K%S schreef: Die Frans Zwarts is inderdaad een magnifieke rector. Zo had je ze vroeger zelden.

Deze Zwarts heb ik afgelopen vrijdag nog in levende lijve mogen zien bij een buluitreiking alwaar hij een toespraak hield die kant noch wal raakte. Het was een buluitreiking voor studenten die de lerarenopleiding in de vakken scheikunde, wiskunde, aardrijkskunde en geschiedenis met succes hebben afgerond. Nu ging de speech over de fantastische mogelijkheden zie de RuG biedt ten aanzien van het bachelor/master-systeem. De RuG is namelijk de eerste universiteit waarbij het mogelijk was een educatieve master te volgen. Dit was het geval bij de afgestudeerden in de exacte disciplines, waar er slechts 2 van waren, terwijl de alpha's (12 man) nagelbijtend zaten te wachten wanneer dit gewauwel over was. Oftewel, hij had geen flauw idee violgens mij welk publiek hij voor zich had. Dus zo heel erg fantastisch is die man nu ook weer niet.

Nu even over het novitiaat:
ik heb sterk overwogen mijn studie in februari al stop te zetten, omadt er in juni/juli (ook een tentamenperiode) een ek voetbal gepland is en wanneer ik dus in deze periode veel vakken niet haal ik ze in augustus (tijdens het novitiaat) over zou moeten doen. Hebben meer mensen her last van? Had het novitiaat niet beter in de eerste weken van het nieuwe collegejaar kunnen beginnen :wink: