Datalimiet?
Dat zoiets belachelijks überhaupt bestaat! Het is dus iets anders dan dat je teveel bestanden hebt opgeslagen? Het gaat puur om hoevaak iets geladen is?

Kunnen we niet een hoger limiet nemen, of is dat veel duurder?
Telkens meer mensen nemen internet en gsvnet, en dus zul je telkens vaker tegen dit probleem aanlopen, lijkt mij...

Trouwens, de saait is nu wel lekker snel; stukken beter dan de laatste tijd...

Carloz schreef: Datalimiet? Dat zoiets belachelijks überhaupt bestaat! Het is dus iets anders dan dat je teveel bestanden hebt opgeslagen? Het gaat puur om hoevaak iets geladen is? Kunnen we niet een hoger limiet nemen, of is dat veel duurder? Telkens meer mensen nemen internet en gsvnet, en dus zul je telkens vaker tegen dit probleem aanlopen, lijkt mij... Trouwens, de saait is nu wel lekker snel; stukken beter dan de laatste tijd...

Tja het bestaat blijkbaar nog. Nu is het zo dat we de laatste maanden ruim onder het maximale toegestane dataverkeer bleven, maar deze maand er (nu al) ruim overheen zijn. Waarschijnlijk zit 'em dat in het feit dat er met de verkiezingen veel meer bezoekers op de site zijn geweest, die ook allemaal gingen stemmen op de verschillende kandidaten, waardoor er iedere keer weer een aantal posters moesten worden geladen. Op zich is dat dus geen reden om ons abonnement te upgraden, maar wel wat betreft de dataspace, want ook daar komen we ruim overheen. We zijn nu druk bezig met het opruimen van oude bestanden, maar dat is dweilen met de kraan open...
Wanneer we dus een upgrade nemen zal daarmee ook de datalimiet wel verhoogt worden.
Dat zal ongetwijfeld wat extra euri's gaan kosten, maar de site verdiend zich met de banners die we nu hebben al ruim terug, dus dat zal niet zo'n probleem moeten zijn, toch Biezema? ;)

Ingûh schreef: Als mensen met een heel erg 'grafisch' onderschrift dat ook weghalen scheelt dat ook weer. Plaatjes zorgen iha voor veel dataverkeer...

Zoveel zijn dat er toch niet? Daarnaast moeten die volgens mij elders gehost worden, en dragen daardoor dus niet bij aan het dataverkeer.
Overigens vind ik het wel redelijk slordig dat er bij een betaalde server sprake kan zijn van een site die down is. Het was een incident, maar toch.

L1Rn4urAyA7aTEe

Hoe kan het trouwens dat GSVnet nu opeens zoo ontzettend traag is? Het lijkt wel alsof ik met een telefoonmodem zit in te bellen, in plaats van mijn breedbandverbinding... :shock:

Ik denk dat het mydoomvirus de oorzaak is.
Misschien ook nog het datalimiet van GSVnet?

Misschien kan de webcie es informeren bij de provider; dan weten we het zeker...

Vriend Niels
Ingûh schreef: Hoe kan het trouwens dat GSVnet nu opeens zoo ontzettend traag is? Het lijkt wel alsof ik met een telefoonmodem zit in te bellen, in plaats van mijn breedbandverbinding... :shock:

Ja inderdaad, bij mij is ie nog wel trager dan een telefoonverbinding, ik moet heel erg lang wachten totdat de pagina volledig geladen is.

Het probleem zal inderdaad bij de provider liggen en we proberen het zo snel mogelijk met hun op te lossen... Scheelt wel weer dataverkeer zo, niemand heeft meer zin om alle discussies te lezen ;)

Lennert schreef: Het probleem zal inderdaad bij de provider liggen en we proberen het zo snel mogelijk met hun op te lossen... Scheelt wel weer dataverkeer zo, niemand heeft meer zin om alle discussies te lezen ;)

Volgens mij is dat ook de reden van al dit gedonder :roll:

L1Rn4urAyA7aTEe

Wordt het dan niet eens tijd om zelf de pagina te hosten dan? Bijvoorbeeld door iets als een Linux-homeserver. Carloz heeft ook zoiets meen ik me te herinneren...

Ja goed idee! Dan moeten we met de hele vereniging de 20 Kb/s upload van Carloz delen! :lol:
Een thuisserver kan zulk verkeer nooit van zn leven aan.

Dat kan idd absoluut niet.
Ik heb idd geen datalimiet, voor zover ik weet; maar als je met 2 of 3 mensen tegelijk flink loopt te downloaden van mijn @sloom-verbinding, dan erger je je ook bont en blauw aan het tempo waarmee dat gaat (te weinig uploadsnelheid).

Bovendien: betaalde providers zijn normaal uitstekend; het gaat nu voor de eerste keer mis, en eerst zelfs door een overschrijding v/h datalimiet. Nu dus ook nog door problemen daar, maar ja, dat kan es een keertje gebeuren.

We zouden kunnen overwegen om voor vinkhuizen, of voor de aqua een interne gsv-site aan te leggen. Lekker snel, en nooit gedonder met virussen en hackers :).

L1Rn4urAyA7aTEe

20 kB/s maar? Ik heb ADSL en dubbel zoveel en mijn abbonement is nog goedkoper ook ... :shock:

Hoeveel trekt deze site dan?

Ik heb er niet zoveel verstand van hoor. Maar als je bij het laden van een pagina na een seconde of 15 esc indrukt, krijg ik de hele pagina te zien. Ben benieuwd welke informatie dan nog geladen moet worden. Vroeger waren dat volgens mij die icq-info die geladen moest worden.

Kijk, daar kun je wat mee. Werkt idd wel aardig. Niet te snel op Esc drukken, want dan mis je wat posts, maar 't gaat in ieder geval sneller.

Ingûh schreef: 20 kB/s maar? Ik heb ADSL en dubbel zoveel en mijn abbonement is nog goedkoper ook ... :shock: Hoeveel trekt deze site dan?

Inge, die 20 Kb/s was symbolisch bedoeld. Officiële disrespect. Weet ik veel hoeveel bandbreedte Carloz heeft lopen. Maar als iedereen thuis een servertje zou kunnen draaien (voor een x-aantal Gig per maand) met bijvoorbeeld een 40 Kb/s ADSL-verbinding, dan zou er nu waarschijnlijk geen betaalde hosting meer bestaan.
Ik denk dat je je een beetje verkijkt op jouw überADSL :roll: verbinding en de hoeveelheid verkeer en dus bandbreedte die voor een site nodig is.

20 is symbolisch en zelfs dan nog aan de hoge kant. Bij 16 moet ik het helaas laten :(. Dus geen GSVnet.nl op mijn webserver!!

Die server van jou is sowieso al nooit te bereiken, dus mij leek het ook al niet zo'n goed idee. :wink:

Nou, volgens mij loopt het weer lekker allemaal...

Het lijkt em in de banners te hebben gezeten. Waarom dat nu ineens zoveel problemen oplevert is me nog niet helemaal duidelijk, maar daar komen we wel achter...

Dus nu zijn de banners weg, hebben we geen sponsors meer en dus over een week geen site?

Niet in paniek raken nu Bastiaan, we hebben nog een week om daar een oplossing voor te verzinnen...

Ik denk dat er eentje is die voor problemen zorgde met laden en die moeten we er dan ff tussenuit halen en de rest kan dan weer onderaan de site komen te staan.