar als ik een mailtje aanklik opent ie hem niet. Is hotmail weer aan 't klooien, of zou het op de één of andere manier aan Avast kunnen liggen? Lijkt me sterk, maar ja, ik ben dan ook een redelijke digibeet...

Geertsma schreef: Verder kan ik, nu ik Avast heb, in één keer m'n hotmail-mailtjes niet meer openen. Kom wel in de inbox, maar als ik een mailtje aanklik opent ie hem niet. Is hotmail weer aan 't klooien, of zou het op de één of andere manier aan Avast kunnen liggen? Lijkt me sterk, maar ja, ik ben dan ook een redelijke digibeet...

Wel een irritant probleem... Iemand enig idee hoe dit kan?

Trouwens ook opvallend: m'n firewall gaf aan dat sed.exe als server wou opereren op het moment dat ik Avast gedwonload had. En eerdere virsusscans hadden die worm er niet uitgehaald. Lijkt erop dat-ie ook op hetzelfde moment binnenkwam. Twee van de Avast bestanden waren geïnfecteerd.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb niet verschrikkelijk veel verstand van virussen, maar ze komen nooit zomaar binnen. Je krijgt ze via MSN, Kazaa of mail. Dus het hangt er vanaf waar je je virussoftware vandaan hebt. Op de eerder gemelde site is een gratis (freeware) programma te downloaden vanaf de site van de ontwikkelaar. Dan weet je zeker dat je goed zit.

Daar had ik 'em dus ook vandaan...

Probleem met hotmail is inmiddels verholpen door IE opnieuw te downloaden. Zal wel net een verkeerd bestandje geïnfecteerd zijn geweest.

L1Rn4urAyA7aTEe

Er zitten nog steeds beveiligingslekken in Internet Explorer. Aan Windows gebruikers wordt aangeraden Mozilla Firefox te gebruiken. Gratis te downloaden van . Ik had altijd het idee dat het sneller gaat als Internet Explorer.

Zelf gebruik ik Konqueror of Epiphany en soms Opera, maar ik weet niet of daar ook Windows-versies van zijn. Van Opera wel geloof ik.

Jurrian schreef: ... ik heb sinds ik dat ding heb bijna nooit meer virussen gehad, en had ik ze wel dan repareert hij ze heel eenvoudig

eh... dat hoeft niet per se een goed teken te zijn ;) Als een virusscanner geen virussen rapporteert, betekent dat niet dat ze er niet zijn (en de enige 100% oplossing tegen Trojan Horses etc. is formatteren). ;)