Gerard schreef: wat is de visie van de CU hierover?

Wat vindt de ChristenUnie van invoering van leerrechten in het hoger onderwijs?

De ChristenUnie steunt op hoofdlijnen de invoering van een systeem van leerrechten in het hoger onderwijs, maar is kritisch. Arie Slob: “Het plan kan bijdragen aan de verbetering van het onderwijs, maar dan moet er nog een heleboel gebeuren”.

Wat moet er dan gebeuren? Arie Slob: “De opleidingen moeten zo worden ingericht dat studenten elk jaar daadwerkelijk opnieuw de kans hebben om voor een andere opleiding te kiezen. Ze moeten niet gehinderd worden door onderwijsprogramma’s die niet op elkaar aansluiten. Dat was overigens al zo afgesproken bij de invoering van het bachelor-mastermodel, maar in de praktijk komt er weinig van terecht. Als er niks gebeurt om de inrichting van onderwijsprogramma’s ‘leerrechtenproof’ te maken, blijft de inzet van leerrechten vooral een theoretisch verhaal”.

Bron: Website Tweede Kamer van de Christen Unie

Perikles schreef: Tjek de site: www.leerrechten.nl van de lsvb en doe het spel.

Wat een irritant spelletje zeg. Ik word hier zo fanatiek van, maar ook spuugzat...

Als je om 20:15 komt is het wel op tijd he? Dat meneer Slob niet boos op me wordt zeg maar...

T.o. Athena's in de Oude Kijk in 't Jat-straat. (schuin t.o. de Harmonie dus)

Koos L schreef: Als je om 20:15 komt is het wel op tijd he? Dat meneer Slob niet boos op me wordt zeg maar...

Meneer Slob was erg boos dat je helemaal niet gekomen bent. (Of was je er wel?)

Koning David

Thoffe lezing. OVcie bedankt. En Slob ook.

Ik ga nú mijn boekenkast op kleur sorteren.

OV-cie bedankt!

Agnes schreef:
Koos L schreef: Als je om 20:15 komt is het wel op tijd he? Dat meneer Slob niet boos op me wordt zeg maar...

Meneer Slob was erg boos dat je helemaal niet gekomen bent. (Of was je er wel?)

Nee sorry, ik moest trainen. Het was meer om degene die mij voor Gotcha moet schieten in verwarring te brengen...
Maar los van het feit dat ik niet kon komen: OV-cie bedankt!

OVcie bedankt he, waardevolle lezing en bijbehorende overdenking

ps leuke locatie!

OV-cie bedankt, de avond had meer in zijn mars dan ik aanvankelijk gedacht had.

OV-cie bedankt hè! Het was een interessante avond, die Arie Slob is een toffe kerel!

Ik kreeg nog een mailtje van hem, waarin hij aangaf het een leuk avond te hebben gevonden. Zoals hij in zijn gesprek al aangaf stelde hij het op prijs wanneer studenten met een mening over de kabinetsplannen dat wilden laten weten aan de Cristenunie in het algemeen en hem in het bijzonder. Zijn email adres is A.Slob@tweedekamer.nl. Dus als je ideeën hebt, mail hem...