Knapzak schreef: ieder zijn meug.

Kijk, daar word ik nou blij van... Eindelijk een inhoudelijke reactie... ;)

Nylez schreef: Meneertje studeert Rechten hoor, ga toch in de zandbak spelen.

Hmm...

Het is wel grappig om te zien dat Rossatron zich er echt boos om kan maken whahahaha sjonge, doe ff normaal zeg.

Rossatron schreef: Puur machtsmisbruik, als je het mij vraagt.

Gozer, als je dit meent, dan zal ik de rest van mijn leven als ik jou zie of hoor moeten lachen...

K%S schreef: [..] Gozer, als je dit meent, dan zal ik de rest van mijn leven als ik jou zie of hoor moeten lachen...

Wordt ik gelukkig van: mensen blij maken. :)

Ik moet zeggen dat ik het met meningen wel eens kan zijn. Enerzijds begrijp ik best dat je als webcielid behoorlijk gefrustreerd kunt maken door menig forumbezoeker die het forum gebruikt op een manier waarvoor het niet is gemaakt. Anderzijds is het ook zo dat je af en toe gewoon even aan het geinen bent en dan niet direct bezig bent (in mijn geval tenminste) om de webcie te stangen.
Verder kan het af en toe gewoon best overkomen alsof er sprake is van willekeur in het webciebeleid wanneer de een een ban te pakken heeft en de ander die in jou ogen hetzelfde doet, niet. Machtsmisbruik is een groot woord misschien, maar iemand bannen zonder argumentatie die voor iedereen duidelijk is en zonder iedereen te berispen die zich met in de ogen van de webcie kwalijk posten bezig wil houden is ook best onbegrijpelijk.

Amen, ongeveer wat ik probeerde te zeggen, maar wat er niet echt uitkwam. Hopelijk dat er ook eens iets mee gebeurd. We weten: de webcie is niet een commissie van de GSV, maar is natuurlijk wel behoorlijk gerelateerd aan de vereniging en als er een beetje meer openheid kan komen is dat voor iedereen gewoon prettiger.

Sabine schreef: ... Verder kan het af en toe gewoon best overkomen alsof er sprake is van willekeur in het webciebeleid wanneer de een een ban te pakken heeft en de ander die in jou ogen hetzelfde doet, niet. Machtsmisbruik is een groot woord misschien, maar iemand bannen zonder argumentatie die voor iedereen duidelijk is en zonder iedereen te berispen die zich met in de ogen van de webcie kwalijk posten bezig wil houden is ook best onbegrijpelijk.

er is contact gelegd met annerieke direct nadat ze gebanned is. hierin is (naar wat ik weet) uitgelegd wat er an de hand is en hoe de zaak asap opgelost kon worden.

keep it real! Ik ben het helemaal met Lennert eens. Bel elkaar es op als je niks te doen hebt en wilt kutten en kom is achter die computer vandaan, get a life!. Ga niet zeuren over willekeur oid. Als je een beetje nuttig en grappig on-topic post hoef je je daar niet druk over te maken...

Ik ben het totaal niet met je eens ROSSATRON. Als de webcie een beetje zijn best doen om het forum enigzins leesbaar te houden. En daarom af en toe wat posts zonder commentaar verwijderd, dan lijkt me dat prima. Merk je nou dat je post is verwijderd terwijl je toch heel graag iets wilde duidelijk maken. Dan post je het toch gewoon nog een keer. (heeft de webcie het gelijk door dat je serieus iets wil vertellen)

Volgens mij is het als webcie ook niet te doen om bij elke verwijderde post een mailtje te gaan tiepen, zo van; we hebben je post verwijderd... om deze en deze reden. Dat is toch nutteloos. Snap je het echt niet, dan spreek je iemand (of stuur je een mailtje) van de webcie een keer aan. In plaats van een ontzettend suggestief topic te openen om te vragen wat de regels van het forumgebruik inhouden.

Skippy schreef: [..] er is contact gelegd met annerieke direct nadat ze gebanned is. hierin is (naar wat ik weet) uitgelegd wat er an de hand is en hoe de zaak asap opgelost kon worden.

het gaat niet om deze situ maar gewoon in het algemeen. Deze procedure is prima. Toch is dan soms onduidelijk waarom de een wel en de ander niet en op basis waarvan.

Rossatron schreef: Dat is gisteren bij een van mijn berichten ook gebeurd, waar ik dus redelijk gepikeerd over ben. De webcie mag haar best doen om de website een mooi uiterlijk en misschien technisch er nog het een en ander aan te doen. Prima, ziet er goed uit, dikke pluim. Dat ze daarnaast nog rechten heeft om de website een beetje schoon te houden van allerlei nonsens, prima. Maar zodra er een beetje gegeind wordt, of zodra de webcie iets niet zint, wordt er gefrustreerd op gereageerd en worden er rode kaarten en bans uitgedeeld. Wordt er dan gevraagd om een verklaring, dan gaat de webcie op haar achterste benen staan. Deze hele discussie is inderdaad al meerdere malen gevoerd en dat zou een goede indicatie van het gevoelen van een deel van de gebruikers moeten zijn, maar de webcie heeft blijkbaar oogkleppen voor. Beetje makkelijk om dan te gaan beginnen over de situatie in de webcie toen Martijn er nog in zat. Oude koeien uit de sloot halen. En toendertijd is deze discussie ook al gevoerd. Puur machtsmisbruik, als je het mij vraagt. En als je het daar als webcie niet mee eens bent, kom dan eens met argumenten, in plaats van de gebeten hond te spelen. Zo zie je maar Lennert, ook ik kan in zo'n trant posten.

Dat deze discussie al is gevoerd, klopt! Ik vind het ook jammer dat dat nu weer gebeurd en ik zorg daar zelf ook wel een beetje voor vrees ik. Maar ik heb niet het idee dat er sindsdien iets is veranderd. En jij ook niet heb ik het idee.
Allereerst moet ik zeggen dat ik de termen 'met rode kaarten en bans gooien' een beetje overdreven vind, zelden wordt er iemand gebanned (=rode kaart). Als ik je goed begrijp vind jij jezelf samen met andere forumgebruikers slachtoffer van een machtsmisbruikende webcie met oogkleppen op die geen oog heeft voor de gevoelens van de gebruikers. Ik ben het daar vanzelfsprekend niet mee eens. Nogmaals: het is onze hobby niet om berichten te verwijderen en om mensen waarschuwingen te geven. Wij proberen zoveel mogelijk conform het forumreglement dit forum te beheren. En omdat we anders constant bezig zijn, zien we redelijk veel door de vingers. Maar op het moment dat wij ingrijpen doen we dat puur en alleen omdat wij denken dat er nu een grens wordt overschreden. Die grenzen zijn nooit kristalhelder en binnen de webcie wordt er ook wat afgediscussieerd over of we nu wel of niet moeten ingrijpen, maar we doen dat wel altijd met de forumreglementen ernaast. En je hebt helemaal gelijk dat wanneer er wordt ingegrepen dat daar een motivatie bijhoort. Dat wil er wel eens inschieten wanneer je 2 pagina's vol met onzin verwijderd, om dan al die mensen te gaan mailen. Maar goed, je punt blijft staan, dat is ook ons streven, en ik begrijp dat dat in jouw geval niet gebeurd is, excuses. Ik ben van mening dat ons ingrijpen altijd goed te motiveren is en niks te maken heeft met machtswellust o.i.d.
En over die openheid: tuurlijk is dat ons streven. Maar zoals gezegd: het forum beheren is niet makkelijk en kan soms best subjectief overkomen. En we willen altijd dingen uitleggen als er onduidelijkheid is over bepaalde beslissingen. Maar ik wordt zo moe van dat geschreeuw over willekeur enzo dat zo nu en dan weer de bovenkomt en dan wil ik ook wel eens wat kortaf worden en op m'n achterste benen gaan staan...

Sabine schreef: het gaat niet om deze situ maar gewoon in het algemeen. Deze procedure is prima. Toch is dan soms onduidelijk waarom de een wel en de ander niet en op basis waarvan.

Vraag ons dat dan gewoon even in real life of via een mailtje naar webcie@gsvnet.nl ipv meteen weer een topic te openen...

Dat weet ik ook wel, maar om heel eerlijk te zijn (en eerlijkheid duurt het langst leerde mijn moeder mij altijd) kwam het openen van dit topic ook een beetje voort uit het hele gebeuren rond die ban van Avee en het gegein op de geel en paars topics. Sorry voor het ongemak!
Maar misschien toch wel goed dat en de webcie en gsvers nog even kunnen zeggen hoe ze erover denken. Daar kunnen beide partijen wat mee denk ik dan.

De webcie komt over als de koster van een kerk die een beetje territorium toebedeeld heeft gekregen en daarna heel bewust de scepter zwaait, over kleinigheden valt, muggenzift en zich zijn persoon niet meer kan scheiden van het kerkgebouw (had ik humorloos al gezegd?).

Natuurlijk, Lennert, heeft iedereen een boel respect voor het door jullie verrichte werk. Och ja, ik heb in mijn vele maanden van afwezigheid veel gemist schijnbaar; al die tijden van getreiter zijn mij volledig ontgaan. Ik voel helemaal met jullie mee, maar je bekentenis is ietwat misplaatst en daardoor ook weer wat melodramatisch (al neem ik je wel serieus). Maar ik besef: ieder commissielid weet hoe ondankbaar het soms kan zijn in een commissie te zitten.

Maar zoals gezegd: misplaatst. Want Jean maakte een verkeerde judgement (zoals een deelnemer van Robinson Island alleen maar kon herhalen toen hij in een race blunderde en door zijn teamgenoten werd uitgekafferd) en daardoor wordt overheen gebalkt van jaren lange onbegrepenheid. Even niet relevant. Daar openen we weer een ander topic over.

Niemand hoeft hier trouwens ook boos te zijn, want het is allemaal 1 grote grap, waar ik smakelijk om gelachen heb (maar ik gebruik uit principe geen smiley's). De grap werd gestart door Pieternel (we halen haar met pek en veren) en Jean trapte erin. Waarom hij erin trapte? Mooi om over na te denken.

1) Jean en Pieternel delen zoals gezegd een commissieverleden
2) Pieternel kan heel overtuigend zijn
3) Pieternel heeft een schattige avatar en Annerieke niet

Er zullen meer redenen zijn. Rest mij te zeggen: ik vind het fantastisch te zien hoe serieus mensen kunnen doen over hele kleine dingen van de GSV.
Verder: Webcie, het beste!!!

He Jurgen, laat ik het nu eens volkomen met je eens zijn! En dat komt niet vaak voor!

Jurgen schreef: want het is allemaal 1 grote grap

Leg em nog ff uit. Ik snap er geen kut van...

Lennert schreef: Dat deze discussie al is gevoerd, klopt! Ik vind het ook jammer dat dat nu weer gebeurd en ik zorg daar zelf ook wel een beetje voor vrees ik. Maar ik heb niet het idee dat er sindsdien iets is veranderd. En jij ook niet heb ik het idee. Allereerst moet ik zeggen dat ik de termen 'met rode kaarten en bans gooien' een beetje overdreven vind, zelden wordt er iemand gebanned (=rode kaart). Als ik je goed begrijp vind jij jezelf samen met andere forumgebruikers slachtoffer van een machtsmisbruikende webcie met oogkleppen op die geen oog heeft voor de gevoelens van de gebruikers. Ik ben het daar vanzelfsprekend niet mee eens. Nogmaals: het is onze hobby niet om berichten te verwijderen en om mensen waarschuwingen te geven. Wij proberen zoveel mogelijk conform het forumreglement dit forum te beheren. En omdat we anders constant bezig zijn, zien we redelijk veel door de vingers. Maar op het moment dat wij ingrijpen doen we dat puur en alleen omdat wij denken dat er nu een grens wordt overschreden. Die grenzen zijn nooit kristalhelder en binnen de webcie wordt er ook wat afgediscussieerd over of we nu wel of niet moeten ingrijpen, maar we doen dat wel altijd met de forumreglementen ernaast. En je hebt helemaal gelijk dat wanneer er wordt ingegrepen dat daar een motivatie bijhoort. Dat wil er wel eens inschieten wanneer je 2 pagina's vol met onzin verwijderd, om dan al die mensen te gaan mailen. Maar goed, je punt blijft staan, dat is ook ons streven, en ik begrijp dat dat in jouw geval niet gebeurd is, excuses. Ik ben van mening dat ons ingrijpen altijd goed te motiveren is en niks te maken heeft met machtswellust o.i.d. En over die openheid: tuurlijk is dat ons streven. Maar zoals gezegd: het forum beheren is niet makkelijk en kan soms best subjectief overkomen. En we willen altijd dingen uitleggen als er onduidelijkheid is over bepaalde beslissingen. Maar ik wordt zo moe van dat geschreeuw over willekeur enzo dat zo nu en dan weer de bovenkomt en dan wil ik ook wel eens wat kortaf worden en op m'n achterste benen gaan staan...

Fijn om te horen dat we op 1 lijn zitten. Bedankt en succes ermee verder.

Jurgen schreef: grap

Blijkbaar heeft niet iedereen zulke subtiele grappen door en creƫer je daarmee een sfeer die niet wenselijk is. Wellicht is het dan verstandig om even na te gaan of deze grap wel zo geslaagd is.

De dupe van dit alles is de Webcie, en blijkbaar hebben mensen daar plezier om. Complimenten voor deze prestatie.

Overigens is het misschien leuk om te weten dat de webcie voordat de grap schijnbaar door Pieternel ingezet werd al bezig was met het gedoe op het paarsforum. Dus wat dat betreft liepen er twee lijntjes. Geen wonder dat er dan verwarring ontstaat.

Jean schreef: De dupe van dit alles is de Webcie, en blijkbaar hebben mensen daar plezier om. Complimenten voor deze prestatie.

Echt jonge, dan ga ik me nu toch afvragen wat je in vredesnaam met zo'n loze opmerking wilt... Wil je nog meer discussie?