Koopa

Hey!

wie, uit vinkhuizen, heeft er nog een goeie, actuele virusscanner op cd rom die ik ff zou kunnen lenen?
BVD

Als je een adsl of kabelverbinding hebt zou ik www.housecall.nl eens proberen. Kun je online je computer scannen.

Vriend Niels

Net even gedaan, prima programma dacht ik zo. Ik had 274 geinfecteerde bestanden en die zijn nu weer netjes opgeruimd.

agent_Fox_Mulder

Tja, via k*zaa kun je wel een goede downloaden. Norton antivirus 2004 bijv.

ik heb laatst al een paar x geprobeerd er eentje te downloaden, maar dan mislukte dat weer of, had ik die code niet enz.
dus khaal er liever eentje van cd rom, weet je tenminste zeker dat hij werkt

L1Rn4urAyA7aTEe

Je kunt het beste gewoon een virusscanner bij de computerzaak kopen, met code en licentie enzo. Heb je de meest actuele en als er updates zijn kun je die zo van Internet downloaden. Gewoon even € 50 investeren. En misschien issie wel goedkoper als je via bestelt.

Jaar daar kost ie voor studenten maar EUR 16,-. En je hebt het heel snel in huis.

agent_Fox_Mulder

Dat is wel de meest legale manier

L1Rn4urAyA7aTEe
Nylez schreef: Net even gedaan, prima programma dacht ik zo. Ik had 274 geinfecteerde bestanden en die zijn nu weer netjes opgeruimd.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb je geen firewall o.i.d.? :shock:

Infamous angel
Jurrian schreef: ik heb laatst al een paar x geprobeerd er eentje te downloaden, maar dan mislukte dat weer of, had ik die code niet enz. dus khaal er liever eentje van cd rom, weet je tenminste zeker dat hij werkt

Of gewoon bij iemand een CD lenen met een virus-programma. Ik heb PC-Cillin van Trend Micro wel op CD, kost helemaal niks en alle updates krijg je op een presenteerblaadje! Ook 100% legaal.

Iceman schreef: [..] Of gewoon bij iemand een CD lenen met een virus-programma. Ik heb PC-Cillin van Trend Micro wel op CD, kost helemaal niks en alle updates krijg je op een presenteerblaadje! Ook 100% legaal.

die heb ik ook, alleen pakt ie volgens mij niet alles

Ik heb een illegale virusscanner. Die doet het perfect.

Infamous angel
Adwin schreef: [..] die heb ik ook, alleen pakt ie volgens mij niet alles

Waarom denk je dat? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en tot nu toe heeft 'ie alle virussen buiten de deur weten te houden!

pauljonathanpaulusI schreef: Als je een adsl of kabelverbinding hebt zou ik www.housecall.nl eens proberen. Kun je online je computer scannen.

Kan het kloppen dat ze bij tiscali de boel hebben omgegooid en dat je niet meer gratis kunt scannen zonder lid te worden? Of kan ik het gewoon niet meer vinden?

Geertsma schreef: [..] Kan het kloppen dat ze bij tiscali de boel hebben omgegooid en dat je niet meer gratis kunt scannen zonder lid te worden? Of kan ik het gewoon niet meer vinden?

tiscali maakte gebruik van een progsel van TrendMicro, te vinden

Ik heb nog wel Norton Internet Security (incl. firewall, anti-virus, anti spam, enz.) liggen. Heb je een jaar lang gratis updates/virus definities en na dat jaar gooi je hem van de computer af en installeer je hem opnieuw, en dan heb je weer een jaar gratis! Raar, maar waar!

Heb norton gehad en doet het volgens mij wel goed, maar weet niet of die ook alles scant bovendien is het een ontzettend zwaar en log programma.

Veel beter en minder zwaar programma, en minder belasting voor processor, snel, automatische update van virusdefinities en programma: Avast paar mb downloaden, doet het perfect, wel even gratis registreren. Is voor een jaar daarna krijg je weer gratis licentie.

Heeft ook bescherming voor Outlook (en express en andere mailprogs) Msn en andere messengers en kazaa en co

Gratis, autoupdate, alles is beschermd (msn, kazaa, internet enz) klein, legaal

djurre schreef: Heb norton gehad en doet het volgens mij wel goed, maar weet niet of die ook alles scant bovendien is het een ontzettend zwaar en log programma.

Zelfde ervaring. Ik heb het idee dat Norton en Windows niet echt goede vrienden van elkaar zijn. Ik zelf gebruik AVG 6.0 Virusscan, ook gratis en goede functionaliteit ().

Bij AVG vind ik het grote nadeel wel dat hij aldoor in je emails kalkt of het een virus bevat, dan wel of het een virusvrij emailtje is.

Beetje irri reclame, maar ja, het is ook weer niet erg prominent, en het is gratis software, dus k blijf ermee werken...

djurre schreef: Veel beter en minder zwaar programma, en minder belasting voor processor, snel, automatische update van virusdefinities en programma: Avast paar mb downloaden, doet het perfect, wel even gratis registreren. Is voor een jaar daarna krijg je weer gratis licentie. Heeft ook bescherming voor Outlook (en express en andere mailprogs) Msn en andere messengers en kazaa en co Gratis, autoupdate, alles is beschermd (msn, kazaa, internet enz) klein, legaal

klopt! ik heb die nu ook en werkt echt perfect, ik heb sinds ik dat ding heb bijna nooit meer virussen gehad, en had ik ze wel dan repareert hij ze heel eenvoudig

hoe kom je toch aan al die virussen?