W

Onderstaande mp3 is een opname van een stukje uit de set die The Prophet op Sensation Black draaide. Mocht je het ergens van kennen, dat kan: het is een remix van gezang 82 uit de Gezangenbundel - Heer, U bent mijn leven.

Mocht je denken dat The Prophet aan het evangeliseren is op Sensation Black, dat dus nou net weer niet. Over het algemeen is ie niet zo van de christelijke teksten. Of hij is net bekeerd.

Zou graag jullie mening willen weten..

Ik heb hem nog niet geluisterd, maar weet je zeker dat het een bewuste remix is? Op zich is het namelijk ook best een standaard wijsje met standaard accoorden dus ik zou me ook zo voor kunnen stellen dat het er gewoon toevallig veel op lijkt...

tja, maar de letters y.r.m.l. staan mij dan wel te toevallig voor you are my life. En van die teksten versta ik weinig, met name die op de achtergrond, misschien maar goed ook.

Tsja... heel bijzonder, maar het is echt niet 'toevallig een paar accoordjes'. Vraag me idd af hoe die dj aan de muziek komt dan, ik geloof nooit dat een onchristelijk iemand de wijs hiervan zomaar kent.

Ik vind uhm wel lekker klinken, heb gelijk dat gezang 82 in mijn hoofd... "via duizend wegen ons hier samen brengt..." je kunt de tekst er bijna op meezingen, al klopt het niet overal.
Toch weet ik niet zo goed wat je er mee moet, ik heb de neiging om te zeggen dat het toch wel de duivel is die dit soort dingen misbruikt. Hoewel je makkelijk kunt zeggen, dat heeft toch geen invloed op mij, ik luister met een hele andere intentie en sta niet open voor die onzin.

In dit geval noemt iemand zich "the prophet" en er zijn wel meer religieus-getinte uitlatingen in teksten danwel artiestennamen van deze dance-scene (niet voor niets 'black') en dus ook melodieën; en gebruiken ze met een heel ander doel. Ik heb het idee dat het dan toch misbruikt wordt.

Maar dat is maar een idee. Eigenlijk vind ik het ook geen slecht idee als er een keer een melodie wordt gebruikt van een pop-nummer voor een christelijk lied, dat klinkt misschien wel beter. Het gaat er denk ik in eerste instantie om wat je intentie is. (Dan bedoel ik natuurlijk niet dat je in een nummer allemaal ‘foute teksten’ moet stoppen, maar gaat het me om het ‘muziek maken’)

Hoezo de duivel die het misbruikt, niet meteen zo negatief. Zie het liever als God die al die mensen op Sensation Black lekker tuk heeft. Ik vind het trouwens een donders lekkere mix!

ik vind het ook geen verkeerd nummer. Klinkt wel leuk. Ik vind ook dat je prima die melodieen kunt gebruiken. Teksten is iets heel anders. Ik ben ook wel benieuwd hoe deze DJ hieraan kwam.

Ja klopt, ik zeg ook, weet niet wat zo goed wat ik ermee moet. Ik kan best genieten (lees Prediker) van dit soort nummers, daar ga ik best hard op. Ik vind het moeilijk, omdat je het op veel manieren kunt uitleggen, zoals jij zegt... de duivel is hard aan het werk op zoon feest (mijn broertje gaat wel eens met die naarhouse bus mee, die komt met hele verhalen thuis) maar dat God met zoon nummertje even laat zien wat er nou nog beter is... ik geef er maar een draai aan.

wat een vies lekker nummertje! wat ik er verder van moet denken weet ik nog niet.

zolang het alleen de melodie is vind ik ut wel dikke prima. zo heeft regio groen ooit eens een groenlied gemaakt op de wijs van die EO-tune. Ben em ff kwijt. vrij onschuldig dus...

Vindt het eerlijk gezegd bijna naief om te denken dat dit een nummer is wat best wel kan. Dat nummer is ooit geschreven om God te eren, ik luister ook wel eens van dit soort muziek en ik schrik elke keer weer van die teksten, dit deuntje lijkt er gewoon teveel op om toevallig te zijn. laat ik het zo zeggen: denk je dat God hier blij mij is?

als je dit lied weer zingt in de kerk, denk dan maar es niet aan deze remix. lekker aandacht afleidend. wel aardig deuntje bij de weg.

Ok, ik heb hem nu gehoord en het is inderdaad wel duidelijk dat het nummer gewoon voor 100% op 'heer u bent m'n leven' is gebaseerd. Als je je inderdaad de sfeer en de bedoelingen erbij voorstelt, vind ik dit inderdaad ook pure spotterij.

Hans schreef: Vindt het eerlijk gezegd bijna naief om te denken dat dit een nummer is wat best wel kan. Dat nummer is ooit geschreven om God te eren, ik luister ook wel eens van dit soort muziek en ik schrik elke keer weer van die teksten, dit deuntje lijkt er gewoon teveel op om toevallig te zijn. laat ik het zo zeggen: denk je dat God hier blij mij is?

volgens mij moet je melodie en tekst van elkaar scheiden. De tekst was er eerst, melodien zijn er later bij gekomen. Daarom kan zo'n melodie best wat mij betreft.

Henri L schreef:
Hans schreef: Vindt het eerlijk gezegd bijna naief om te denken dat dit een nummer is wat best wel kan. Dat nummer is ooit geschreven om God te eren, ik luister ook wel eens van dit soort muziek en ik schrik elke keer weer van die teksten, dit deuntje lijkt er gewoon teveel op om toevallig te zijn. laat ik het zo zeggen: denk je dat God hier blij mij is?

volgens mij moet je melodie en tekst van elkaar scheiden. De tekst was er eerst, melodien zijn er later bij gekomen. Daarom kan zo'n melodie best wat mij betreft.

Beetje jammer dan dat je ze tegelijk hoort, nietwaar? Je associeert de melodie toch met de tekst? Ik kan me met enige moeite wel voorstellen dat God dit aan zou kunnen horen, maar niet op de manier waarop het daar gedraaid wordt. En dan heb ik het inderdaad over de intentie.

Eerlijk gezegd ken ik de tekst niet uit mijn hoofd. Maar het is puur wat voor associatie je persoonlijk legt. Ik vind het een leuk gezang met een leuke melodie. Ik vind het prima om een melodie zo te gebruiken. Punt is wel dat deze DJ te lam is om zelf iets te verzinnen en de titel van het nummer niet zo mooi is. In het algemeen heb ik er persoonlijk niet zoveel problemen mee.

Dat klinkt wel erg goed, maar ik ben het wel met marrita eens dat je aan de intentie van deze dj kan twijfelen.
Ben trouwens ook heeel benieuwd wat dat achtergrond koortje zingt...

Het klinkt idd wel lekker, alleen ik denk niet dat dit nou een goede bedoeling is.
Ik ben het met Marrita, Anja en Hans eens.
Ik heb wel eens andere versies van die nr gehoord (wie weet ik niet meer. mijn broer had die) en die versie was meer een soort popachtig iets, uitgevoerd door een niet-christen, maar daar kon ik iig beter mee leven dan dit.

Ik denk dat de maker van gezang 82 de wijs ook al gejat heeft.. Net zo makkelijk dus..

Maurijn schreef: Het klinkt idd wel lekker, alleen ik denk niet dat dit nou een goede bedoeling is. Ik ben het met Marrita, Anja en Hans eens. Ik heb wel eens andere versies van die nr gehoord (wie weet ik niet meer. mijn broer had die) en die versie was meer een soort popachtig iets, uitgevoerd door een niet-christen, maar daar kon ik iig beter mee leven dan dit.

ja, dat hangt dan dus meer van je muzieksmaak af en heeft verder niks te maken met het principe

ARD schreef: Ik denk dat de maker van gezang 82 de wijs ook al gejat heeft.. Net zo makkelijk dus..

Ik denk ook niet dat het probleem is dat deze dj de wijs gejat heeft. Dat komt zo vaak voor denk niet dat iemand daar nog echt de discussie over aangaat.

Verder ben ik het wel met King B eens dat het echt niet uitmaakt of het nou een popliedje of een trance nr is.