Sabine

Lieve Webcie. Ik heb een vraag. Wanneer post je offtopic in een regiotopic? Dan kan ik daar rekening mee houden. Zodat ik niet hetzelfde lot geniet als Annerieke.

Veel liefs

Sabine

misschien wanneer je niet over de regio iets zegt maar over iets anders? of het woord 'regio' niet gebruikt in je post?

goeie vraag sabine, ik ben ook wel benieuwd!

Is het een grap dat ze gebanned is? zo nee, komt het door off topic posten in het paars forum?

Ik kan je vertellen, het is geen grap. Echt niet. Hier maak ik geen grappen over.

Vriend Niels

Sabine gaat is wat nuttigs doen, een dies organiseren of zo...

KJ schreef: Is het een grap...

Volgens mij is dit geen grap meer, en anders wel een hele slechte. Voor mijn gevoel zijn er ook al slachtoffers gevallen aan gele zijde. Oh Lieve Webcie, waar kan je de lijst bekijken met gebande personen, voorzien van een degelijke motivatie betreffende banning?

Ik heb het vermoeden dat termen als inlichtingen- en motivatieplicht de webcie vreemd zijn, en stel daarom ook voor om deze in te voeren binnen het wereld wijde web die Gsvnet mag heten. Dit zal de transparantie van het webciebeleid ten goede komen, en zorgen voor duidelijkheid jegens gebruiker. Deze zal daardoor kunnen posten wetende wat door de beugel kan. Ook zal gebruiker minder het gevoel hebben dat er een dictatuur heerst binnen ons net.

Ik Sprak.

Meester Geerds

Vriend Niels

Meneertje studeert Rechten hoor, ga toch in de zandbak spelen.

Laten we anders allemaal gezellig in de zandbak gaan spelen. Het is namelijk nogal uit de hand gelopen. Het volgende is nu het geval:
Avee's rode kaart is ingetrokkenHet paars in ere-geval is reeds op slotDit topic blijft tot vanavond open. Tot dan kun je nog reageren over dit gebeuren. Daarna gaat hij op slot.
Mensen die mij er nog over willen spreken kunnen me donderdag op soos even aanschieten (of afschieten als u dat wilt). Ik heb een redelijk aannemelijke verklaring voor dit alles.
Excuses voor eventueel kwaad bloed dat gezet is.

Vriend Niels
Jean schreef: Laten we anders allemaal gezellig in de zandbak gaan spelen. Het is namelijk nogal uit de hand gelopen. Het volgende is nu het geval: Avee's rode kaart is ingetrokkenHet paars in ere-geval is reeds op slotDit topic blijft tot vanavond open. Tot dan kun je nog reageren over dit gebeuren. Daarna gaat hij op slot.Mensen die mij er nog over willen spreken kunnen me donderdag op soos even aanschieten (of afschieten als u dat wilt). Ik heb een redelijk aannemelijke verklaring voor dit alles. Excuses voor eventueel kwaad bloed dat gezet is.

Kom op zeg Webcie, jullie hadden toch gewoon helemaal gelijk. Er waren gewoon een paar mensen die een beetje liepen te stangen. Groot gelijk als je een keertje iemand tijdelijk banned.
Alleen als Avee's ban al wordt ingetrokken dan vind ik het raar dat ik nog steeds een warning heb na een jaar voor een keertje off topic posten. Gelijke monniken gelijke kappen!

Ik ken hier nog wel een leuke term over die vroeger nog wel eens over het forum zwerfde: Pure willekeur!! :shock:

Jean schreef: Laten we anders allemaal gezellig in de zandbak gaan spelen. Het is namelijk nogal uit de hand gelopen. Het volgende is nu het geval: Avee's rode kaart is ingetrokkenHet paars in ere-geval is reeds op slotDit topic blijft tot vanavond open. Tot dan kun je nog reageren over dit gebeuren. Daarna gaat hij op slot.Mensen die mij er nog over willen spreken kunnen me donderdag op soos even aanschieten (of afschieten als u dat wilt). Ik heb een redelijk aannemelijke verklaring voor dit alles. Excuses voor eventueel kwaad bloed dat gezet is.

Wat is uit de hand gelopen? Het modereren door de moderators misschien?

Nylez schreef: [..] Kom op zeg Webcie, jullie hadden toch gewoon helemaal gelijk. Er waren gewoon een paar mensen die een beetje liepen te stangen. Groot gelijk als je een keertje iemand tijdelijk banned. Alleen als Avee's ban al wordt ingetrokken dan vind ik het raar dat ik nog steeds een warning heb na een jaar voor een keertje off topic posten. Gelijke monniken gelijke kappen!

Getsiedarrie! Nu loopt het pas echt uit de hand! Een beetje likken bij de websie, om van een warning af te komen...

Trouwens, ik geloof er niks van dat de ban van Avee is opgeheven, want ik zie helemaal geen posts van haar!

Vroeger noemden we dat détournement de pouvoir (P. Vos is still alive!).

misschien moet ze wel weer bij 0 beginnen, dan moet ze wel weer veel waardeloze berichten posten om weer het aantal berichten te krijgen wat ze nu heeft verzameld

Vriend Niels
K%S schreef: [..] Getsiedarrie! Nu loopt het pas echt uit de hand! Een beetje likken bij de websie, om van een warning af te komen...

Om van een warning af te komen doe ik alles...

Martijn schreef: Wat is uit de hand gelopen? Het modereren door de moderators misschien?

Je kunt het niet laten hè Martijn? Enorm gefrustreerd en oneervol ontslagen ex-webcie lid... :wink:

Ik wil ook nog wel even reageren. Laat ik voorop stellen dat het me niet om dit geval specifiek gaat, maar dat dit goed voorbeeld is van al dat gezeik waar ik zo ontzettend zat van ben.

Blijkbaar vinden mensen het nog altijd leuk om de webcie altijd maar weer te treiteren en kijken hoever ze kunnen gaan voor er wordt ingrepen (om vervolgens een hoop kabaal te maken dat ze het er niet mee eens zijn). Ik ben de eerste om toe te geven dat het lastig is om één lijn te trekken in het uitdelen van waarschuwingen en bans. En mochten mensen dat soms denken, het is echt onze hobby niet. Onze hobby is het knutselen aan een website waar de hele GSV wat aan heeft. We steken er erg veel tijd in om dat zo goed mogelijk te doen en proberen altijd weer nieuwe dingen te verzinnen om het allemaal nog beter, mooier en handiger te maken. En dat vinden we nog leuk ook om te doen. Dat niet iedereen ziet hoeveel tijd en moeite daarin gaat zitten snap ik wel en dat vraag ik ook van niemand. En ik hoef ook echt niet alleen maar complimenten van iedereen, je mag van mij prima kritiek hebben op de site in het algemeen, of op het uiterlijk, of op de werking, of wat dan ook. Maar ik zou dan wel graag een beetje waardering zien door je gewoon een beetje aan de 'spelregels' (eigenlijk al jammer dat die er moeten zijn, maar goed) te houden. En dan nog, als je een keer onwetend tegen de spelregels in gaat zit ik daar ook echt niet mee. En hier en daar offtopic posten, wie doet het niet en het is soms nog wel ff leuk ook.
Maar om de zoveel tijd zijn er weer mensen die donders goed weten wat wel en niet de bedoeling is en toch het blijkbaar leuk vinden om daar tegenin te gaan en net zolang daarmee doorgaan tot er ingegrepen wordt. En als wij dat dan doen, zijn ineens de poppen aan het dansen. Nou ik kan je zeggen dat ik het niet leuk vind, maar ronduit kinderachtig. Ik snap ook niet zo goed de bedoeling ervan. Heb je niks beters te doen, dan de webcie te testen (of wat het dan ook maar mag zijn)?
Iedereen mag me zielig vinden dat ik hier zo'n moeite mee heb, maar voor mij zorgt dit ervoor (nogmaals, niet dit specifieke voorval, dit gaat al jaren zo) dat ik het webcie-zijn steeds minder leuk ga vinden.

Zo dit wilde ik al tijden kwijt... Het is misschien een beetje een emotioneel en daardoor wellicht niet weloverwogen verhaal geworden, maar dit is wel hoe ik er tegenaan kijk en ik weet dat de rest van de webcie hier in meer of mindere mate net zo over denkt.

Ik nodig iedereen van harte uit hierop te reageren overigens...

eh, amen?

ik vind persoonlijk de discussie an sich al totaal overbodig, hard optreden en waarschuwen was al heel wat en hielp de discussie aardig op te houden.

bovendien heb ik een hekel aan metawaarschuwingen.

het gedonder moet gewoon maar afgelopen zijn, anders gaan we jullie allemaal spammen middels het massemailsysteem.... ;)

alweer een bericht zonder commentaar verwijderd!
Beetje raar!

forumregels schreef: Overbodige en offtopic berichten kunnen worden verwijderd zonder waarschuwing.
Dat kan, dat heb je zelf net gezien; en ik kan me er wel wat bij voorstellen...

Dat is gisteren bij een van mijn berichten ook gebeurd, waar ik dus redelijk gepikeerd over ben. De webcie mag haar best doen om de website een mooi uiterlijk en misschien technisch er nog het een en ander aan te doen. Prima, ziet er goed uit, dikke pluim. Dat ze daarnaast nog rechten heeft om de website een beetje schoon te houden van allerlei nonsens, prima. Maar zodra er een beetje gegeind wordt, of zodra de webcie iets niet zint, wordt er gefrustreerd op gereageerd en worden er rode kaarten en bans uitgedeeld. Wordt er dan gevraagd om een verklaring, dan gaat de webcie op haar achterste benen staan. Deze hele discussie is inderdaad al meerdere malen gevoerd en dat zou een goede indicatie van het gevoelen van een deel van de gebruikers moeten zijn, maar de webcie heeft blijkbaar oogkleppen voor. Beetje makkelijk om dan te gaan beginnen over de situatie in de webcie toen Martijn er nog in zat. Oude koeien uit de sloot halen. En toendertijd is deze discussie ook al gevoerd. Puur machtsmisbruik, als je het mij vraagt. En als je het daar als webcie niet mee eens bent, kom dan eens met argumenten, in plaats van de gebeten hond te spelen.

Zo zie je maar Lennert, ook ik kan in zo'n trant posten.

ieder zijn meug.