Ingûh schreef: 't is niet nieuw nee, volgens mij deed Ouweneel in "Het domein van de Slang" ook al uitspraken over New Age-achtige invloeden in charismatische kerken.

[off-topic]Geweldig, ik heb wat rondgeneusd op de site van de Vergadering van Gelovigen (www.vergadering.nu). Alleen op de voorpagina wordt de naam van Willem Ouweneel al 11 keer vermeld, telkens in een ander verband. En van zijn hand zijn al zeker 120 boeken verschenen, die boeken waarbij hij co-auteur was niet meegerekend! Volgens mij hebben Kuyper en Schilder daar niet aan kunnen tippen. [/quote]

[ook off-topic]Erg consequent is-ie anders niet. Eerst (naar ik heb begrepen) in het "Domein van de Slang" alles wat niet wetenschappelijk te verklaren is afschrijven als occult en na zelf wat genezingservaringen te hebben gehad, in één keer zelfs een promotor van types als T.B. Joshua. Iets wat zelfs de meeste charasmatici te ver gaat...[/off-topic]

Koning David

Goeroeneel.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ach, de boeken van Ouweneel worden teminste ook gelezen, wat je niet kunt zeggen van de boeken van Kuyper en Schilder. :D

Geertsma: wat is er trouwens mis met van inzicht veranderen? Als je op bijbelse gronden tot nieuwe inzichten komt is daar toch niets mis mee? Iemand die z'n hele leven lang dezelfde mening aanhangt en niet verandert, daar lijkt me wel iets mis mee. Zulke mensen denken niet zelf na, maar praten andere mensen steeds na. Het is toch: onderzoekt alles en behoudt het goede?

Koning David

Maar wie weet over 50 jaar nog wie de grote Willem Ouweneel was?

En speciaal voor Ing(dakje)u heb ik nog deze link:

http://www.groene.nl/1999/20/av_ouweneel.html